Când scăpăm de goana între ghişee
Dimensiune font:
Toate interacţiunile pe care cetăţeanul le are cu instituţiile statului trebuie să se realizeze şi în spaţiul virtual, iar acest lucru se poate întâmpla în acest an, până la 1 decembrie, a declarat ministrul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, Augustin Jianu.
„Mai sunt foarte multe lucruri de făcut în acest domeniu (al plăţilor electronice, n.r.). Aş vrea să fac o trimitere la istoria recentă, în 2014, când ministrul Comunicaţiilor de atunci, Răzvan Cotovelea, povestea presei cum s-a dus să facă o plată la ANAF şi cum a stat la cozi etc. În momentul acela a fost demarată, de fapt, această procedură de a include ANAF şi administraţiile fiscale în Ghişeul.ro. A fost o luptă birocratică care a durat aproape trei ani şi s-a concretizat undeva în a doua parte a anului 2016“, a spus Jianu, citat de Agerpres.
Acesta a menţionat, totodată, că aplicaţiile statului ar trebui să fie interoperabile. „Personal, mi-aş dori ca până la 1 decembrie, aşa cum am promis în programul de guvernare, toate interacţiunile pe care cetăţenii le au cu statul să se poată face şi electronic. Mi-aş dori ca bazele de date şi aplicaţiile statului să fie interoperabile şi să schimbe informaţiile între ele, în aşa fel încât să nu-l mai plimbăm pe om de la un ghişeu la altul. Mi se pare natural şi firesc ca, în momentul în care un cetăţean demarează un proces de interacţiune cu statul la finalul căruia i se emite un certificat sau un aviz, să stea în relaţia cu un singur ghişeu, fie şi virtual, şi să nu se plimbe pe la mai multe, iar instituţiile statului să facă toate aceste lucruri într-o manieră automată. E o sarcină dificilă, dar nu imposibilă“, a subliniat ministrul.
Ce se întâmplă în Spaţiul Privat Virtual
Recent, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a anunţat că permite şi firmelor să acceseze Spaţiul Privat Virtual (SPV), astfel încât să primească de la autorităţile fiscale, şi să transmită acestora, documente fiscale în format electronic.
Potrivit documentului, prin SPV se pot comunica, automat, următoarele categorii de documente: actele administrative fiscale (decizii de impunere, decizii referitoare la obligaţii de plată accesorii, decizii privind modificarea bazei de impozitare ca urmare a inspecţiei fiscale, etc.), actele de executare (somaţii) şi alte acte emise de MFP - ANAF în executarea legii, cum ar fi: notificări, înştiinţări, aviz de inspecţie fiscală etc. De asemenea, la cererea solicitantului, se pot transmite prin serviciul menţionat documentele sau alte acte emise de MFP - ANAF, precum certificatul de atestare fiscală, adeverinţa de venit, certificatul de cazier fiscal şi altele asemenea.
În contextul Strategiei Naţionale pentru Agenda Digitală 2014 - 2020 şi al obiectivului de simplificare birocratică, platforma de plăţi online Ghişeul.ro rămâne unul dintre cele mai fiabile instrumente gândite şi puse în practică de către autorităţile din domeniu. Cele mai noi informaţii relevă că, până la jumătatea anului 2016, raportat la decembrie 2015, numărul de instituţii înrolate în platformă a crescut până la 254, faţă de 177. De asemenea, numărul utilizatorilor a ajuns la 128.275, iar numărul de tranzacţii efectuate s-a situat la 281.851.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau