În Tătăraşi, oricând este posibilă o tragedie
Dimensiune font:
* după ce a înlocuit şinele, firma elenă Themeli a omis să mai toarne materialul al cărui rol este de a reduce vibraţiile şi de a proteja calea de rulare * pe multe porţiuni au apărut cratere lângă şină, existând oricând riscul producerii unor accidente
La mai puţin de un an de la încheierea modernizării liniei de tramvai din Tătăraşi ies la iveală aspecte care confirmă faptul că s-a lucrat în bătaie de joc. Aşa se face că pe porţiunea cuprinsă între Dr. Savini şi Doi Băieţi, asfaltul din apropierea şinelor a început să sară, lucru remarcat de cetăţenii din zonă. „Aş dori să ştiu dacă în Tătăraşi aveţi de gând să turnaţi mastic lângă liniile de tramvai, deoarece asfaltul de lângă linii a început să sară. Asfaltul nu are aderenţă faţă de acele elemente din cauciuc, cu rol de preluare a vibraţiilor”, susţine un ieşean pe site-ul domnuleprimar.ro. Dincolo de faptul că orice trecere a tramvaielor produce trepidaţii resimţite de locuitorilor zonei, există oricând riscul unei deraieri din cauza infrastructurii deteriorate. „Ştiţi şi dvs cine a lucrat în Tătăraşi (n.r. - firma Themeli) şi cum s-a făcut lucrarea. Vom dispune măsuri astfel încât să acoperim acele porţiuni”, au spus reprezentanţii RATP. Partea bună este că, ieri, echipele regiei începuseră să toarne mastic în zona Rondului din Tătăraşi Nord, unde, de asemenea, asfaltul din apropierea liniilor începuse să se macine.
Masticul bituminos este turnat pentru a preîntâmpina pătrunderea apei la şină. Degradarea lui se datorează traficului şi variaţiilor de temperatură; în mod normal, acesta trebuie schimbat la 3-4 ani
Probleme şi pe Cuza Vodă
O problemă similară am întâlnit şi pe Cuza Vodă. Cu toate că, aici, cei de la Martin Rose, spre deosebire de constructorul elen din Tătăraşi, nu a făcut rabat de la calitate şi au turnat mastic lângă linii, acesta a început să dispară. „Principalul motiv îl constituie devierea traficului auto pe liniile de tramvai. Masticul este antrenat de anvelope. Apar găuri, se infiltrează apă, iar asfaltul se deteriorează”, explică oficialii RATP.
Mai mult de jumătate din linii au fost modernizate
În ultimii ani, infrastructura transportului electric a fost supusă unui amplu proces de reabilitare. Aşa se face că dintr-un total de 74 km de cale de rulare, un procent de 55% a fost modernizat. Potrivit şefilor RATP, în următorii ani se va ajunge la un procent de 85% după ce vor fi încheiate lucrările pe tronsonul Podu Roş - CUG, Doi Băieţi - Dancu, B-dul N- Iorga - Metalurgie - Doi Băieţi. (Tudor Damaschin)
20 milioane euro este suma cheltuită de edili pentru modernizarea liniilor de tramvai din oraş
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Comentarii
luc
Jul 05, 2013
pe srapungere silvestru si pe canta sunt deja cratere pe lanaga liniile de tramvai, pe arcu la fel si nu a trecut prea mult timp de cand au fost reabilitate.in maxim un an o sa arate jalnic daca nu se iau masuri.
visinica
Jul 04, 2013
este rezultatul selectiei de oferte bazata pe spaga si manareli, licitatiilor aranjate, etc. vezi si situatia de la pasajul din canta, dar "edililor" nici ca le pasa, lasa ca merge si-asa atata timp cat iesenii mai bani de platit taxe aberante. r u s i n e !
Adauga comentariul tau