Doina Cepalis, om de afaceri: „Succesul meu este şi un produs al crizei“

default

Dimensiune font:

| 15-07-2013 18:20

* s-a impus pe marile pieţe ale lumii cu un produse de nişă * a reuşit performanţa să-şi sporească afacerea cu 500% anual, chiar şi într-o perioadă de criză * şi-a propus ca Grupul TE-ROX, cel pe care îl manageriază cu succes, să fie lider mondial în producţia de centuri de siguranţă pentru scaune auto pentru copii

Evoluţia Doinei Cepalis în mediul de afaceri poate fi inclusă oricând în topul poveştilor de succes. După ce a reuşit să scoată din faliment societatea Integrata Paşcani, şi-a căutat o piaţă de nişă pe care să o cucerească şi a reuşit. Aşa a apărut Grupul Te-Rox, companie asociată acum cu producţia de centuri de siguranţă pentru scaune auto. Firma condusă de antreprenoarea din Moldova a reuşit ca din 2007 până în 2012 să-şi multiplice de sute de ori cifra de afaceri ajungând la aproape 30 de milioane de euro. Cinci unităţi de producţie în Regiunea de Nord-Est (Paşcani, Iaşi, Roman, Botoşani şi Suceava), cu peste 950 de angajaţi, reuşesc să asigure produse care ajung în aproximativ 50 de ţări ale lumii.

15.000 de scaune pentru copii, pe zi

Produce pentru branduri de renume mondial: Chicco, TeamTex, Prenatal, Fisher Price, dar şi pentru Ferrari. Fabrica a ajuns să producă scaune auto pentru copii la un preţ mai mic decât cel din China, iar acestea se comercializează inclusiv pe piaţa asiatică. Grupul Te-Rox a ajuns la un nivel de producţie de circa 15.000 de scaune zilnic. Practic, anual, în cele cinci unităţi de producţie din Moldova sunt realizate în jur de 3 milioane de scaune auto, iar aproape toate sunt valorificate la export. (Alina Stan)


Doina Cepalis a absolvit Facultatea de Ştiinţe Economice din Iaşi şi a fost director economic al retailerului Moldova SA din Roman. În 1994 devine proprietarul lanţului de retail, iar în 2000 cumpără 93% din acţiunile fabricii Integrata Paşcani, specializată în produse din in şi cânepă. Antreprenoarea a investit în jur de 800.000 de euro în modernizarea fabricii şi a creat una din cele mai moderne filaturi din Europa. Cu toate acestea, în 2007 firma este îngenuncheată din cauza importurilor din China. Este momentul când Doina Cepalis caută o afacere de nişă şi începe să producă huse şi centuri de siguranţă pentru scaunele auto pentru copii. În aprilie 2007 ia fiinţă compania Te-Rox

Interviu

- Pentru cineva care nu ştie cine este Doina Cepalis cum v-aţi caracteriza în câteva cuvinte pe dumneavoastră şi afacerea pe care o manageriaţi?
- Doina Cepalis poate fi percepută pe plan naţional ca o persoană mai mult decât perseverentă în îndeplinirea visului, cu mult curaj şi capacitate de a-şi redefini business-ul şi de a o lua din nou şi din nou de la capăt. Afacerea pe care o conduc este creată după 20 de ani de experienţă în domeniul privat şi ca un efect al tuturor lecţiilor luate după eşecuri.
- În 2007 când s-a închis Integrata şi aţi plecat în căutarea unei nişe, credeţi ca aţi avut noroc, experienţă sau intuiţie de aţi pornit pe linia «centurilor de siguranţă şi a huselor de scaune auto»?
- În viaţă, şi în cea de business, avem numeroase oportunităţi dacă le căutăm. Eu am ajuns la această piaţă nu întâmplător, am ştiut că vreau o schimbare de strategie şi s-a întâmplat după 2 ani de prospectare şi învăţare experienţială.
- Care ar fi secretul din spatele performanţei ca de la 230.000 de euro, cifra de afaceri în 2007, compania dumneavoastră a ajuns la o cifră de afaceri de aproape 30 de milioane de euro? Aţi sacrificat ceva pe plan personal pentru această “performanţă”?
- Secretul performanţei universal valabil cred că este munca, viziunea şi capacitatea de a-ţi modela afacerea pe cerinţele de piaţă şi pe mediul economic. Din 1994, anul intrării mele în mediul privat, am muncit foarte mult. Performanţa se traduce în ore şi ore de muncă, stres şi sacrificii. Şi într-adevăr timpul petrecut cu familia şi cei dragi a fost sacrificat.
- A influenţat în vreun fel criza economica linia afacerii dumneavoastră?
- Criza a influenţat totul în economia mondială, dar afacerea pe care o conduc cred ca este un produs al reorientării pieţei. Am oferit clientului posibilitatea de a avea marfa în câteva săptămâni şi nu luni, diminuându-şi considerabil stocurile. Pot spune ca succesul meu este şi un produs al crizei.
- Cum aţi caracteriza mediul de business din care faceţi parte?
- Sunt pe o piaţă de nişă, unde condiţiile de producere sunt greu de împlinit. Este siguranţa copilului şi exigenţa ce decurge din asta. Există concurenţa, dar am ajuns în 5 ani lideri europeni în fabricarea centurilor de siguranţă.


-Vă simţiţi sprijinită în România ca om de afaceri? Care ar fi elementele care v-ar ajuta şi mai mult în derularea business-ului?
- Cred că în România nu există o cultură de business care să dezvolte antreprenoriatul şi acumularea de capital. Cred că este o discriminare între investitorul român şi cel străin. Şi mai cred că aceasta este o realitate care nu se va schimba. Nu exista pârghii reale de dezvoltare strategică a industriei româneşti.


- Aveţi 5 unităţi de producţie în întreaga Regiune de Nord-Est, cu aproape 1.000 de angajaţi. Intenţionaţi să vă extindeţi?
- Programul de dezvoltare pe următorii 5 ani include extinderea afacerii.
- Cum vedeţi peste 5 ani business-ul pe care îl gestionaţi?
- Grupul TE-ROX va fi lider mondial în producţia de centuri de siguranţă scaune auto pentru copii.
- Care credeţi că ar fi calităţile pe care trebuie să le aibă un antreprenor român?
- Să aducă valoare prin învăţare permanentă, să fie perseverent şi inovator, să aibă viziune îndrăzneaţă, anduranţă şi calităţi de supravieţuire în lupta împotriva birocraţiei şi aparatului statal nereformat. Să lupte cu toată forţa şi să o ia de la capăt oricând.
- Pentru că aveţi numeroşi parteneri străini, credeţi că există diferenţe de abordare a unui business de către mediul de afaceri de peste hotare şi cel din România?
- Da sunt mari diferenţe. Există o cultura a business-ului, iar România se află încă la început.

A consemnat Alina Stan

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Comentarii

adrian popescu

Oct 07, 2013

chiar trebuie felicitata acesta doamna. dar la modul negativ. nu cred ca exista o alta in firma in care patronul sa se comporte ca huliganii, sa injure sa jicnesca, sa injoseasca, sa ironizeze muncitorii in vizitele ei de lucru in fabrica. in aceste vizite ea isi etaleaza bogatia incapacitatii de a face ceva, pe care o compenseaza cu multe urlete. oricum banii care vii plateste pentru interviuri sunt bani luati de la muncitori. oricum in acest moment fabricile ei sunt in colaps organizatoric, doarece, a dat afara totii directorii ca sa arate lumii cat de capabila este ea. colapsul financiar este certitudine veti vedea imediat.

un comerciant

Jul 15, 2013

da felicitari doamnei pt rezistenta de care da dovada la schimbarile cre le fac guvernanti ,atiit legislative cit si de natura sociale pt populatie .in fond ea este sclavul angajatilor care ff greu pornesc dimineata sa munceasca si apoi rup usa cind trebuie sa plece acasa,nu mi-a fost dat sa vad aici in zona noastra o solidaritate intre muncitor si administrator pt prosperitatea firmei si garantarea locului de munca , sa facem ce face ea trebuie curaj si mult sacrificu ,dar vad si multa dezamagire pe fata ei ..mult succes ,,

legionarul

Jul 15, 2013

succesul ei sunt salariile de mizerie date la angajati si normele de munca enorm de mari exact pentru a nu putea fi realizate de bieti oameni tocmai pentru a nu plati nici macar salariul minim. normal ca are profit mare cand platesti cu 500 chiar 400 lei salariu un angajat care munceste ca sclavu. rusine

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren intravilan in suprafata de 35 mp, situat in orasul Negresti, Str. Decebal nr. 5, ce apartine domeniului public al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Cartea Funciara Nr. 73695 Negresti, Nr. Cadastral 73695, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 49/28.05.2024 si temeiul legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul Administrativ, pentru realizarea unei constructii provizorii in vederea desfasurarii de activitati conexe serviciilor medicale referitoare la sanatatea umana. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic, din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Serviciului Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.06.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 20.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura, Orasul Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.06.2024, ora 11.00, Orasul Negresti, Negresti, Sala Mare, parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -Spatiu in suprafata de 21,9 mp, situat in orasul Negresti, Str. Unirii, Bl. E2, Sc. C, Parter, judetul Vaslui, ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Carte Funciara Nr. 70102-C1-U74, Nr. Cadastral 70102-C2-U74, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 48/28.05.2024 si temeiul legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul Administrativ, pentru desfasurarea de activitati de coafura si alte activitati de infrumusetare. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic, din cadrul Orasului Negresti, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Serviciul Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.06.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 20.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Orasul Negresti, Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.06.2024, ora 10.00, Orasul Negresti, orasul Negresti, Sala Mare, Parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.05.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei