Ce se întâmplă cu mâncarea de la SUPERMARKET când depăşeşte termenul de expirare. Capcanele promoţiilor „XXL” sau „3 la preţ de 1”
Dimensiune font:
Atraşi de promoţii de tipul ”trei la preţ de unu” sau de reducerile practicate la produsele a căror termen de valabilitate este pe cale de a expira, românii s-au obişnuit să plece din hypermarketuri cu plasele ticsite de ”provizii”. Multe dintre produsele alimentare cumpărate vor ajunge, însă, la gunoi.
Anual, peste 2,2 milioane de tone de mâncare sunt aruncate la coş doar în România, ţara noastră clasându-se astfel pe locul nouă la nivel european. Risipa de alimente a ajuns un motiv real de îngrijorare în UE încă de anul trecut, când un studiu comandat de Comisia Europeană a arătat că, în medie, un cetăţean european aruncă 179 de kilograme de mâncare în fiecare an, risipa dublându-se în perioada 2006-2012.
Pentru a contracara acest fenomen, în Franţa, spre exemplu, Parlamentul a votat la începutul acestei săptămâni o lege prin care marii retaileri sunt obligaţi să doneze produsele ce urmează să expire unor organizaţii caritabile. Hypermarketurile din România spun că ar fi deschise unei astfel de iniţiative, dar şi că, paradoxal, în prezent este mai scump să doneze mâncare decât să o distrugă. Alimentele expirate sau deteriorate trebuie neutralizate, comercianţii fiind obligaţi, conform legii, să încheie un contract cu o companie de profil.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau