Foştii angajaţi reclamă nereguli la Fortus

default

Dimensiune font:

| 07-01-2015 16:15

 

Nimeni nu-şi asumă responsabilitatea pentru eşecul de la fostul Combinat de Utilaj Greu. Cu toate că administratorii companiei ar fi trebuit să depună la dosarul de insolvenţă un document prin care să se asigure că pot acoperi măcar o parte din eventualul eşec al unui plan de reorganizare, acest act nu figurează nicăieri în scriptele făcute publice până acum.

 

 

Rămaşi fără un loc de muncă, fără salarii, cu prieteni, rude sau cunoştinţe care încă mai speră să-şi continue activitatea în cadrul Combinatului, foştii angajaţi ai Fortus SA Iaşi scot la iveală noi nereguli care se petrec în interiorul companiei. Un act ce ar fi trebuit depus de administratorul Fortus nu apare, însă, în niciunul dintre dosarele companiei. Respectivul document ar fi trebuit să acopere, conform legii, „eventualele prejudicii cauzate în îndeplinirea atribuţiilor sale”. În timp ce la alte companii de renume din Iaşi această poliţă de asigurare este anexată dosarului de insolvenţă, la Fortus aceasta lipseşte cu desăvârşire. „Cum se recuperează daunele provocate salariaţilor? Ar trebui ca şi directorii şi administratorii judiciari să depună cererile de asigurare profesională. La Fortus nu a mai fost depus un astfel de act de la prima cerere de intrare în insolvenţă, din 2007. În cazul unei alte companii importante din Iaşi, Aquamold Trading, de exemplu (producătorul apelor minerale Amfiteatru – n.red.) acest document există. A fost publicat în Buletinul Procedurilor de Insolvenţă din 24 noiembrie 2014, alături de lista nominală a creditorilor societăţii şi a salariaţilor. La Fortus nici vorbă despre aşa ceva! Eu nu ştiu să se fi depus aşa ceva, pentru că nu s-a prezentat niciun document”, susţine Florin Rugină, liderul foştilor angajaţi ai Fortus SA Iaşi. Astfel, anul 2008 este singurul pentru care figurează depunerea unei astfel de poliţe de asigurare. Aceasta a fost înscrisă de fostul administrator al Combinatului, practicianul în insolvenţă Adrian Ababei. Acesta a asigurat prin poliţa sa un număr de cinci posibile evenimente, cu suma de 150.000 de lei.

 

Pierderi de 21,8 milioane de lei după un an de reorganizare

Concret, conform legii, fiecare membru al Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă din România este obligat ca în termen de 30 de zile de la admiterea în UNPIR să se asigure profesional, prin subscrierea unei poliţe de asigurare valabile, care să acopere eventualele prejudicii cauzate în îndeplinirea atribuţiilor sale. „Riscul asigurat trebuie să reprezinte consecinţa activităţii practicianului în insolvenţă pe perioada exercitării calităţii sale”, se arată în Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 86/2006. Mai mult, conform aceleiaşi Ordonanţe, nerespectarea obligaţiei de asigurare de răspundere profesională duce la suspendarea calităţii de membru al Uniunii pe o perioadă de maximum şase luni. Aceeaşi măsură se va lua şi în cazul în care poliţele de asigurare de răspundere profesională nu sunt reînnoite la data expirării lor. Astfel, ar fi necesar ca membrii consorţiului care se ocupă de insolvenţa Fortus SA să acopere din contractul de asigurare eşecul planului de reorganizare.

Raportul oficial al primului an de reorganizare a companiei ieşene arată pierderi mult peste cele prevăzute, vânzări semnificativ mai mici şi onorarii mari de administrare. Astfel, după primele 12 luni de implementare a planului de reorganizare, veniturile din exploatare realizate de angajaţii Fortus s-au ridicat la 18,2 milioane de lei. Cu toate acestea, veniturile pentru această perioadă stabilite în planul erau de nu mai puţin de 40,5 milioane de lei. Concret, în ultimul an, activitatea de exploatare de la Fortus a înregistrat pierderi de 21,8 milioane de lei, faţă de cele 16,9 prevăzute prin plan.

În schimb, managerii Fortus au reuşit să reducă în ultimul an cheltuielile cu plata salariilor. Trimiterea în concediu fără plată a angajaţilor a adus economii de 4 milioane de lei fostului Combinat de Utilaj Greu. 

 

Având în vedere rezultatele prezentate de consorţiul de administratori după primul an de implementare a planului de reorganizare, aceştia au decis prelungirea agoniei. „Având în vedere rezultatele prezentate, consorţiul de administratori judiciari recomandă modificarea şi prelungirea perioadei de implementare a planului. Raportat la premisele avute în vedere la elaborarea planului, reinserţia societăţii în circuitul comercial este de durată, raportat la obiectul de activitate, dimensiunea şi structura societăţii. Contextul economic dificil, constrângerile mediului economic şi lipsa accesului la resurse sunt factori care vin în sprijinul recomandărilor administratorilor judiciari”, se arată în concluziile raportului de evaluare.

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Comentarii

costelus

Jan 07, 2015

un ing. profesionist care nu s-a bagat in troaca porcilor si a fost inlaturat.marii sefii de azi din fortus stiu ca nu mint dar nu vor recunaste ca sunt cozi de topor.stau cu mainile in san si se uita cum ruineaza o intreprindere.

mike

Jan 07, 2015

un rezumat al tutror neregulilor si incalcari flagrante ale legii, din care o mica pare au transparut si in presa, s-ar putea cataloga cu vechiul proverb: "cainii latra, caravana merge"!. este clar ca nu exista nici un interes politic sau economic de rezolvare a situatiei dramatice de la fortus. principalul vinovat este acel director care "mulge o vaca aflata in pragul mortii" (a se vedea articolul) , care in cardasie cu administratorii judiciari, se dedadu la un jaf pe fata la adresa angajatilor. in timp ce conturile lor cresc ca fat-frumos din poveste, angajatilor nu li s-a platit pe decembrie nici un chior, contrar tutror dipozitiilor legale!. unii se amagesc asteptand dna-ul sa le faca dreptate, ingnorand faptul ca dna-ul ancheteaza doar pe aceia care fura de la stat, nu si de la angajati. prin fortus mai bantuie doar vantul disperarii, dar si hohotele de ras a batjocura ale unui dictator cu chisca plina!

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei