FOTO Întârzieri majore în atragerea banilor nerambursabili

default

Dimensiune font:

| 30-04-2017 14:04

Până în acest moment nu a fost semnat niciun contract pe noul Program Operaţional Regional (POR) 2014 - 2020 la Agenţia pentru Dezvoltare Regională Nord-Est * sumele alocate din primul an de finanţare, respectiv 2014 trebuie cheltuite până la finalul lui 2018 * acesta a fost mesajul transmis de Carsten Rasmussen, şeful Unităţii pentru România în cadrul Direcţiei Generală Politică Regională şi Urbană (Regio), la finalul vizitei de patru zile în Regiunea de Nord-Est

Programele europene derulate la nivelul Regiunii de Nord-Est sunt în mare întârziere, fapt recunoscut de oficialii Comisiei Europene care aflaţi într-o vizită de lucru în Moldova. Delegaţia condusă de Carsten Rasmussen, şeful Unităţii pentru România în cadrul Direcţiei Generală Politică Regională şi Urbană (Regio), s-a întâlnit cu şefii primăriilor şi consiliilor judeţene din Regiunea de Nord-Est, dar şi cu reprezentanţi ai mediului universitar, ai mediului de business ori cu beneficiari ai fondurilor europene alocate în exerciţiul financiar 2007-2013 prin POR. Printre problemele semnalate în timpul întâlnirii se află şi cele legate de întârzierea prezentării ghidurilor de finanţare pe anumite axe, ceea ce împiedică autorităţile să depună proiecte pentru atragerea fondurilor comunitare.

„Asta nu are legătura direct cu performanţa administraţiilor, ci cu întreaga situaţie. Negocierea regulamentelor a început foarte târziu. Timpul pierdut va fi greu de recuperat, dar asta este din cauza contextului, însă suntem nevoiţi să recuperăm perioada pierdută. Este deja al patrulea an din noul exerciţiu financiar. Prima tranşă de bani trebuie atrasă până la finalul lui 2018, iar întregul exerciţiu se va încheia în 2023“, a transmis Carsten Rasmussen.

Acesta a mai menţionat că în urma vizitei la investiţiile de la ApaVital din Iaşi, dar şi la ale proiecte derulate cu succes în perioada 2007-2013 a fost nevoit să-şi schimbă opinia despre performanţele regiunii. „A trebuit să-mi schimb părerea despre multe lucruri în urma acestei vizite în Regiunea de Nord-Est. Am văzut motivaţie şi dorinţă de a implementa proiecte ample la toate municipalităţile. Am văzut proiect foarte bune, dar şi câteva mai puţin bune. În principal, oamenii au idei şi iniţiative pentru noile proiecte pe care urmează să le depună. Există viaţă în afara Bucureştiului, am descoperit şi eu asta, ceea ce a fost foarte motivaţional. Mă voi întoarce la Burxelles cu o părere diferită. Am fost surprins să văd cât de bine sunt pregătite mental primăriile. Asta ne şi dorim să fim bombardaţi cu proiecte. Unele idei nu vor fi materializate, dar altele vor fi“, a punctat şeful Unităţii pentru România în cadrul Direcţiei Generală Politică Regională şi Urbană (Regio).

Cu toate acestea, problemele privind managementul deşeurilor sunt cele mai mari în toate judeţele din regiune, dar în special în Bacău. „Trebuie să venim cu soluţii inovative pentru a ieşi din impas“, a subliniat reprezentantul Comisiei Europene.

Sper că am reuşit să-i convingem că muncim serios“

Pe ordinea de zi a întâlnirii de ieri de la Primăria Iaşi un punct de discuţie a fost situaţia proiectelor pe POR 2014-2020 axa 4, cea care vizează fonduri pentru dezvoltare urbană. Această linie de finanţare nu este deschisă din cauza lipsei ghidului de finanţare, dar şi a strategiilor de dezvoltare care nu sunt finalizate de municipalităţi. „Această vizită vine să descătuşeze acele proiecte care până în momentul de faţă nu au reuşit să obţină fonduri europene la nivelul întregii Românii. Suntem convinşi că dacă această echipă de la Comisia Europeană, cei care ne reprezintă acolo şi noi, autorităţile locale, vom pune umărul cu toţii, vom reuşi să recuperăm din întârzierea destul de mare pe care o avem în atragerea fondurilor europene”, a declarat primarul Mihai Chirica.

Delegaţia a fost însoţită în periplul prin Regiunea de Nord-Est de Vasile Asandei, director general al ADR Nord-Est: „Sper că am reuşit să-i convingem că muncim serios şi că suntem foarte atenţi şi responsabili cu banii europeni“.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:53

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei