Cum poate fi verificată calitatea de asigurat
Dimensiune font:
Cotidianul „Evenimentul Regional al Moldovei” continuă rubrica „Cunoaşte-ţi drepturile!” menită să aducă în atenţie condiţiile de obţinere a drepturilor care implică calitatea de asigurat în sistemul medical din România.
Calitatea de asigurat poate fi dovedită şi cu ajutorul sistemului electronic al Casei Naţionale de Sănătate. Pentru a afla dacă sunteţi asigurat accesaţi site-ul www.cnas.ro. Pe site-ul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate există o aplicaţie denumită S.I.U.I. adică Sistem Informatic Unic Integrat pe a cărei platformă se găsesc un număr de trei căsuţe. Prima este destinată introducerii CNP-ului persoanei, în a doua căsuţă denumită CID care reprezintă codul de identificare al asiguraţilor din Sistemul Informatic Unic Integrat este generat automat acest cod, iar în a treia căsuţă se introduce codul din partea dreaptă a acesteia. După introducerea tuturor acestor date apăsaţi butonul „caută„. Este de menţionat faptul că după ce o persoană nu mai este asigurată, timp de trei luni beneficiază de servicii medicale, iar verificările făcute în sistemul electronic vor da tot verdictul asigurat. Persoanele care au obligaţia de a se asigura şi nu pot dovedi plata contribuţiei sunt obligate, pentru a obţine calitatea de asigurat, să achite contribuţia legală pe ultimele 6 luni, dacă nu au realizat venituri impozabile pe perioada termenelor de prescripţie privind obligaţiile fiscale.
Contribuţia în acest caz se calculează la salariul minim brut pe ţară în vigoare la data plătii, calculându-se majorări de întârziere. Aceste prevederi sunt cuprinse în Legea 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii. Cristina MIHĂILĂ
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau