Băncile așteaptă ca banii tăi să fie în pericol în loc să te protejeze preventiv
Dimensiune font:
Trăim într-o perioadă în care numărul virușilor crește exponențial, indiferent de platforma despre care vorbim. La fel, și numărul fraudelor online crește într-un ritm îngrijorător, iar odată cu adopția serviciilor de plată online utilizatorii sunt mai vulnerabili la atacuri care să îi lase fără bani.
Situația nu este deloc una roz, după cum relevă un studiu realizat de Kaspersky în colaborare cu B2B International. Pe lângă faptul că mulți utilizatori nu folosesc măsuri de precauție atunci când folosesc servicii de plată online – fie independente, fie ale băncilor – se pare că nici multe dintre instituțiile financiare nu fac mari eforturi pentru a-și proteja clienții.
Pe scurt, situația se aseamănă cu cea descrisă în expresia englezească ”We’ll cross that bridge when we’ll get to it” (trad. – Vom traversa podul când vom ajunge la el). Studiul arată că aproximativ jumătate dintre bănci și sistemele de plată preferă să gestioneze incidentele cibernetice atunci când au loc, decât să investească în instrumente care să le prevină.
Pe durata cercetării, 48% dintre instituțiile financiare au susținut că își iau măsuri pentru a-și proteja clienții împotriva fraudelor online, urmărind atenuarea consecințelor negative în detrimentul prevenirii în totalitate a incidentelor. Mai mult, 29% dintre companii consideră că este mult mai ieftin și eficient să rezolvi cazurile de fraudă atunci când apar, decât să încerci să le previi.
Conform răspunsurilor oferite de către reprezentanții bancilor și operatorii serviciilor de plată, de fiecare dată când are loc un incident de fraudă cibernetică ce implică contul unui client, doar 41% dintre organizații iau măsurile necesare pentru a preveni reapariția unui astfel de incident pe viitor. 36% dintre companii realizează o analiză a vulnerabilității folosite pe parcursul atacului și 38% oferă daune compensatorii. Cea mai populară politică printre companii este investigarea identității autorului din spatele atacului: două treimi (66%) dintre instituțiile financiare procedează astfel.
“A te baza în totalitate pe atenuarea consecințelor negative a fraudelor este similar cu încercarea de a trata simptomele unei boli în detrimentul tratării cauzei. Simptomele vor reveni și boala va progresa.”, avertizează Ross Hogan, Global Head – Fraud Prevention Division, Kaspersky Lab. “De aceea, Kaspersky Lab recomandă să nu uitați cât de importantă este prevenția. Multe dintre băncile importante au înțeles acest lucru și au implementat “prevenția cauzelor-sursă a fraudelor” (‘root cause fraud prevention’), însă un număr alarmant de mare încă se bazează pe “detectarea reactivă a fraudelor” (‘reactive fraud detection’). În fiecare an, infractorii cibernetici inventează metode de atac din ce în ce mai sofisticate și, dacă băncile nu au măsuri de prevenție implementate, acest fapt duce la creșterea numărului de infracțiuni cibernetice și, implicit, la creșterea pierderilor,” explică Ross Hogan.
Experții Kaspersky Lab recomandă băncilor și serviciilor de plată adoptarea metodelor inteligente de prevenire a fraudelor online, pentru a-și proteja clienții.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau