Faliment la o firmă din Iaşi care vinde cafea

default

Dimensiune font:

| 28-05-2017 11:45

De la înfiinţare, „Chioşcul cu cafea“ SRL a adunat peste 100 de bilete la ordin refuzate la plată * în aprilie, firma a cerut intrarea în faliment, deşi anul trecut cifra de afaceri netă a depăşit 2,3 milioane de lei

Pe 8 septembrie 2015, Alina Mihaela Rădeanu a finalizat procesul de înregistrare/ înmatriculare pentru Chioşcul cu Cafea SRL Iaşi, firmă care are ca obiect principal de activitate „comerţ cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi şi tutun“.

La mai puţin de două luni de la înfiinţare, pe 2 noiembrie 2015, societatea refuză la plată un bilet la ordin, motiv pentru care intră în evidenţele CIP (Centrala Incidentelor de Plăţi). Totuşi, incidentul pare un accident, nefiind urmate de altele în următoarele luni.

Pentru 2015, Chioşcul cu Cafea raportează un profit net de 59.462 lei, la o cifră de afaceri de 66.373 lei, datorii totale de 310.588 lei, stocuri de 201.042 lei şi 7.208 lei în casă şi conturi.

Pe 23 martie 2016, firma controlată de Alina Mihaela Rădeanu mai marchează un bilet la ordin fără acoperire, iar pe 1 mai 2016 devine plătitoare de TVA. Nu e foarte clar dacă această modificare în privinţa TVA a afectat activitatea, dar sigur este că începând cu 17 mai 2016 s-au înmulţit refuzurile la plată, situaţie care a continuat până prin august 2016, când s-au prins mai toţi furnizorii cu cine au de-a face, iar unii dintre aceştia au dat în judecată societatea pentru recuperarea banilor cuveniţi. Cu 99 de bilete la ordin refuzate la plată pe parcursul anului şi cu doar 4 angajaţi, societatea reuşeşte să înregistreze în 2016 o cifră de afaceri de 2.399.900 lei şi un profit net de 71.094 lei. Culmea este că bilanţul pentru anul trecut susţine că, la 31 decembrie 2016, firma avea în conturi suma de 695.006 lei… şi datorii de 740.689 lei.

În ceea ce priveşte cele 101 bilete la ordin refuzate la plată (99 în 2016, câte unul în 2015 şi 2017), suma pe care şi-a asumat Chioşcul cu Cafea SRL să o plătească a fost de 896.863,85 lei, dar a achitat doar 838,46 lei (atâţia bani au existat în conturi la momentele în care au ajuns biletele la decontare). Rezultă că numai ţeapa trasa cu bilete la ordin, la care probabil se adaugă altele, se cifrează la 896.025,39 lei.

A cerut falimentul

Unul dintre furnizorii ţepuiţi de Alina Mihaela Rădeanu, societatea Grupul de distribuţie ETA SRL Botoşani, a solicitat aplicarea Legii 85/2017 încă de pe 29 august 2016, invocând o creanţă de 241.937 lei. Instanţa a programat primul termen abia pe 8 decembrie 2016, când s-a pronunţat o amânare… şi încă una la următorul termen, din 23 februarie 2017, pentru data de 29 iunie 2017!

Pe 14 aprilie 2017, Alina Mihaela Rădeanu ajunge la concluzia că trebuie să spele putina (sau să se mute pe o altă firmă!) şi solicită direct deschiderea procedurii simplificate. Faptul că judecătorul sindic a acceptat cererea aşa cum a fost formulată arată că ori au fost înstrăinate activele care apar în bilanţul pe 2016, ori actele prezentate în instanţă arată diferit faţă de bilanţ. Data de 26 iunie 2017 a fost stabilită drept termen limită pentru depunerea cererilor de admitere a creanţelor. Prima Adunare a Creditorilor se va întruni pe 13 iulie 2017, ora 12.00, la sediul lichidatorului judiciar, iar următorul termen de judecată a fost stabilit tocmai pe 12 octombrie 2017.

Deşi Chioşcul cu Cafea SRL a intrat în faliment şi nu mai poate desfăşura activitate (legal şi oficial, realitatea demonstrează şi contrariul!), pagina de Faceebook a afacerii este activă şi chiar recent a anunţat că se fac angajări! Iar asta sugerează că activitatea s-a mutat pe altă firmă, cel mai probabil şi activul/activele care figurează în bilanţul pe 2016. Mai multe citiţi pe www.supervizor.ro

* foto Chioşcul cu cafea

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei