Începe distribuirea pastilelor cu IOD. Cui vor fi administrate și cum ajung la populație

Iodura-de-potasiu_64aec23bc6

Dimensiune font:

| 23-03-2022 13:58


A început distribuţia de iodură de potasiu în toată ţara. Maşinile de transport ale companiei Antibiotice Iași, încărcate cu cele 30 de milioane de comprimate de iodură de potasiu, vor distribui acest medicament pe parcursul întregii săptămâni către toate Direcțiile de Sănătate Publică din ţară, potrivit anunțului făcut chiar de ministrul Sănătății.


Pe fondul infomațiilor contradictorii legate de efectele și modul de administrare a pastilelor cu iodură de potasiu, autoriățile au anunțat că întregul proces, de la producție până la distribuire, va fi gestionat de stat.

Antibiotice Iași a produs deja 30 de milioane de tablete, iar acestea sunt trimie către toate direcțiile de sănătate publică din țară, iar acestea le vor transfera, cu ajutorul inspectoratele județene pentru situații de urgență, către prefecturi și primării, care se vor ocupa de distribuirea propriu-zisă.


Ministrul Sănătății Alexandru Rafila a avertizat că tratamentul trebuie aplicat conform schemei elaborate de specialiști, persoanele vizate fiind copii și femeile gravide, nu adulții. De asemenea, tratamentul nu se ia preventiv, pentru că efectul este advers.


INSP nu recomandă populației să achiziționeze comprimate de iodură de potasiu pentru uz profilactic și nici să facă stocuri deoarece administrarea se face doar la recomandarea autorității centrale de sănătate publică și în concentrația stabilită de aceasta.

Utilizată în exces și cu titlu preventiv, aceasta poate provoca afecţiuni ale glandei tiroide.

Cum se iau pastilele de iodura de potasiu ?

Pentru un efect adecvat, unui adult i se recomanda o doza initiala unica de 130 miligrame iodura de potasiu, echivalenta a 100 mg de iod (numai doua tablete). Tabletele pot fi mestecate sau inghitite. Este recomandabil, ca in functie de amploarea si evolutia urgentei nucleare, la recomandarea autoritatilor competente, se poate repeta administrarea de tablete de iod pe parcursul a doua zile consecutive, potrivit Nuclearelectrica.


Administararea de iod stabil pentru copii se va face in functie de varsta, astfel:

Copii cu varsta peste 12 ani – 2 tablete;
Copii cu varsta intre 3 si 12 ani – 1 tableta/zi;
Copii cu varsta intre 1 luna si 3 ani – o jumatate (1/2) tableta/zi;
Nou-nascutii pana la o luna – o singura administrare de un sfert (1/4) tableta dizolvata in lapte, apa, limonada sau altceva similar.
Nu este necesara administrarea de tablete cu iod persoanelor cu varsta peste 40 ani, intrucat la aceasta grupa de varsta nu s-a inregistrat cresterea riscului de cancer tiroidian dupa expunerea la iod radioactiv.

Efecte secundare si contraindicatii
In urma administrarii tabletelor de iod aparitia efectelor secundare este in general redusa. Ele apar in cazuri rare (1 din 1000 de utilizatori) si sunt reversibile: eruptii cutanate; aceste eruptii cutanate sunt tranzitorii.

Urmatoarele persoane nu trebuie sa ia tablete de iod:

– persoane care sufera de hipersensibilitate (alergie) la iodura de potasiu sau la oricare dintre componentele medicamentului (celuloza microcristalina, hidrogenocarbonat de sodium, dioxid de siliciu colloidal anhidru, stearat de magneziu);
– persoanele care sufera de una dintre urmatoarele boli rare:
dermatita herpetiformis, boala a pielii in cazul careia un aport crescut de iod trebuie evitata;
– vasculita cu valori nici ale complementului.
– persoanele care sufera de disfunctii tiroidiene, disfunctii renale sau boli autoimune vor lua tablete de iod numai la recomandarea medicului.

NU UTILIZATI sare iodată în cantități nerecomandate sau alte suplimente alimentare care conțin iod, în locul pastileu de Iodură de Potasiu. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilan sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, str. Principala nr. 30, comuna Grumazesti, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 09.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 11.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
Revoluția radiofrecvenței. Cheia sănătății și frumuseții durabile
13/06/2024 13:12

  Radiofrecventa, o metodă non-invazivă si eficientă, a devenit rapid o solutie preferată pentru multe persoane care doresc să imbunătătească aspectul pielii, să reducă semnele imbătranirii si ...

Un vaccin combinat contra a două boli: gripă și Covid
12/06/2024 20:15

Un vaccin combinat, testat de compania Moderna, pe persoane cu varste de 50 de ani si peste, oferă rezistentă crescută la gripă si Covid-19. Potrivit companiei, vaccinul combinat a fost testat pe cateva mi ...

Scandalul pudrei cu talc pentru copii: Gigantul Johnson & Johnson a acceptat să plătescă 700 de milioane de dolari.
12/06/2024 18:35

Johnson & Johnson a fost de acord să plătească 700 de milioane de dolari pentru a soluţiona o investigaţie a 42 de state din SUA şi Washington, D.C. privind comercializarea pudrei pentru copii şi a altor ...

Prevenirea infecţiei asociate asistenţei medicale, obligatorie în spitale
12/06/2024 13:53

Prevenirea infecţiei asociate asistenţei medicale (IAAM) este obiectiv major naţional şi o obligaţie a autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale, iar nerespectarea prevederilor in acest s ...

Dispneea sau senzația de lipsă de aer: de ce apare și cum se poate trata
12/06/2024 10:09

Dispneea sau senzatia de lipsă de aer: de ce apare si cum se poate trata Dispneea este termenul medical folosit pentru a descrie senzatia de lipsă de aer. Nu este o afectiune, ci un simptom ce poate apăr ...

Sindromul metabolic, o criză silențioasă a sănătății moderne
12/06/2024 08:18

Sindromul metabolic reprezintă o problemă majoră de sănătate publică in intreaga lume, afectand un număr semnificativ de persoane si avand consecinte grave asupra sănătătii lor. Acest sindrom nu este ...

COVID nu se lasă. 42 de persoane sunt internate în spital
11/06/2024 15:36

Ministerul Sănătăţii informează, marţi, că 42 de persoane cu COVID-19 sunt internate in unităţile sanitare de profil, dintre acestea şapte fiind la ATI. Din totalul pacienţilor internaţi, patru sun ...

Asistenţa medicală ambulatorie de specialitate trebuie încurajată şi dezvoltată
11/06/2024 14:16

Asistenţa medicală ambulatorie de specialitate trebuie incurajată şi dezvoltată – a declarat miercuri ministrul sănătăţii, Alexandru Rafila. El a precizat că, in cursul acestui an, ar putea ave ...

Cancerul ar putea fi eradicat cu ajutorul unui colorant
10/06/2024 14:45

Oamenii de ştiinţă au dezvoltat un colorant strălucitor care se lipeşte de celulele canceroase şi le oferă chirurgilor o „a doua pereche de ochi” pentru a le indepărta in timp real şi a era ...

Lepra, o istorie marcată de suferință și stigmatizare
10/06/2024 11:46

Lepra, cunoscută si sub numele de boala Hansen, este o afectiune infectioasă cronică cauzată de bacteria Mycobacterium leprae. Această boală a afectat umanitatea de mii de ani, fiind una dintre cele mai v ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei