EXCLUSIV Marile eşecuri ale economiei ieşene din ultimul an

default

Dimensiune font:

| 05-01-2015 06:00

* Com Beton, Moldova Universal, Hala Centrală sau Icar Tours sunt doar câteva dintre companiile ieşene pentru care 2014 a fost un an negru * o parte dintre societăţile emblematice ale judeţului au intrat în insolvenţă sau chiar în procedura de faliment * acesta este şi cazul Siretul SA Paşcani, care, după ce s-a luptat câţiva ani cu planurile de reorganizare a ajuns la capătul puterilor

Anul ce abia s-a încheiat a fost unul marcat de dificultăţi economice, în pofida faptului că mulţi dintre analiştii de profil susţineau o revenire a pieţei. Multe dintre companiile – emblemă ale Iaşului au intrat fie în procedura de insolvenţă, fie au declarat falimentul.


Tribunalul Iaşi a oficializat, toamna aceasta, declinul unuia dintre cei mai importanţi antreprenori din Iaşi. Sentinţa emisă pe data de 5 noiembrie a confirmat solicitarea depusă de companie în vara lui 2014 de demarare a procedurii insolvenţei pentru societatea Com Beton, companie aparţinând omului de afaceri Constantin Comănescu. După cum reiese din actele contabile depuse la dosar, cu precădere cele care reflectă datoriile, precum şi sumele din conturile de casă şi bănci, SC Com Beton are datorii scadente către creditorii săi de peste 10.000.000 de lei şi nu dispune de lichidităţi suficiente pentru achitarea datoriilor scadente.


Conform ultimelor raportări către Ministerul Finanţelor, SC Com Beton a avut anul trecut o cifră de afaceri netă de 25,2 milioane de lei, venituri de 32,2 milioane de lei, dar a încheiat exerciţiul fiscal cu pierderi de nu mai puţin de 11 milioane de lei. În acelaşi timp, creanţele declarate către Ministerul Finanţelor se ridicau la peste 20 de milioane de lei, iar datoriile la 53 de milioane de lei, în condiţiile în care compania avea în casă şi în conturile bancare, la finele lui 2013 doar 2,5 milioane de lei.


Insolvenţă „la pătrat” pentru Dănuţ Prisecariu
O altă insolvenţă de răsunet este cea a companiei Moldova Universal SRL, pronunţată de Tribunalul Iaşi la data de 27 noiembrie 2014. Compania a fost înfiinţată în anul 1991, iar la finalul anului 2013 a raportat afaceri de 4.951.708 lei, pierderi de 8.181.499 lei, datorii totale de 52.835.786 lei şi capitaluri proprii negative de -4.578.386 lei. Societatea face parte din grupul de firme controlat de Dănuţ Cătălin Prisecariu, om de afaceri care a mai „bifat” câteva insolvenţe mari în cursul acestui an. Astfel, în iulie 2014 a intrat în insolvenţă SC Hala Centrală SRL, iar la 23 septembrie 2014 o sentinţă asemănătoare a fost pronunţată în cazul SC Turism Moldova SA.


Agonia unuia dintre cele mai vechi centre comerciale din Iaşi va mai continua încă trei ani. La începutul anului 2015 va fi supus aprobării creditorilor planul de reorganizare al Halei Centrale. Acesta se va întinde pe o perioadă de trei ani, cu posibilitate de prelungire cu încă unul şi prevede o serie de măsuri financiare şi de marketing. Astfel, conform documentului, în 2012 elementele de activ înregistrau valoarea de 246.135 de lei, în 2013 erau de 35,4 milioane de lei, iar la data de 31 octombrie anul acesta ajunseseră la 32,6 milioane de lei. Datoriile totale ale companiei lui Dănuţ Prisecariu se ridică la nu mai puţin de 45,23 milioane de lei.


Deznodământ previzibil la Siretul SA

După ani întregi în care s-a încercat salvarea companiei din Paşcani, administratorul judiciar al Siretul SA a solicitat deschiderea procedurii de faliment, ca urmare a nerespectării condiţiilor prevăzute în planul de reorganizare a societăţii. Compania a intrat în insolvenţă la finalul anului 2010, iar în septembrie 2011 instanţa a confirmat planul de reorganizare a firmei, adoptat anterior de către creditori, cu excepţia celor bugetari.


Planul prevedea restructurarea operaţională şi funcţională prin continuarea activităţilor curente, schimbarea sistemului de organizare, a managementului societăţii şi a modului său de funcţionare, mărirea capacităţii de a oferi servicii, creşterea gradului de specializare a activităţilor societăţii, creşterea eficienţei activităţilor desfăşurate în cadrul societăţii, urmând ca aceste obiective să fie atinse etapizat, într-o perioadă de trei ani. Ulterior, acest plan a fost modificat, dar schimbările respective nu au fost confirmate de instanţa de judecată. Ca atare, a rămas în vigoare planul aprobat iniţial, pe care societatea din Paşcani nu a reuşit să-l respecte.


Siretul SA a încheiat prima jumătate a acestui an cu pierderi greu de acoperit. Nu mai puţin de 5,58 milioane de lei este pierderea înregistrată de companie în primele şase luni ale lui 2014, după ce aceasta încheiase anul anterior cu profit.


„Cadou” de Mărţişor, insolvenţa
În luna martie Tribunalul Iaşi a admis şi propunerea administratorului judiciar SCP Casa de Insolvenţă Homoranu SPRL, de intrare în faliment a debitoarei SC Niki SRL Iaşi, societate aflată în insolvenţă, deoarece nici reprezentanţii firmei, dar nici creditorii nu au depus în termenul legal un plan de reorganizare a activităţii. Societatea Niki SRL Iaşi a fost înfiinţată în anul 1991, având ca obiect principal de activitate „Comerţul cu amănuntul al îmbrăcămintei, în magazine specializate”. La înfiinţare, actualul deputat Cristina Nichita a subscris 600.930 de lei şi şi-a asigurat astfel 98,5131% din capitalul social, iar Nicolae Neculau a venit cu 9.070 de lei, pentru 1,4869% din acest capital social.


În anul 2009, firma a intrat în criză, valoarea cifrei de afaceri diminuându-se la aproximativ jumătate faţă de anul anterior. Căderea a continuat şi în exerciţiile financiare care au urmat, astfel încât, la finalul anului 2012, firma avea o cifră de afaceri de 1.576.572 lei, pierderi de 584.934 lei, datorii totale de 5.509.245 lei şi capitaluri proprii negative de -2.774.032 lei.
La data de 8 mai 2012, societatea a intrat în insolvenţă, în tabelul definitiv reunit al creanţelor, din decembrie 2013, figurând obligaţii de plată în valoare totală de 4.477.545.66 lei. Cel mai important creditor garantat este chiar Cristina Nichita, cu o creanţă de 1.640.625,78 lei, urmând BRD - Groupe Societe Generale SA, cu 557.060.01 lei, Fiscul, cu 428.933 lei, şi Finanţele Publice Locale Iaşi, cu 29.345 lei.


Managerul brandului Nichi Cristina Nichita susţine, însă, că nu vrea să renunţe la businessul pe care l-a consolidat în ultimii 20 de ani. Deputatul ieşean susţine că după lichidarea bunurilor care au însemnat afacerea din Iaşi nu este exclusă o relocare a activităţii în altă ţară. „Mă doare că după 20 de ani de muncă am ajuns în această situaţie, dar insolvenţa şi falimentul sunt o stare firească a economiei de piaţă. O situaţie creată pe baza fondului de criză. Din 2008 a început scăderea vânzărilor. Europenizarea a avut un impact important în acest sens. Ca producător în România nu am avut facilităţi. Probabil vom produce în continuare, dar în afara ţării”, a declarat Cristina Nichita.


Surpriza toamnei, insolvenţa Icar Tours

Vestea insolvenţei uneia dintre cele mai cunoscute companii de turism ieşene a fost una surprinzătoare pentru mediul de afaceri local. Tribunalul Iaşi a admis, la 8 septembrie 2014, cererea de deschidere a procedurii simplificate a insolvenţei şi intrarea în faliment a firmei ABC Turism şi Evenimente Iaşi. Deşi, conform prevederilor legale, „cererea introductivă formulată de către debitor se judecă de urgenţă, în termen de 10 zile, în camera de consiliu“, pronunţarea în acest dosar a durat aproape cinci luni. Reprezentanţii firmei au depus cererea la data de 16 aprilie 2014, iar soluţia a venit pe 8 septembrie 2014, interval de timp suficient pentru firma ABC Turism şi Evenimente Iaşi, specializată pe activităţi ale agenţiilor turistice, să treacă de sezonul estival.
Firma ABC Turism şi Evenimente Iaşi a fost înfiinţată în anul 1997, sub denumirea de Icar Tours SRL Iaşi. Societatea a devenit în timp una din agenţiile de turism de referinţă din Iaşi, dar anul 2013 pare a fi fost crucial pentru această afacere. După o perioadă lungă cu cifre de afaceri şi profituri decente, firma a încheiat anul 2013 cu venituri de 859.906 lei, cheltuieli de 1.883.326 lei, pierderi de 1.023.420 lei, datorii totale de 1.960.381 lei şi capitaluri proprii negative de -953.460 lei.
 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren intravilan in suprafata de 35 mp, situat in orasul Negresti, Str. Decebal nr. 5, ce apartine domeniului public al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Cartea Funciara Nr. 73695 Negresti, Nr. Cadastral 73695, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 49/28.05.2024 si temeiul legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul Administrativ, pentru realizarea unei constructii provizorii in vederea desfasurarii de activitati conexe serviciilor medicale referitoare la sanatatea umana. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic, din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Serviciului Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.06.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 20.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura, Orasul Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.06.2024, ora 11.00, Orasul Negresti, Negresti, Sala Mare, parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -Spatiu in suprafata de 21,9 mp, situat in orasul Negresti, Str. Unirii, Bl. E2, Sc. C, Parter, judetul Vaslui, ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Carte Funciara Nr. 70102-C1-U74, Nr. Cadastral 70102-C2-U74, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 48/28.05.2024 si temeiul legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul Administrativ, pentru desfasurarea de activitati de coafura si alte activitati de infrumusetare. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic, din cadrul Orasului Negresti, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Serviciul Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.06.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 20.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Orasul Negresti, Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.06.2024, ora 10.00, Orasul Negresti, orasul Negresti, Sala Mare, Parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.05.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei