Decizie luată de ASF în cazul societăţii Carpatica Asig
Dimensiune font:
ASF va aplica măsurile de rezoluţie în cazul societăţii Carpatica Asig pentru a evita efectele negative asupra stabilităţii financiare a pieţei asigurărilor, urmând să întocmească planul în maximum şase luni şi a desemnat Fondul de Garantare a Asiguraţilor ca administrator temporar. „Analizând situaţia financiară a societăţii de asigurări Carpatica Asig SA şi alţi factori care fundamentează necesitatea protejării creditorilor de asigurări, minimizarea impactului asupra fondurilor de protecţie şi pentru evitarea efectelor negative semnificative asupra stabilităţii financiare a pieţei de asigurări, Consiliul Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) a constatat că sunt întrunite condiţiile pentru aplicarea dispoziţiilor Legii 246/2015 privind redresarea şi rezoluţia asigurătorilor, atât în ceea ce priveşte susceptibilitatea intrării într-o stare de dificultate majoră a societăţii, cât şi justificarea aplicării măsurilor de rezoluţie din perspectiva interesului public (art. 42 şi art. 43, alin. 2)”, se arată în comunicatul ASF.
Astfel, într-un interval de cel mult 6 luni, ASF va întocmi Planul de rezoluţie şi se va asigura că un evaluator independent va efectua o evaluare corectă, prudentă şi realistă a activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii ale asiguratorului, ca etape premergătoare aplicării măsurilor de rezoluţie. Prin mecanismul de rezoluţie se doreşte o intervenţie a autorităţii în cazul în care o companie de asigurare nu poate îndeplini cerinţele legale, înainte de a intra în faliment. În plus, ASF a dispus desemnarea unui administrator temporar, respectiv Fondul de Garantare a Asiguraţilor (FGA), care va avea ca atribuţii principale supervizarea procesului de inventariere a patrimoniului societăţii la data de 31.12.2015, întocmirea situaţiilor financiare anuale şi auditarea acestora, precum şi supervizarea modului de ducere la îndeplinire a măsurilor, în special cele legate de atragerea unui investitor strategic.
Compania trebuie să încheie tranzacţia de vânzare
Pe de altă parte, Consiliul de Administraţie al Carpatica Asig va trebui să continue demersurile pentru atragerea unui investitor strategic, să încheie tranzacţia de vânzare şi să restabilească nivelul fondurilor proprii de bază eligibile care acoperă cerinţa de capital minim (MCR, minimum capital requirement) calculat la data de 1.01.2016 sau modificat profilul de risc astfel încât, în termen de 3 luni de la data comunicării deciziei, MCR să fie respectată.
De asemenea, conducerea societăţii va trebui să restabilească nivelul fondurilor proprii eligibile care acoperă cerinţa de capital de solvabilitate (SCR, solvency capital requirement) calculat la data de 1.01.2016 sau modificat profilul de risc astfel încât, în termen de 6 luni de la data comunicării deciziei, SCR să fie din nou respectată. În plus, conducerea societăţii va avea obligaţia să se consulte cu administratorul temporar şi să obţină acordul acestuia înainte de a lua decizii sau de a întreprinde acţiuni ce privesc activele societăţii. Potrivit reglementărilor în vigoare, mecanismul de rezoluţie presupune intervenţia autorităţii în domeniu în situaţia în care nu există perspective rezonabile ca starea de dificultate majoră a asigurătorului să poată fi înlăturată într-o perioadă rezonabilă prin măsuri alternative sau prin măsuri de supraveghere. În plus, mecanismul permite valorificarea activelor bune ale societăţii de asigurări pentru despăgubirea clienţilor. Carpatica Asig se află, de la începutul anului 2014, într-un program de redresare financiară şi ar fi trebuit, conform planului aprobat de ASF, să atragă un investitor strategic până la jumătatea lunii decembrie 2015. Georgiana BĂNUC
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau