Administratorii vor prelungirea agoniei Fortus EXCLUSIV

default

Dimensiune font:

| 14-01-2015 12:02

 

Pe 30 ianuarie creditorii companiei ieşene vor avea ocazia de a vota prelungirea cu un an a perioadei de implementare a planului de reorganizare. Foştii salariaţi, cu toate că se numără printre creditori, nu vor avea un cuvânt de spus în acest sens.

 

 

Un nou an de pierderi şi de acumulare de datorii stă în faţa fostului Combinat de Utilaj Greu din Iaşi. Consorţiul care administrează insolvenţa Fortus SA a propus prelungirea perioadei de implementare a planului de reorganizare a companiei cu încă 12 luni. Deoarece după primul an de implementare a planului de reorganizare, veniturile din exploatare realizate de angajaţii Fortus s-au ridicat la 18,2 milioane de lei faţă de cele stabilite de 40,5 milioane de lei, iar pierderile s-au cifrat la nu mai puţin de 21,8 milioane de lei, faţă de cele 16,9 prevăzute în document, foştii salariaţi ai companiei ieşene se tem că această prelungire nu ar putea însemna altceva decât moartea fostului colos al economiei locale.

Concret, administratorii Fortus au identificat o serie de motive pentru solicitarea prelungirii planului de reorganizare. Primul dintre acestea este cel conform căruia piaţa specifică nu a permis valorificarea activului excedentar în vederea generării resurselor financiare necesare acoperirii creanţelor şi nu au existat nici oportunităţi de valorificare a mijloacelor fixe din cadrul combinatului, pentru acoperirea salariilor restante. Mai mult, în aceeaşi solicitare a consorţiului se arată că o altă problemă a pieţei este „cererea redusă pe piaţa internă pentru produsele specifice industriei cimentului, energetice, navale, miniere şi industriei eoliene”, industrii – de altfel, aflate în creştere în ultimii ani.

 

Războiul a îngropat Fortus!

De asemenea, o altă problemă cu care reprezentanţii Fortus susţin că -au confruntat este scăderea cererii pe piaţa externă pentru produsele realizate la Iaşi şi diminuarea geografică a pieţei datorită apariţiei unor zone de conflict armat în Egipt, Iran, Irak şi Libia.

Ultimul punct de pe lista explicaţiilor oferite de administratori pentru solicitarea prelungirii planului stipulează că „iniţiativele creditorului şi acţionarului majoritar, Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului şi ale creditorului Primăria Iaşi referitoare la stingerea unor creanţe prin darea în plată a unor active necesită o perioadă mai lungă de timp decât cea estimată iniţial.” Astfel, propunerea de prelungire a planului va fi supusă aprobării Adunării Creditorilor ce va avea loc pe data de 30 ianuarie.

 

Salvarea vine de la DNA

În replică, reprezentanţii foştilor salariaţi ai companiei, actuali creditori, susţin că singura soluţie pentru salvarea Fortus este reprezentată de intervenţia Parchetului. „Administratorii Fortus au făcut fals în înscrisuri în formă continuată! Este actualul consorţiu în situaţia de a aplica legea? Nu, deoarece s-a asigurat ca sindicatul Fortus să producă semnături în fals în documentele creditorilor. Timp de şase luni sindicatul Fortus nu a fost în tabelul de creanţe, dar a votat în locul a şase creditori! Legea nu este aplicată la Fortus! Situaţia este foarte gravă, iar o rezolvare văd doar prin intervenţia Parchetului. DNA Iaşi are un dosar din 2011 privind situaţia de aici, care încă nu a ajuns pe masa procurorilor”, a precizat Florin Rugină, liderul salariaţilor disponibilizaţi de la fostul Combinat de Utilaj Greu.

Dacă legea ar fi respectată, inclusiv foştii salariaţi, reuniţi în tabelul creditorilor ar trebui să fie prezenţi pe 30 ianuarie pentru a vota prelungirea planului. Aceştia sunt în număr de 600 dar nu se regăsesc în scriptele administratorilor.

 

Prelungirea perioadei de implementare a planului de reorganizare la Fortus ar trebui votată de minimum 2/3 din creditorii aflaţi în sold la data supunerii la vot.

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei