Câţi şomeri are în realitate Iaşul

default

Dimensiune font:

| 24-10-2015 06:00

Datele Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă arată că şomajul se află pe un trend descendent în 2015 * cu toate acestea, cifra şomerilor ieşeni este cu mult mai mare * în statistici sunt incluse doar persoanele care fac cerere pentru a-şi găsi un loc de muncă

 Conform datelor Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Iaşi (AJOFM), rata şomajului la nivelul judeţului Iaşi, în primele nouă luni ale anului 2015, se află pe un trend descendent, respectiv de 4,52% , însă există indicii care ar putea să contrazică cifrele oficiale. Unul dintre motivele care ne-ar putea îndemna să credem că rata şomajului este în realitate mai mare este acela că în calculele care stabilesc rata şomajului nu sunt incluse şi persoanele care îşi desfăşoară activitatea în gospodăriile mici din mediul rural. Aceste persoane realizează de fapt doar venituri de subzistenţă din mica recoltă agricolă şi nu intră în calculul cifrei şomajului întrucât ele sunt considerate persoane ocupate şi sunt excluse astfel din calcului ratei şomajului. „Noi nu monitorizăm decât persoanele care se află în evidenţele noastre ca persoane în căutarea unui loc de muncă, ceea ce înseamnă că în calculul ratei şomajului ţinem cont doar de persoanele care fac cerere la noi pentru a-şi găsi un loc de muncă”, a declarat Adriana Sîrghie, purtătorul de cuvânt al AJOFM Iaşi.

Datele încurajatoare în ceea ce priveşte scăderea ratei şomajului ar putea fi aşadar false, dacă ţinem cont că ele iau în calcul doar anumite categorii de persoane. Dacă alegem să privim doar partea plină a paharului ne putem concentra cu siguranţă pe trendul descendent înregistrat de la începutul anului şi pe încadrările numeroase pe piaţa muncii. „Rata şomajului chiar a avut un trend descendent, în mare parte datorită faptului că sunt mai multe locuri de muncă vacante comparativ cu anii precedenţi. Anul acesta s-au încadrat foarte multe persoane, am reuşit să încadrăm pe piaţa muncii din numărul şomerilor înregistraţi 9.400 de persoane”, a mai declarat reprezentanta AJOFM Iaşi. Există şi numeroase persoane care se încadrează cu greu pe piaţa muncii, deoarece nu au un nivel de calificare sau nivelul lor de calificare este foarte scăzut, de asemenea şi accesul persoanelor la locurile de muncă pot determina un număr mai mare de şomeri. „În prezent persoanele care nu deţin o calificare sau care au domiciliul stabil în mediul rural reprezintă 80% din totalul şomerilor înregistraţi în evidenţele noastre”, a mai spus Adriana Sîrghie.


Mai bine şomer decât zilier
Există şi situaţii în care firmele caută muncitori pentru o perioadă scurtă de timp sau chiar zilieri, însă cei mai mulţi şomeri aleg să refuze aceste joburi deoarece ele nu prezintă atractivitate şi nu asigură anumite beneficii pe care le prezintă contractele obişnuite de muncă. „Am lucrat în construcţii, însă nu am fost angajat pentru o perioadă lungă în cadrul firmei, ci doar pentru perioada în care patronul avea nevoie de mai mulţi angajaţi pentru a putea duce lucrarea la bun-sfârşit şi să se încadreze în termen. Acum sunt în şomaj, tot ce găsesc seamănă cu ce am avut, sunt un fel de zilier şi nu mai vreau pentru că nu mi se asigură contribuţia la pensie, la sănătate”, ne-a declarat domnul Daniel, în vârstă de 43 de ani, care în această săptămână consulta oferta AJOFM Iaşi. Georgiana BĂNUC

13.637 şomeri erau înregistraţi la sfârşitul lunii septembrie în judeţul Iaşi

Oportunităţi de angajare pentru ieşeni
Persoanele cu domiciliul în judeţul Iaşi, aflate în căutarea unui loc de muncă, au la dispoziţie în această perioadă peste 1.440 de joburi vacante. Cele mai recente date ale AJOFM arată că posturile vacante se adresează în special persoanelor cu studii medii, ajungând la 1.403. Există, bineînţeles, şi locuri de muncă pentru persoanele cu studii superioare chiar dacă nu la fel de numeroase, acestea având la dispoziţie pentru a-şi găsi jobul potrivit un total de 43 de locuri de muncă vacante. Pentru persoanele cu studii medii, cele mai multe şanse de angajare se găsesc în sectorul serviciilor, unde sunt disponibile un număr de 542 locuri de muncă vacante. Acestui sector îi urmează mai apoi în clasament sectorul confecţiilor care dispun de de 375 posturi vacante şi de domeniul construcţiilor, unde este nevoie pe piaţa ieşeană de 259 noi angajaţi. Parte de o ofertă bogată au şi persoanele care se află în căutarea unui loc de muncă în industrie, aici fiind vacante un număr de 248 locuri de muncă. În agricultură sunt vacante 21 de locuri de muncă, iar în ramura sănătăţii şi a asistenţei sociale există doar un singur job vacant.

Lista completă a locurilor de muncă o puteţi găsi pe www.ziarulevenimentul.ro

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:44

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei