Aşteptările din acest an pentru piaţa spaţiilor de birouri

default

Dimensiune font:

| 10-01-2017 11:58

Potrivit dezvoltatorilor, 2017 va fi la fel de bun ca anul trecut pentru acest segment din piaţa imobiliară * sunt aşteptate creşteri atât pentru volumul tranzacţiilor, cât şi pentru livrarea de clădiri noi * Iaşul apare în analiza ESOP Consulting cu ansamblul Palas unde chiriaşii au mizat pe clădiri de clasă superioară

Anul 2017 va fi cel puţin la fel de bun ca 2016 pentru piaţa de spaţii de birouri, atât ca volum de tranzacţii, cât şi ca livrări de clădiri noi, conform unei analize realizate de o companie imobiliară, dată luni publicităţii. Volumul spaţiilor de birouri livrate anul trecut pe piaţă a fost de trei ori mai mare decât cel din 2015, totalizând peste 280.000 mp, cât au fost înregistraţi în total în ultimii trei ani precedenţi (2013-2015), conform unei analize ESOP Consulting. În ultimii 5 ani proiectele de birouri livrate anual s-au situat la un nivel scăzut, de maxim 125.000 mp, culminând în 2015 cu înregistrarea unui minim istoric în ultimii 10 ani, de 85.000 mp.

Anul 2016 a marcat şi o revenire a tranzacţiilor, cu o creştere de peste 20%, estimându-se că au fost încheiate contracte de peste 370.000 mp în toată ţara (din care peste 300.000 mp în Bucureşti). În ultimul trimestru din 2016, chiriaşii care au tranzacţionat cele mai mari suprafeţe de birouri au ales clădiri de clasă superioară, de top, printre acestea numărându-se Metroffice, Oregon Park, Palas Iaşi, Openville, Coresi Park, Iride Park, Afi Park 4&5.

„În următorii doi ani piaţa de birouri din Bucureşti va avea un dinamism mare, dacă economia României va rămâne pe traiectoria ascendentă de acum. Vom asista la dezvoltarea accelerată a zonei de vest a Capitalei, Politehnică – Grozăveşti – Orhideelor, cel de-al doilea pol ca importanţă din Bucureşti, care va continua să atragă atât companii din domeniul IT&C, cât şi din alte domenii, iar piaţa de birouri din principalele oraşe universitare ale României (Cluj, Iaşi, Timişoara, Braşov, Sibiu, Craiova, Constanţa etc) va continua să ofere şi ea birouri de calitate, în clădiri noi, firmelor aflate în expansiune”, afirmă Mirela Raicu, Manager al diviziei Birouri Corporate din cadrul ESOP Consulting l CORFAC International.

Condiţii pentru un nou an bun

În opinia consultanţilor imobiliari, urmează un an cel puţin la fel de bun ca 2016, atât ca volum de tranzacţii, cât şi ca livrări de clădiri noi. Condiţia va fi să fie păstrat climatul economic stabil, care să încurajeze companiile să investească în continuare în dezvoltarea afacerilor in Romania şi implicit în extinderea sediilor de lucru. „Vine o perioadă bogată în livrări de proiecte noi, cu o suprafaţă totală anuală de peste 250.000 mp în următorii 2 ani, numai în Bucureşti. În acest context, estimăm că va scădea numărul renegocierilor şi va creşte apetitul companiilor pentru relocarea în clădiri noi, mai ales în contextul în care majoritatea proiectelor livrate în 2016 şi cele care sunt în curs de execuţie în continuare sunt proiecte cu calitate, de mari dimensiuni, cu faze multiple şi dotări de excepţie”, a mai spus Mirela Raicu.

Noi birouri în Iaşi

În a doua parte a anului trecut, noul proprietar al Halei Centrale, MCM Construct, a anunţat că peste 4.000 de metri pătraţi vor fi amenajaţi în spaţii moderne destinate mediului de business. Potrivit planurilor prezentate de zf.ro, la parterul clădirii de pe Anastasie Panu vor rămâne spaţii comerciale, în timp ce pe etajul unu şi doi vor fi amenajate spaţii de birouri clasa A. Clădirea va deveni MCM Center. În acest an vor mai fi date în folosinţă noi clădiri de birouri în zona periferică şi intermediară a oraşului, cele mai importante proiecte fiind Ideo 2 şi Tester 3, care însumează în jur de 25.000 de metri pătraţi de spaţii de birouri moderne. 

 

CAMPANIE EVE 

MOLDOVA de 10“ - Un deceniu în jungla europeană

„MOLDOVA de 10“ Eşecul zonelor metropolitane

„MOLDOVA de 10“- Performanţa grupurilor de acţiune locală

„MOLDOVA de 10“ - Apariţia structurilor-pilon din economia regiunii

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei