Harta insolvenţelor din România

default

Dimensiune font:

| 05-09-2014 10:03

 

Cel mai afectat sector este cel al construcţiilor, iar Bucureştiul ocupă prima poziţie la nivel de regiuni, cu o creştere de 23% a numărului de firme intrate în incapacitate de plată. Intrarea în vigoare a noii Legi a insolvenţei face dificilă estimarea evoluţiei numerice a dosarelor noi. Cei mai afectaţi sunt furnizorii comerciali, care au rămas cu o „gaură” de 3,25 miliarde lei, în timp ce băncile revendică 2,6 miliarde lei.

 

 

Coface România a realizat recent un nou studiu privind evoluţia numărului de insolvenţe în România, de această dată luând în considerare cazurile noi înregistrate la Buletinul Procedurilor de Insolvenţă în perioada ianuarie - iunie 2014.

Din analiza realizată pe baza datelor furnizate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, rezultă că, pe parcursul primului semestru al anului 2014 s-au deschis 12.453 de insolvenţe noi, în scădere cu aproximativ 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, când s-au deschis 13.855 de proceduri noi de insolvenţă.

Considerând media ultimilor 10 ani, numărul insolvenţelor deschise în a doua jumătate a anului a reprezentat între 80% - 85% din nivelul înregistrat în primul semestru. Dacă această dinamică se va păstra şi în semestrul doi al anului curent, este foarte probabil că vom asista la un volum total de maximum 23.000 de insolvenţe deschise pe parcusul anului 2014.

Aceasta ar echivala cu o contracţie de aproximativ 15% a numărului de insolvenţe nou deschise în anul curent, comparativ cu anul 2013. Totuşi, trebuie luat în considerare şi faptul că, in iunie 2014 a intrat în vigoare noua lege a Insolvenţei, iar impactul acesteia în practică şi schimbarea conduitei companiilor sunt dificil de estimat cu exactitate, existând posibilitatea ca evoluţia numerică a dosarelor de insolvenţă nou înregistrate până la sfârşitul anului să sufere variaţii semnificative.

Construcţiile, pe primul loc în topul insolvenţelor

Din punctul de vedere al distribuţiei sectoriale, sectorul construcţiilor, care a ocupat constant un loc în top 10 pentru ultimii 5 ani, este încadrat acum pe prima poziţie. Fabricarea produselor textile, industria extractivă, industria metalurgică şi HORECA rămân în top 5 sectoare cu cel mai ridicat nivel al insolvenţelor raportat la 1.000 de firme active.

Distribuţia teritorială a cazurilor de insolvenţă din prima jumătate a anului 2014 a suferit modificări importante faţă de situaţia existentă în aceeaşi perioadă a anului anterior. Numărul de insolvenţe a crescut în perioada analizată doar în Bucureşti (+23%) şi în zona de Vest (+8%), restul regiunilor înregistrând scăderi pentru acest indicator, cele mai semnificative contracţii fiind înregistrate în zona de S-E (-23%) şi zona de N-E (-22%).

Îmbunătăţirea disciplinei de plată, înregistrată în primul trimestru, se poate observa şi în prima jumătate a anului curent, cifrele indicând o contracţie valorică şi numerică cu aproximativ 30% a instrumentelor refuzate la plată, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior.

În acelaşi timp, numărul insolvenţelor deschise în rândul companiilor cu cifra de afaceri de peste 1 milion de euro a scăzut cu 30% în perioada analizată, indicând un posibil recul al impactului de contagiune în rândul companiilor peste medie.

Furnizorii comerciali sunt cei mai afectaţi de noile insolvenţe

Pentru o cercetare mai aprofundată a cauzelor care au determinat intrarea în insolvenţă a companiilor în primul semestru al anului curent, Coface a analizat declaraţiile financiare ale acestor companii pentru perioada 2008 - 2013. Ca o concluzie generală privind evoluţia firmelor care au intrat în insolvenţă în primul semestru al anului 2014, analizând în retrospectivă perioada 2008 - 2013, se observă că majoritatea datoriilor suplimentare (3,3 miliarde lei) au fost atrase pentru acoperirea pierderilor (în creştere cu 2,3 miliarde lei) şi a investiţiilor în creanţe (1,1 miliarde lei active circulante în creştere, peste 95% reprezentând creanţe) în condiţiile în care valoarea contabilă a activelor fixe a rămas aceeaşi, firmele insolvente au atras capitaluri cu precădere pe termen scurt de la furnizori, soldul acestora în totalul datoriilor pe termen scurt crescând de la 35% (anul 2008) la 50% (anul 2013) iar creşterea constantă a duratei medii de încasare indică o politică neadecvată de risc comercial, durata medie de încasare a creanţelor crescând cu 81 de zile în intervalul analizat, de la 79 de zile (anul 2008) la 160 de zile (anul 2013). Acest lucru a determinat plata din ce în ce mai lentă a facturilor către furnizori, durata medie de plată a furnizorilor crescând cu 117 de zile în intervalul analizat, de la 112 zile (anul 2008) la 229 de zile (anul 2013).

Coface a calculat „factura” generată de firmele care au intrat în insolvenţă în prima jumătate a anului 2014, pentru a vedea cine sunt plătitorii şi care a fost impactul pentru fiecare categorie, iar cifrele finale sunt următoarele: furnizori comerciali: 3,25 miliarde lei, bănci: 2,6 miliarde lei, acţionari: 1,7 miliarde lei (nu este un cost real, direct, ci un cost de oportunitate a deciziei de a nu plăti dividende) şi ANAF (Statul): 0,65 miliarde lei. www.antitepari.ro

 

Chiar dacă se observă o scădere cu 10% a numărului de companii care şi-au întrerupt activitatea în primul semestru al anului curent, comparativ cu perioada similară a anului anterior, numărul firmelor nou înfiinţate a înregistrat o contracţie şi mai mare, respectiv de 24%. Putem discuta despre o revenire graduală a comportamentului de plată, pe fondul reducerii numărului de companii care îşi întrerup activitatea, precum şi a instrumentelor de plată. Toate acestea într-un mediu economic care nu este foarte atrăgător pentru investitorii privaţi şi iniţiativa antreprenoriatului” - Constantin Coman, Country Manager, Coface Romania

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:53

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei