« Inapoi

Cea mai mare stea descoperita in Univers urmeaza sa explodeze

Cea mai mare stea descoperita in Univers urmeaza sa explodeze#1
Mărime font - +

Cea mai mare stea descoperita vreodata in Univers, mai mare de 1500 de ori decat Soarele, se apropie de sfarsitul vietii si urmeaza sa se transforme intr-o supernova.

W26 este o stea rosie supergiganta pe cale sa explodeze. "Stelele cu masa de zeci de ori mai mare decat a Soarelui traiesc foarte putin si o sfarsesc dramatic in comparatie cu suratele lor mai mici", au declarat oficiali ai Royal Astronomical Society (RAS) din Marea Britanie, arata Space.com.

"Unele dintre aceste stele masive traiesc doar cateva milioane de ani inainte de a-si epuiza combustubilul nuclear si explodeaza ca supernove. Spre sfarsitul vietii lor, aceste stele devin extrem de instabile si arunca cantitati considerabile de materie din straturile de interior", se arata intr-un comunicat al RAS.

Astronomii au folosit un telescop european plasat in Chile pentru a studia cel mai mare roi de stele din Calea Lactee, o formatiune de cateva sute de mii de stele aflate la o distanta de 16.000 de ani lumina numita Westerlund 1.

Uitandu-se la W26, care se afla in acest roi stelar, astronomii au descoperit ceva ciudat: steaua este inconjurata de un urias nor stralucitor de hidrogen.

Aceasta este prima nebuloasa ionizata observata in jurul unei rosii supergigante si va oferi oamenilor de stiinta ocazia sa studieze cum W26 si alte stele asemanatoare isi leapada straturile inainte de a deveni o supernova, aruncand materie in spatiul interstelar.

"W26 e prea rece pentru a putea face acest nor de hidrogen sa straluceasca; astronomii banuiesc ca sursa radiatiei luminoase ar putea fi ori alte stele fierbinti albastre din roiul stelar, ori un insotitor mai putin luminos dar mai fierbinte al lui W26.

Faptul ca nebuloasa este luminata va face foarte usoara studierea ei in viitor", se arata in comunicatul RAS.

Data publicarii: 18/10/2013
Security Code Imagine noua

Alte titluri din evenimentul > STIINTA SI TEHNICA > BINE DE STIUT

Ultima ora

CELE MAI CITITE STIRI

Caz ŞOCANT la Şipote. Un copil s-a spânzurat pentru că părinţii nu l-au luat la o pomenire

UPDATE: Starea copilului spânzurat este în continuare foarte gravă. Copilul(...)
VIDEO - UPDATE CSMS Iaşi - FC Braşov 1-0 rezultat final. Gol fabulos înscris de Mihalache!

Antrenorul Nicolo Napoli nu i-a avut la dispoziţie pe Ţigănaşu şi Onduku, aşa că(...)