Firma implicată în tragedia de la Braşov a pierdut o licenţă de transport
Dimensiune font:
Societatea MaxiBus Trans SRL, cu sediul social în localitatea Valea Adâncă, a pierdut după doar două luni o licenţă de transport public de persoane pentru o firmă din judeţul Iaşi * potrivit declaraţiilor de avere, administratorul societăţii ar fi câştigat doar salariu minim pe economie * una din maşinile firmei a fost implicată în accidentul de la Perşani, Braşov, de săptămâna trecută în care 4 persoane şi-au pierdut viaţa şi alte zeci au fost rănite
Firma care deţinea miniautocarul implicat în recentul accident de la Braşov (Perşani) se numeşte MaxiBus Trans SRL, are sediul social în localitatea Valea Adâncă din apropierea municipiului Iaşi şi este deţinută în proporţii egale de Ioan Irimescu şi Maria Gabriela Irimescu, atribuţii de administrator fiind îndeplinite de Ioan Irimescu. Înfiinţată în iulie 2002, societatea a avut o evoluţie decentă, cu o creştere aproape continuă şi fără salturi spectaculoase ale cifrei de afaceri, demn de menţionat fiind faptul că toţi cei 14 ani de activitate (2002-2015) au fost încheiaţi cu profit, chiar dacă valoarea acestuia a fost de cele mai multe ori modestă. În 2015, profitul net a înregistrat un maxim istoric de 55.757 lei, la o cifră de afaceri de 1,48 milioane lei, rezultate obţinute cu 11 angajaţi. Pe 27 martie 2015, Consiliul Judeţean Iaşi acordă două licenţe de transport societăţii MaxiBus Trans SRL, aceasta urmând să efectueze transport public judeţean de persoane prin curse regulate speciale pe traseele Iaşi – Valea Lupului (Est-Rom SA) şi Iaşi – Leţcani (Fondal International SRL). Mai exact, MaxiBus Trans SRL urma „să ducă la muncă” angajaţi din Iaşi ai celor două firme.
Două firme din Moldova sunt interzise la licitaţiile publice EXCLUSIV
Pentru ambele trasee, autovehiculele nominalizate erau cele cu numerele de înmatriculare IS-52-YRY şi IS-63-YRY, iar Cristian Foia, şeful ARR Iaşi, preciza că cele două mijloace de transport „nu sunt titulare pe niciun traseu prin servicii regulate, judeţean sau interjudeţean, şi nici prin servicii regulate interjudeţene speciale“.
Oglinda financiară a Moldovei GRAFICE
Surprinzător, deşi contractul încheiat cu Fondal International SRL părea a fi cel mai profitabil (3 curse pe zi, 7 zile pe săptămână), MaxiBus Trans SRL pierde licenţa după numai două luni. Astfel, pe 27 mai 2015, CJ Iaşi acordă licenţa pentru traseul Iaşi – Leţcani societăţii Vio Trans Serv SRL Cogeasca, în expunerea de motive fiind menţionată „nerespectarea prevederilor art.2 şi art.3 de către operatorul de transport MaxiBus Trans SRL“. Cele două puncte invocate se refereau la „achitarea tarifului stabilit de CJ” şi „prezentarea avizelor pentru staţiile de îmbarcare/debarcare stabilite de autorităţile publice locale competente”!
În ceea ce priveşte contractul cu Est-Rom SA, nu există în spaţiul public informaţii că licenţa ar fi fost anulată şi, implicit, contractul nu ar mai fi în vigoare. Dacă e aşa, miniautocarul respectiv nu trebuia să fie în altă parte la momentul accidentului?
Chiar dacă nu îndeplineşte atribuţii de administrator şi teoretic nu are o implicare legală în firmă, Maria Gabriela Irimescu este angajată la stat şi, prin urmare, depune declaraţii de avere şi de interese. În calitate de consilier superior la Direcţia Sanitar Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (DSVSA) Iaşi, Maria Gabriela Irimescu a precizat în declaraţia de avere depusă în iunie 2015 că soţul a câştigat, în 2014, un salariu anual de 8.419 lei. De la MaxiBus Trans SRL, desigur. Asta înseamnă 701,58 lei/lună, adică salariul minim pe economie sau ceva pe aproape. Şi anul 2014 nu a fost o excepţie, pentru că, în anii anteriori, Ioan Irimescu a obţinut (oficial) venituri şi mai mici: 6.840 lei pe an în în 2013, 2012 şi 2011, adică o medie de 570 lei/lună.
Deşi are un salariu de tot râsul, Ioan Irimescu speră la o viaţă mai bună, motiv pentru care, în 2011, a mai înfiinţat o firmă. Tot de transport, dar fără implicarea soţiei. Numele ales este Maxibus Trans YRY SRL şi o diferenţă esenţială faţă de „firma mamă” este că „puiuţul” nu este plătitor de TVA. Prin urmare, se poate prezenta cu o ofertă avantajoasă celor care trebuie să se deplaseze la o nuntă, la un botez sau la alte paranghelii. Anul trecut, Maxibus Trans YRY SRL a obţinut un profit net de 35.911 lei, la o cifră de afaceri de 200.300 lei, surprinzător fiind faptul că firma are un singur angajat, faţă de 4 în 2012. În ceea ce priveşte accidentul, rămâne să stabilească autorităţile ce s-a întâmplat. www.supervizor.ro
LOCURI DE MUNCĂ ÎN STRĂINĂTATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau