Victorel Lupu: „Nu poţi face administraţie publică din spatele biroului!”

default

Dimensiune font:

| 19-10-2015 05:15

 „Poţi cunoaşte problemele oamenilor doar dacă stai printre ei!”, aceasta este ideea care a stat la baza celor aproape 50 de ani petrecuţi de Victorel Lupu în administraţia publică * fie că a fost prefect, vicepreşedinte al judeţului sau şef al social-democraţilor, acesta ştie că rezolvarea problemelor din teritoriu se face doar prin deplasări în teren şi discuţii cu cetăţeanul * în ceea ce priveşte dezvoltarea judeţului, Lupu vorbeşte despre cele mai importante investiţii realizare cu fonduri europene, dar şi despre impedimentele întâlnite în ultimii ani, în demararea proiectelor comunităţii

 

- Există voci care susţin că legătura cu oamenii poate fi creată şi pe internet (Facebook) şi că pot fi câştigate şi alegeri în felul acesta, dumneavoastră ce credeţi?

 

- Probabil că şi Facebook-ul are importanţa lui, dar în mediul rural sau în cazurile în care trebuie să interacţionezi cu oameni trecuţi de jumătatea vieţii, eu zic că discuţia faţă în faţă este reuşita cea mai simplă. Mai mult, deplasarea în teren te face să cunoşti tu, ca autoritate, toate feţele problemei, astfel încât să poţi alege cea mai bună soluţie pentru rezolvarea ei. Nu poţi face administraţie publică din spatele biroului…trebuie să stai printre oameni pentru a-i înţelege şi a vedea care sunt priorităţile acestora!

 

- Ce modificări credeţi că va aduce venirea lui Liviu Dragnea la conducerea PSD?

 

- Sunt sigur că domnul Dragnea va obliga să se facă schimbări pe linia principiului integrităţii, vorbind aici de cei care sunt în partid şi deţin funcţii de conducere. S-a spus foarte clar că vom fi atenţi în momentul în care ne alegem lideri ca aceştia să fie pregătiţi profesional foarte bine şi cunoscuţi în comunităţile din care vin, punându-se accent pe cinste şi moralitate. Toate aceste informaţii se vor extrage din fişele personale ale social-democraţilor şi din CV-uri, astfel de proceduri nefiind aplicate până acum. De regulă, pentru o funcţie se făcea propunerea din partea şefului de colegiu, acesta era aprobată şi de noi, în Comitetul Executiv sau în Biroul Politic Judeţean, dar se doreşte ca pe viitor în PSD să se pună accent pe obiectivitate.

 

- E un avantaj pentru Dragnea că vine din administraţie?

 

- Este un foarte mare avantaj, deoarece majoritatea problemelor pe care le solicită oamenii şi membrii de partid vin din administraţie. Faptul că a lucrat atâta timp în acest domeniul îl autorizează pe acesta să-i îndrume pe cetăţeni în identificarea unor soluţii.

 

- Consideraţi că va rezista, până la următoarele alegeri, Guvernul Ponta?

 

- La ultimele şedinţe de Comitet Executiv Naţional s-a pus în discuţie şi această chestiune şi de fiecare dată s-a hotărât în unanimitate susţinerea premierului Victor Ponta. Mai mult, s-a decis să se facă tot ce stă în atribuţiilor membrilor de partid să lucreze şi să militeze pentru susţinerea Guvernului nostru până la alegerile din 2016. Nu am spus niciodată că facem acest pas înapoi (schimbarea Guvernului-n.r.), pentru că nu se justifică o astfel de „mişcare”. Actualul Guvern a făcut lucruri bune, chiar dacă există alte voci care susţin că ne erodăm dacă suntem la guvernare, noi (social-democraţii -n.r.) considerăm că toată perioada aceasta în care suntem la conducere ne întăreşte ca partid.

 

 

Marile proiecte ale Consiliului Judeţean, de la idee la implementare

 

 

- Consiliul Judeţean a avut o serie de proiecte asumate pentru perioada de finanţare 2007-2013. Având în vedere că acest an reprezintă şi închiderea exerciţiului financiar, care este stadiul investiţiilor?

 

- Un proiect foarte important pentru judeţ şi pentru regiune, cred eu, este cel desfăşurat la Aeroportul Internaţional Iaşi. Am făcut pista, am inaugurat Terminalul 3, realizându-se toate condiţiile ca această aerogară să opereze curse spre toate colţurile lumii. Am avut în derulare, cu fonduri europene, lucrări la trei ambulatorii, fiind vorba despre Spitalul de Pneumologie, Spitalul Clinic de Obstetrică şi Ginecologie „Cuza Vodă” şi Spitalul de Urgenţe „Prof. Dr. Nicolae Oblu”. Construcţiile sunt în stadiul de definitivare, dotările fiind realizate în proporţie de peste 90%. Am putea avea probleme însă în realizarea totală a dotărilor pentru spitalul „Oblu” (Spitalul Clinic de Urgenţă „Prof. Dr. Nicolae Oblu”-n.r.) din cauza deficienţelor întâmpinate la achiziţii. Practic, aceste proceduri au fost reluate deoarece în primă fază nu s-a prezentat nimeni, iar în aceste condiţii există riscul să nu cheltuim toţi banii din fondurile europene puşi la dispoziţie, având obligaţia ca la anul să achiziţionăm aparatura din spitale pe fonduri proprii.

 

Trebuie să amintim aici reparaţiile majore care au fost realizate însă la Spitalul Clinic de Urgenţă „Prof. Dr. Nicolae Oblu”, vorbind de consolidarea clădirii, reparaţii lifturi… acest proiect urmând să se încheie până la sfârşitul anului.

 

Proiectul parcului agroindustrial „Transagropolis” a fost finalizat, urmând să se facă recepţia. Şi aici pot să vă spun că au fost multe criterii de îndeplinit, dat fiind că investiţia este realizată cu fonduri transfrontaliere, motiv pentru care nu putem da această clădire în administrare decât unei firme care nu realizează profit. Practic, am fost obligaţi să găsim un ONG care să fie de utilitate publică şi acesta să preia investiţia. Ne zbatem ca până la anul să avem condiţiile şi posibilitatea de a închiria în acea zonă spaţii. Ne pare rău că am pierdut sfârşitul anului agricol, dar este o realizare că investiţia a fost dusă la bun sfârşit.

 

S-a finalizat şi drumul Iaşi - Botoşani, care a fost inaugurat anul trecut şi la care s-au executat absolut toate lucrările; hangarul pentru elicopterul SMURD a fost şi el recepţionat, urmând să facem şi inaugurarea în mod oficial.

 

Trebuie să amintim de proiectul „Sistemul de management integrat al deşeurilor” (SMID) la care am întâmpinat mari probleme cu derularea licitaţiilor la staţiile de transfer şi colectare a deşeurilor de la Ruginoasa şi Bălţaţi. Aici termenul de punere în funcţiune este luna octombrie a anului viitor, fiind făcută o nouă fazare pe acest proiect, pentru a fi asigurată finanţarea şi la anul. Am ajuns în acest moment la etapa de licitaţie pentru serviciul în sine, sperând să nu mai avem probleme.

 

- Ce proiecte va derula Consiliul Judeţean Iaşi anul următor?

 

- Cred că cel mai important proiect este Master Planul de drumuri judeţene, pentru care ne vom concentra toată atenţia. Vom face 94 de kilometri de drum judeţean, pornind din Iaşi – Rediu – Movileni – Gropniţa – Focuri – Belceşti – Cotnari – Scobinţi - Lespezi şi continuând cu încă 64 de kilometri de drum în judeţul Suceava, unde avem un acord încheiat cu reprezentanţii Consiliului Judeţean.

 

Ne vom concentra şi pe Spitalul Clinic de Urgenţe pentru Copii „Sfânta Maria”, urmând să accesăm fonduri europene prin noul exerciţiu financiar, pentru reabilitarea acestuia. Este însă puţin cam devreme să vorbim despre noile investiţii pentru că nu au apărut ghidurile şi nu ştim care sunt axele pe care vom putea depune proiecte.

 

Vom avea la Iaşi Spital Regional, autostradă, parc industrial şi centru intermodal, însă aceste proiecte vom necesita timp, dar eu cred că se vor realiza!”

 

A consemnat Anca BURNICHE 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:43

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilan sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, str. Principala nr. 30, comuna Grumazesti, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 09.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 11.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
Unde sunt banii Securitatii si cum scapa marii vinovati. Nu exista mare privatizare in Romania fara un securist in poveste
29/12/2019 05:53

 Dupa un scurt moment de recul in 1990, Securitatea s-a repliat si s-a salvat pe toate caile posibile: nu exista mare privatizare in Romania care sa nu aiba undeva in povestea ei o figura importanta din Se ...

VIDEO Au apărut imaginile cu momentul în care Klaus Iohannis e apostrofat, când depune o coroană, la Arcul de Triumf, de Ziua Națională: Nu vă mai bateți joc
03/12/2019 12:10

 Klaus Iohannis a fost tinta unor atacuri verbale, de Ziua Natională, la parada militară de la Arcul de Triumf din Bucuresti! În timp ce depunea o coroană in memoria eroilor, un bărbat a pro ...

Rezultate finale la alegerile prezidentiale: Iohannis - 66,09 %, Dancila - 33,91%
28/11/2019 14:32

 Purtatorul de cuvant al Biroului Electoral Central (BEC), Mircea Preotescu, a anuntat, joi la amiaza, rezultatul final al alegerilor prezidentiale. Astfel, Klaus Iohannis a obtinut 66,09 % din numarul ...

Peste 770.000 de ieşeni, aşteptaţi la vot
23/11/2019 00:00

  * peste 18 milioane de romani cu drept de vot sunt aşteptaţi, maine, la vot, la turul al doilea al alegerilor prezidenţiale * romanii au de ales intre Klaus Iohanis, actualul preşedinte al Romaniei, ...

Dan Lungu: „Voi vota împotriva reciclării analfabetei de tristă amintire”
09/11/2019 00:00

  Alianţa 2020 USR-PLUS locală a semnalat, printr-un eveniment electoral desfăşurat la Iaşi, importanţa participării comunităţii la vot, duminică. Membrii celor două filiale ieşene menţioneaz ...

Hai la vot!
09/11/2019 00:00

  * romanii merg duminică la vot, la alegeri prezidenţiale * in cazul in care niciunul dintre candidaţi nu adună jumătate plus 1 din voturi, raportat la totalul listelor, pe 24 noiembrie 2019 se va o ...

Şi deţinuţii se înghesuie să voteze
09/11/2019 00:00

  * 621 de deţinuţi din Penitenciarul Iaşi şi-au exprimat intenţia de a participa la vot, maine Astfel, duminică, in ziua votării, incepand cu ora 8, cate o echipă formată din cel puţin 2 membr ...

Păcatele candidaţilor la Preşedinţie
08/11/2019 00:00

  * după ce a fost analizată integritatea candidaţilor propuşi de principalele partide pentru alegerile prezidenţiale, s-a constatat că 7 dintre aceştia sunt in zona roşie * sunt prezentate inform ...

  Campania „candidaţilor laşi” /  Iohannis – Dăncilă, finala aşteptată de toată lumea!
07/11/2019 00:00

  * şeful statului se bucură de 38,9% din intenţiile de vot, fiind urmat de Viorica Dăncilă (PSD) - 22,6%, şi de candidatul USR-PLUS, Dan Barna, cu 19,1% Peste 18 milioane de romani sunt aşteptaţ ...

Maricel Popa: „Parlamentarii au trădat voinţa poporului”
06/11/2019 00:00

  * liderul social-democraţilor ieşeni consideră că, „pentru liberali, depesedizarea Romaniei inseamnă concedieri masive in intreg sistemul bugetar, in urma cărora sute de mii de romani şi-ar ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei