Economia pe scurt
Dimensiune font:
Sistem de lumini care va ghida clientul către raft
Philips doreşte să instaleze în România sistemul de lumini care ghidează clientul direct la raft. Retailul va fi prima industrie care va adopta în viitorul apropiat pe plan local soluţiile de iluminat inteligent prin intermediul cărora clienţii pot fi ghidaţi în interiorul magazinelor (tehnologia „indoor positioning”) pentru a găsi produsele pe care doresc să le cumpere, potrivit reprezentanţilor locali ai Philips Lighting, divizia de iluminat din cadrul companiei olandeze cu acelaşi nume. Philips Lighting a implementat deja această soluţie în cadrul unui hypermarket Carrefour din Franţa. Prin intermediul soluţiei de „indoor positioning” clienţii Carrefour sunt ghidaţi în interiorul magazinului cu ajutorul smartphoneului şi al sistemului de iluminat din cadrul hypermarketului. Practic, clienţii trebuie să îşi descarce în prealabil pe smartphone o aplicaţie dedicată, iar atunci când se află în magazin trebuie să o deschidă şi să îndrepte camera frontală a telefonului înspre sistemele de iluminat instalate la rafturi.
Ziua Internaţională a Cooperaţiei
Tema Zilei Internaţionale a Cooperaţiei în anul 2015 este „Egalitatea”, pentru a defini o valoare fundamentală care garantează tuturor posibilitatea de a beneficia de dezvoltarea economică şi socială. Anul acesta manifestare aflată la cea de-a 93-a aniversare sub egida Alianţei Cooperatiste Internaţionale (ACI) şi la a 21-a ediţie sub înaltul patronaj al Organizaţiei Naţiunilor Unite. Cele peste 2,4 milioane de cooperative din întreaga lume, au peste un miliard de membri individuali, contribuie la realizarea Obiectivelor de Dezvoltare ale Mileniului consolidând egalitatea între femei şi bărbaţi, oferind tinerilor şanse de realizare profesională şi integrând minorităţile pe piaţa muncii. „ONU recunoaşte faptul că mişcarea cooperatistă prezintă o combinaţie unică de bogăţie globală şi conduită de afaceri bazată pe oameni. Încă de la începuturile lor, cooperativele au promovat egalitatea de şanse ca drept fundamental, acordând autonomie oamenilor şi oferindu-le un mod de trai demn şi durabil”, se arată într-un comunicat al Uniunii Naționale a Cooperaţiei Meşteşugăreşti (UCECOM).
Starbucks caută noi achiziţii
Grupul polonez AmRest, care a intrat în primăvara acestui an pe piaţa locală, preluând franciza lanţului de cafenele Starbucks, se uită către noi achiziţii în România, businessurile KFC şi Pizza Hut fiind următoarea ţintă logică în contextul în care operatorul deţine cele două francize în portofoliu pe alte pieţe precum Polonia. Informaţia a fost de altfel confirmată de un executiv de top al grupului citat de presa poloneză, care a spus că ar putea fi interesat să preia francizele celor două lanţuri, însă nu în perioada imediat următoare. „AmRest vrea să îşi dubleze numărul de restaurante pe care le operează în Europa Centrală şi de Est, ceea ce va presupune cel puţin 40 de deschideri anual, cele mai multe în Polonia“, potrivit ziarului Warsaw Voice. El mai spune că în acest an firma vrea să deschidă 30 de restaurante în Polonia, în care să investească 90-100 milioane zloţi (95-110 milioane lei), dar se uită şi la posibile ţinte de achiziţii. Grupul polonez este însă interesat de afaceri care ar avea un randament investiţional de 20%.
Grupaj realizat de Georgiana BĂNUC
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau