Economia pe scurt
Dimensiune font:
Provocările fiscale ale anului 2016 * Al patrulea an consecutiv la conducerea pieţei auto pentru Toyota * Facebook a ajuns la 1,59 miliarde de utilizatori * Profitul Samsung, afectat de intensificarea concurenţei
Provocările fiscale ale anului 2016
Cele mai importante provocări fiscale ale anului 2016 pentru companiile din România sunt legate de controalele fiscale, de impozitele locale, în special pe clădiri, unde au intervenit schimbări importante la începutul acestui an, şi de reglementările internaţionale, susţine Alexander Milcev, partener, directorul Departamentului de Asistenţă Fiscală şi Juridică din EY România. „În cazul controalelor fiscale, în faza administrativă şi dacă se ajunge în instanţă, trebuie ştiut foarte bine Codul de Procedură Fiscală, pe partea de impozite locale, mai ales în zona imobiliară, trebuie înţelese regulile noi şi mai complexe decât în trecut, şi pe tot ce înseamnă partea internaţională, trebuie văzute toate modificările pe BEPS (Base Erosion and Profit Shifting - plan de măsuri pentru limitarea transferului de profituri către jurisdicţii cu impozitare redusă - n.r.), modificările legate de schimbul automat de informaţii între ţările UE şi OECD şi tot ce implică acest lucru“, a explicat Milcev.
Al patrulea an consecutiv la conducerea pieţei auto pentru Toyota
Toyota Motors a rămas lider pe piaţa auto mondială, pentru al patrulea an consecutiv, fiind singurul producător care a livrat peste 10 milioane de vehicule în 2015, principalul concurent, grupul german Volkswagen, fiind afectat de scandalul emisiilor, transmite Bloomberg. Vânzările globale ale Toyota, care includ diviziile Hino Motors şi Daihatsu Motor, au scăzut anul trecut cu 0,8%, la 10,15 milioane de vehicule, a anunţat grupul japonez. Volkswagen a raportat la începutul lunii un declin de 2% al livrărilor în 2015, la 9,9 milioane de vehicule, în timp ce vânzările grupului american General Motors au urcat cu 0,2%, la 9,8 milioane de unităţi.
Facebook a ajuns la 1,59 miliarde de utilizatori
Prima dată în istoria reţelei de socializare Facebook, veniturile au depăşit un miliard de dolari în trimestrul patru din 2015, în timp ce numărul de utilizatori a ajuns la 1,59 miliarde, în creştere cu 14% faţă de perioada similară din 2014, transmit Bloomberg, DPA şi BBC. Numărul utilizatorilor care au accesat serviciile Facebook de pe smartphone-uri sau alte dispozitive mobile cel puţin odată pe lună a crescut în perioada octombrie - decembrie 2015 cu 21%, la 1,44 miliarde. Veniturile companiei americane au urcat în ultimele trei luni din 2015 cu 52%, la 5,84 miliarde de dolari. „2015 a fost un an important pentru Facebook. Comunitatea noastră a continuat să crească şi afacerea noastră este înfloritoare“, a afirmat şeful şi fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg. În trimestrul patru din 2015, profitul net al Facebook a urcat la 1,56 miliarde de dolari, de la 701 milioane de dolari în perioada similară din 2014.
Profitul Samsung, afectat de intensificarea concurenţei
Mediul economic dificil şi încetinirea cererii pentru produse IT au dus la scăderea profitului net al Samsung Electronics cu 40% în trimestrul patru din 2015, la 3.200 miliarde woni (2,7 miliarde de dolari), în condiţiile în care încetinirea economiei chineze şi deprecierea monedelor emergente reduc vânzările de produse electronice, transmit Yonhap şi BBC. Grupul sud-coreean a avertizat că va fi dificil să-şi menţină profiturile din acest an la acelaşi nivel ca în 2015. Veniturile au scăzut anul trecut la 200.600 miliarde woni (165,5 miliarde de dolari), pe fondul concurenţei pe piaţa telefoanelor mobile inteligente din partea rivalilor chinezi, cum ar fi Xiaomi şi Huawei, dar şi din partea grupului american Apple. Samsung se aşteaptă la o creştere de sub 10% a vânzărilor de smartphone-uri şi tablete, din cauza „încetinirii cererii şi a intensificării concurenţei“. Joi, acţiunile Samsung Electronics au scăzut la Bursa de la Seul cu 2,55% la 1.145 woni.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau