Făra hipermarketuri Billa în Iaşi
Dimensiune font:
Careffour va cumpăra magazinele Billa după mai bine de un an de negocieri * valoarea tranzacţie se ridică la 100 de milioane de euro * pentru achiziţionarea magazinelor Billa s-au luptat şi belgienii de la Mega Image
Carrefour a anunţat în data de 22 decembrie semnarea unui acord de achiziţie a societăţii Billa Romania, cu Grupul Rewe. Repartizate pe întreg teritoriul românesc, cele 86 de supermarketuri Billa Romania reprezintă o suprafaţă de vânzare totală de 83.000 de metrii pătraţi. Reţeaua de hipermarketuri se va extinde astfel cu 86 de magazine noi. În cursa pentru achiziţia Billa au fost şi belgienii de la Mega Image, dar în cele din urmă s-au retras, iar Carrefour a rămas singurul ofertant. Billa a fost unul dintre lanţurile comerciale cu profituri mici în ultimii ani, însă buna sa acoperire naţională a făcut ca interesul pentru magazinele sale să fie unul crescut. Cele 85 de magazine Billa se vor adăuga celor 140 de supermarketuri pe care Carrefour le are în România.
„Datorită acestei achiziţii, Carrefour devine primul operator de supermarketuri din România, întărindu-şi astfel oferta multiformat şi mergând totodată mai aproape de clienţii săi. Realizarea acestei operaţiuni rămâne supusă aprobării de către Consiliul Concurenţei”, se preciziează într-un comunicat Carrefour.
Roadele programelor pentru ocuparea forţei de muncă
Însă, mai importantă decât numărul magazinelor, este locaţia lor. Cu magazine în aproape toate judeţele, Billa are o prezenţă mult mai bună decât Carrefour în Moldova şi în sud-estul ţării. În capitala Moldovei, la Iaşi, Billa deţine 3 magazine toate cu o amplasare foarte bună. Magazinele Billa din strada Arcu, Piaţa Voievozilor şi strada Palat reusind să atragă un număr important de clienţi în ciuda faptului că profiturile la nivel general au fost în continuă sădere. De asemenea toate magazinele Billa din Iaşi deţin şi o suprafaţă apreciabilă.
Mega Image a pierdut lupta
Acoperirea naţională a celor de la Billa i-a adus în cursa pentru preluarea lor şi pe cei de la Mega Image. Belgienii au deja 443 de supermarketuri şi minimarketuri de proximitate, însă acestea sunt concentrate doar în capitală şi judeţele ce se află în proximitatea acesteia. Dacă ar fi cumpărat reţeaua Billa, Mega Image ar fi înteţit lupta cu polonezii de la Profi, care de asemenea deţin o reţea uriaşă, de peste 330 de magazine, raspândite pe întreg teritoriul ţării, inclusiv în oraşele mici. În cele din urmă, Mega Image şi-a retras oferta de preluare, iar francezii de la Carrefour au rămas singuri în cursa pentru achiziţia magazinelor Billa, care sunt controlate de grupul german Rewe.
Carrefour a cumpărat deja magazinele Billa din Italia şi, după acea tranzacţie, nemţii au declarat că îşi vor păstra operaţiunile doar în ţările în care au o prezenţă puternică. Nu este şi cazul României. Carrefour încearcă de câţiva ani să se extindă pe formatul magazinelor mici. Din 2011 până în 2014 francezii au colaborat cu magazinele Angst înfiinţate de omul de afaceri Sorin Minea. Anul trecut, imediat după ce au ieşit din franciza Carrefour, supermarketurile Angst au fost preluate de Mega Image. Georgiana BĂNUC
În condiţiile în care numai Profi şi Mega Image au împreună aproape 800 de magazine, cota de piaţă a celor 85 de supermarketuri Billa este mică. La fel şi profitul care, anul trecut, s-a ridicat la doar 520.000 de euro, deşi cifra de afaceri a sărit de 300 de milioane de euro.
Carrefour a fost pe locul al doilea anul trecut în comerţul din România, cu o cifră de afaceri de peste 1,2 miliarde de euro. Prin preluarea Billa, cifra de afaceri a Carrefour s-ar apropia de 1,6 miliarde de euro şi de liderul Kaufland, care a avut încasări de 1,8 miliarde de euro anul trecut. Deşi teoretic sunt hipermarketuri, magazinele Kaufland au o prezență puternică în interiorul oraşelor şi au o strategie de vânzări asemănătoare cu cea a discounterilor.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau