Black Friday de România, între isterie şi bâlci
Dimensiune font:
Românii au luat cu asalt paginile de internet ale magazinelor online şi depozitele comercianţilor care au furat startul campaniei de reduceri, derulată de obicei în ultima zi de vineri a lunii noiembrie. Reprezentanţii retailerilor au anunţat vânzări de peste 80 de milioane de lei, în prima parte a zilei de ieri. Deşi reducerile anunţate erau şi de peste 70%, mulţi consumatori au reclamat modul în care au fost ajustate preţurile
Din primele secunde ale zilei de 22 noiembrie, magazinele online emag.ro, evomag.ro, F64 Studio ori Domo au fost accesate de consumatori dornici să prindă chilipiruri anunţate cu ocazia Black Friday, devansat de comercianţii români cu o săptămână.
„Până la ora 12.00, F64 a înregistrat comenzi în valoare totală de peste 1 milion de euro. Prima comandă a ajuns la client în 40 de minute după efectuarea acesteia, mai exact la ora 00.40. Au fost cumpărate 10 produse/minut, iar după 12 ore de campanie, peste 7.200 de produse au fost vândute“, au anunţat reprezentanţii F64 Studio. Dispozitivelor mobile, tabletele şi televizoarelor s-au aflat în topul preferinţelor românilor. La Domo, unde „Black Friday durează o săptămână“, stocurile pentru unele modele de televizoare s-au epuizat după primele ore de la lansarea campaniei.
„Deşi s-au epuizat stocurile pentru anumite modele, Domo continuă promoţiile prin suplimentarea ofertei de Black Friday cu noi produse la preţuri reduse, pentru a răspunde interesului crescut pentru această categorie“, se arată într-un comunicat al Domo Retail.
Clienţii reţelei Flanco au achiziţionat mii de tablete, televizoare, notebook-uri şi maşini de spălat. „Suntem pregătiţi în continuare cu oferte până pe 24 noiembrie, având în vedere că anul acesta am crescut stocurile totale disponibile pentru Black Friday cu 80%, comparativ cu 2012“, a spus Violeta Luca,CEO Flanco.
Surprize neplăcute
Cei care s-au trezit cu noaptea-n cap pentru a prinde cele mai mari reduceri la produsele pe care doreau să şi le achiziţioneze, au avut parte şi de surprize neplăcute. Unele dintre site-urile de cumpărături s-au blocat chiar de la primele ore ale promoţiei. PCgarage, F64.ro sau domo.ro au fost printre primele magazine online care au cedat. De altfel, cei de la Domo au avut o experienţă similară şi anul trecut, în aceeaşi vineri neagră a cumpărăturilor.
De altfel, unii internauţi au şi postat pe paginile personale de Facebook admonestări la adresa magazinelor care au anunţat discounturi la Black Friday. Aceştia susţin că în urmă cu două săptămâni retaileri au operat măriri de preţuri, pentru a vinde acum produsele respective la promoţie, în fapt, la preţul real. Unii au oferit sfaturi despre cum să evite înşelăciunile practicate de comercianţi prin verificarea preţurilor postate de retaileri cu câteva săptămâni în urmă accesând căsuţa waybackmachine de pe archive.org.
Surpriza celor de la eMag.ro a fost vânzarea de autoturisme la preţuri promoţionale. „Magazinul online scoate la vânzare 63 de maşini Dacia, Ford, Mitsubishi, Hyundai şi Mercedes-Benz în valoare totală de 1 milion de euro. Reduceri exclusiv pentru clienţii eMAG, în categoria auto: peste 1.800 de euro pentru Dacia, peste 8.800 de euro pentru Ford, peste 12.000 de euro pentru Mercedes-Benz, peste 4.000 de euro la Mitsubishi”, se arată într-un anunţ pe portalul reduceribf.net. Mecanismul de cumpărare a unui autoturism pe site-ul eMag.ro poate fi la fel de simplu ca cel al unei achiziţii obişnuite. Clienţii adaugă produsul în coş ca şi în cazul oricărui alt produs, rezervându-l. Pentru rezervare, clienţii achită o taxă în valoare de 1.000 de lei, urmând să fie contactaţi pentru finalizarea achiziţiei de către un reprezentant al partenerilor eMAG care participă la promoţie.
„Black Friday“ sau „Vinerea Neagră“ este ziua care urmează Zilei Recunoştinţei în Statele Unite şi care deschide sezonul de cumpărături de Crăciun. Cum Ziua Recunoştinţei este ultima zi de joi din noiembrie, Vinerea Neagră apare în fiecare an între 23 şi 29 noiembrie. „Vinerea Neagră“ este cea mai aglomerată zi de cumpărături din Statele Unite. Această practică a fost asimilată şi de unele lanţuri de magazine din România. În acest an, comercianţii români au devansat cu o săptămână „Black Friday“, iar unii au anunţat reduceri pentru o perioadă mai lungă de timp.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau