Ultimatum pentru remedierea deficienţelor de la Urgenţe
Dimensiune font:
Măsurile vin ca urmare a cazului pacientului decedat la sfârşitul lunii octombrie, după cinci ore de aşteptare în Unitatea de Primire a Urgenţelor de la Spitalul „Sf. Spiridon” * principalele probleme identificate ţin de nerespectarea procedurilor pe coduri de urgenţă, dar şi supraaglomerarea existentă din cauza spaţiului limitat şi a pacienţilor care reprezintă urgenţe minore
În urma cazului de la sfârşitul lunii octombrie, când un angajat al Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Iaşi a murit după cinci ore de aşteptare în Unitatea de Primire a Urgenţelor (UPU) de la Spitalul „Sf. Spiridon”, conducerea DSP a efectuat o serie de controale, fiind descoperite mai multe deficienţe de ordin organizatoric. „Le-am trasat nişte termene de rezolvare, iar la jumătatea lunii decembrie vom efectua un control, pentru a vedea dacă au fost remediate”, a precizat dr. Liviu Stafie, directorul DSP Iaşi.
Angajat DSP, mort după cinci ore de aşteptare
Potrivit acestuia, principalele probleme identificate au fost supraaglomerarea serviciului, dar şi nerespectări ale procedurilor pe coduri de urgenţă. Astfel, vor trebui revăzute şi actualizate protocoalele. De asemenea, o altă problemă identificată este şi faptul că medicii din ambulatoriu direcţionează către UPU cazurile care depăşesc competenţa lor, în loc să fie redirecţionaţi către clinicile respective, dar şi faptul că în cazul protocoalelor inter-spitaliceşti, pacienţii ajung tot la Urgenţe, în loc să ajungă în clinica unde trebuie făcute consultaţiile. „Toate aceste aspecte trebuie revizuite, deoarece au fost identificate o serie de probleme care ţin de organizare. Există nişte ghiduri din 2012, însă nu sunt actualizate”, a adăugat directorul DSP.
Cum va arăta „Marele Ars” de la Iaşi
Reprezentanţii instituţiei susţin că, deşi au fost identificate nerespectări ale procedurilor, în cazul lui Corneliu Barbă, care a murit după cinci ore de aşteptare, oricum şansele de supravieţuire ar fi fost minime, însă măcar s-ar fi intervenit. „Era un pacient cu afecţiune cronică, avea cancer bronho-pulmonar. Vina lor, practic, este legată de faptul că a fost lăsat să aştepte, însă, oricât de repede s-ar fi intervenit, nu s-ar fi putut face nimic. Însă, într-adevăr, nu s-a intervenit”, a completat dr. Liviu Stafie.
Înfiinţarea unui centru de permanenţă, viabilă doar pe hârtie
Varianta înfiinţări unui centru de permanenţă, în preajma spitalului, cu medici de familie care să preia urgenţele de cod albastru şi alb, adică cele uşoare, este una doar teoretică, deoarece nu există spaţiul necesar pentru înfiinţarea acestuia.
Însă, pentru a preveni alte evenimente nefericite, conducere DSP a solicitat ca protocoalele să fie respectate, să fie respectat şi timpul maxim de preluare pentru urgenţele de cod galben şi verde, iar consultaţiile să fie consemnate încă de la primul consult şi până la punerea diagnosticului, în mod electronic. În acest sens, deja conducerea Spitalului „Sf. Spiridon” a decis instituirea turelor de noapte şi de zi pentru registratori şi statisticieni. „Atunci, fluxul informaţional este mai liber faţă de cel din timpul zilei. Vin pe la ora 19.00 şi până dimineaţa introduc toate datele. Este o soluţie, pentru a evita problemele pe viitor”, a precizat ec. Ioan Bârliba, managerul Spitalului „Sf. Spiridon” Iaşi. Mădălina OLARIU
* * *
„La jumătatea lunii decembrie vom efectua un control, pentru a vedea dacă problemele au fost remediate” - dr. Liviu Stafie, directorul DSP Iaşi
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau