Profesionist în administraţie: „Politicul trebuie să-şi ia mâna de pe administraţie“ FOTO

default

Dimensiune font:

| 02-02-2015 11:15

Înalt funcţionar public, Doru Fronea a vorbit în exclusivitate pentru ziarul Evenimentul Regional al Moldovei despre problemele aparatului administrativ şi despre calităţile de care are nevoie un tânăr pentru a începe o carieră în acest domeniu * cu o experienţă de peste 16 ani în administraţia publică, Fronea, care în prezent este coordonatorul Corpului de Control la Ministerul Fondurilor Europene, a fost unul dintre speakeri în cadrul unui eveniment inedit lansat la Iaşi

Reprezentanţi ai administraţiei publice ieşene s-au întâlnit, la finele săptămânii trecute, cu specialişti din diferite domenii ale industriei creative în cadrul proiectului „Operaţiunea de conectare a Administraţiei cu Publicul Nou- Nume de cod: Reţeaua“. La prima întâlnire, aflată sub deviza „Ieşirea din PRăpastie“, s-au întâlnit, într-o sesiune de networking, directori şi şefi de serviciu din cadrul instituţiilor publice cu specialişti în comunicare, din cadrul unor firme de branding, PR, copywriting, publicitate, grafică ori social media. „Scopul proiectului este de a aduce faţă în faţă specialişti din cele două domenii de activitate în speranţa că vor derula proiecte comune de succes, prin care instituţiile publice să ajungă mai aproape de publicul larg“, a explicat organizatorul evenimentului Raluca Filip (foto), consultant independent în management.


„Trebuie făcută o reformă a administraţiei publice“
Unul dintre speakerii acestui eveniment a fost Doru Fronea, coordonatorul Corpului de Control la Ministerul Fondurilor Europene. Acesta a vorbit despre problemele pe care sistemul public le are de depăşit. „Principala problemă este că administraţia publică nu este întoarsă aşa cum ar trebui cu faţa spre cetăţean, nu răspunde nevoilor lui. Acest lucru este un efect al unei cauze care ţine de imixtiunea politicului prin numiri preferenţiale în funcţiile de conducere. La fiecare schimbare de Guvern se schimbă şi o parte din directori şi atunci se rupe acel fir al profesionalizării administraţiei publice. De aceea cred că politicul trebuie să-şi ia mâna de pe administraţie. Trebuie făcută o reformă a administraţiei publice. Este necesară modificarea Legii 188/1999, pentru că un funcţionar public dă concurs pentru o funcţie publică de conducere şi este pe viaţă, ceea ce este inadmisibil. Ar trebui să i se dea două mandate de câte 3 ani sau la 3 ani să fie reevaluat ca manager. Cred că de la al doilea mandat intervine rutina“, a explicat Doru Fronea pentru ziarul Evenimentul Regional al Moldovei.


Acesta a vorbit şi despre „păcăleala“ numirii pe criterii politice în rândul înalţilor funcţionari publici. „În acest moment, dacă analizăm articolele din mass media, sunt numiţi politic prefecţi sau înalţi funcţionari publici. În mod normal, pe Legea 188, înaltul funcţionar public (prefect, subprefect, secretar general în minister, secretar general adjunct) este apolitic. Sunt cazuri în care vin din mediul de business, se angajează pe la nu ştiu ce primărie şi apoi sunt numiţi prefecţi, dar ei sunt înregimentaţi politic, deşi oficial nu fac parte din niciun partid. Este o păcăleală. Poate ar trebui să se spună clar dacă prefectul este politic sau nu. Cetăţeanul trebuie să ştie acest lucru clar. Pentru că cetăţeanul, contribuabilul, vede aceste lucruri“, a punctat Doru Fronea, care a mai subliniat faptul că „promovările în sistem ar trebui să se facă pe meritocraţie“.

„Una e creaţia şi alta e administraţia. Urbanismul este foarte restrictiv”

Înaltul funcţionar public susţin că „din păcate sunt şefi de instituţii publice în România, care conduc ca şi cum ar gestiona un SRL, ca şi cum ar fi propria firmă. Un conducător de instituţie ar trebui să se gândească la faptul că este trecător pe acolo şi că el lucrează în beneficiul cetăţeanului. Şeful unei instituţii publice trebuie să ştie că este acolo pentru cetăţean şi nu pentru un partid“.

Doru Fronea deţine în prezent funcţia de coordonator al Corpului de Control la Ministerul Fondurilor Europene, în trecut a mai condus Direcţia Regională Vamală Bucureşti, a ocupat funcţia de secretar general în cadrul Ministerului Justiţiei, dar şi pe cea de vicepreşedinte a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

 

„Unui tânăr aflat la început de carieră i-aş recomanda ca atunci când intră în acest domeniu să aibă în minte că lucrează în beneficiul cetăţeanului, să fie integru şi să nu se lase influenţat de alianţe politice şi de nuanţe ilegale. Dacă va respecta legea, va fi perseverent şi va munci se va ridica. Asta este cheia succesului: trebuie să înveţe în permanenţă“- Doru Fronea, înalt funcţionar public

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei