Verdict în cazul incidentului aviatic de la Cluj: piloţii nu au văzut pragul pistei când au ieşit în decor!
Dimensiune font:
Potrivit raportului preliminar, citat de oradecluj.ro, aeronava avea combustibil suficient şi după câteva minute de aşteptare pentru curăţirea pistei, au efectuat manevrele de aterizare manuală. La doar câţiva metri de pistă, piloţii au văzut balizajul axial, nu şi pragul pistei. „La înălţimea de 50 ft (15,2 m), înălţime obligatorie şi care corespunde în general cu poziţia avionului la pragul pistei, echipajul a văzut luminile de balizaj ale axului pistei, dar nu a observat luminile de balizaj ale pragului pistei”. Ancheta pare să se orienteze spre identificarea condiţiilor meteo ca una din cauzele privind producerea evenimentului.
„Se conturează faptul că un factor favorizant care a dus la producerea incidentului au fost condițiile meteorologice din timpul efectuării aterizării”.
Totuşi, viteza vântului era una mică iar ninsoarea era slabă.
„La momentul pregătirii zborului echipajul deţinea următoarele informaţii meteorologice pentru aeroportul Cluj: direcţia vântului era din 80⁰ cu o intensitate de 1kt (1,8 km/h), vizibilitate de 2500 m, fenomen ninsoare slabă, un plafon compact de nori la 3000 ft (914,4m) şi un factor de frânare pentru pista de aterizare în serviciu mediu”.
Avionul a aşteptat în aer curăţirea pistei de zăpadă, circa 5 minute.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau