000000 ULTIMA-ORA

Dimensiune font:

Legea privind salarizarea bugetarilor a fost modificata prin OUG: Salariul brut creste cu 25% de la 1 ianuarie

| 07-12-2017 10:42

 Guvernul a aprobat in sedinta miercuri un proiect de Ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice. Pentru a evita diminuarea drepturilor salariale ca urmare a noilor masuri de transfer a contributiilor din sarcina angajatorului in sarcina angajatului, Guvernul a aprobat acordarea, incepand cu 1 ianuarie 2018, a unei majorari salariale de 28,5% fata de nivelul acordat pentru luna decembrie 2017, pentru personalul platit din fonduri publice care beneficiaza de scutire de impozit pe venit la 31 decembrie 2017, potrivit Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare. Celelalte categorii de personal vor beneficia de o majorare salariala de 25% incepand cu 1 ianuarie 2018 fata de nivelul acordat pentru luna decembrie 2017.

Potrivit unui comunicat al Guvernului, documentul are in vedere si stimularea personalului care gestioneaza fonduri comunitare, prin stabilirea majorarii salariale de pana la 35%, fata de maxim 25% cat prevede legea in prezent. Aceasta majorare se va acorda in baza criteriilor stabilite prin regulament-cadru elaborat de MDRAPFE si aprobat prin hotarare a Guvernului.

In ceea ce priveste indemnizatia de hrana, aceasta se va acorda lunar, intr-un cuantum reprezentand a 12-a parte din doua salarii de baza minime brute pe tara garantate in plata.

Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului au fost corectate si unele salarii de baza in vederea respectarii corelatiilor intre functii.

Personalul din sistemul sanitar care a beneficiat in anul 2017 de tichete de masa va beneficia de acordarea indemnizatiei de hrana pe tot parcursul anului 2018, iar aceasta indemnizatie va fi exceptata in anul 2018 la stabilirea limitei de sporuri de 30%. 

In ceea ce priveste acordarea sporurilor, documentul aprobat de Guvern stabileste prorogarea pana la 1 martie 2018 a prevederilor care conditioneaza incadrarea sporurilor in limita de 30% pentru personalul din sistemul sanitar. Incepand cu data de 1 martie 2018, pentru personalul din sistemul sanitar si de asistenta sociala, cuantumul sporurilor pentru conditii de munca se va determina conform Regulamentului-cadru de acordare a sporurilor, elaborat de Ministerul Sanatatii pana la data de 1 martie 2018, fara a depasi limita de 30%.

Tot din luna martie 2018, pentru personalul din sistemul sanitar, determinarea drepturilor salariale aferente activitatii prestate in linia de garda, a sporului pentru activitatea prestata in ture, a sporului acordat pentru munca prestata in zilele de sambata si duminica si de sarbatorile legale si a sporului pentru munca prestata in timpul noptii se va face conform prevederilor legale aplicabile pentru luna ianuarie 2018.

Ordonanta de urgenta adoptata de Guvern vizeaza si clarificarea salarizarii garzilor obligatorii efectuate de medici in afara programului normal de lucru de la functia de baza pana la limita a 48 de ore pe saptamana.

In ceea ce priveste domeniul educatiei, noul act normativ reglementeaza modalitatea de aplicare a sistemului de plata cu ora sau prin cumul pentru personalul didactic de predare, de conducere, indrumare si control, prin ordin al ministrului Educatiei Nationale.

Pentru personalul nou-incadrat, pentru personalul numit/incadrat si pentru personalul promovat s-a creat posibilitatea identificarii unei functii similare in plata la nivelul institutiilor subordonate, in situatia in care aceasta nu exista in cadrul aceleiasi institutii/autoritati publice, in vederea eliminarii dificultatilor existente in prezent la stabilirea modalitatii de salarizare.

Completarile Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice au fost facute si pentru sprijinirea implementarii proiectelor finantate din fonduri europene nerambursabile. In acest sens s-a stabilit:

  • eliminarea conditiei de eligibilitate a cheltuielilor de personal de a fi rambursate din fonduri europene, astfel incat vor primi majorarea salariala toate persoanele nominalizate in echipe de proiecte finantate din fonduri europene nerambursabile;
  • personalul angajat in afara organigramei pentru implementarea proiectelor finantate din fonduri europene nerambursabile, va fi platit conform conditiilor din ghidul solicitantului;
  • conditiile de infiintare a posturilor in afara organigramei responsabile cu implementarea proiectelor, cat si procedura de recrutare si selectie a persoanelor, precum si criteriile pe baza carora se stabileste procentul de majorare salariala se realizeaza pe baza unui regulament-cadru elaborat de Ministerul Dezvoltarii Regionale, Administratiei Publice si Fondurilor Europene  (MDRAPFE) care se aproba prin hotarare a Guvernului;
  • Clarificarea acordarii majorarii de 25% atat pentru presedintii, cat si pentru vicepresedintii consiliilor judetene, respectiv pentru primarii si viceprimarii unitatilor administrativ-teritoriale care implementeaza proiecte finantate din fonduri europene nerambursabile.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

 

 

ULTIMA ORA

 

 

 

ANUNŢ DE VÂNZARE Subscrisa, S.C. MASTER WOOD S.R.L. cu sediul în loc. Comănești, str. Combinatului, nr. 9, jud. Bacău, C.U.I. 12014190, nr. de înreg. O.R.C. J4/493/1999, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., anunţă, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006 şi ale hotărârilor Adunării Creditorilor din data de 13.09.2017, scoaterea la vânzare prin licitaţie publică la data de 24.11.2017, ora 13.00, a activelor: Nr. crt. – Denumire activ – Valoarea de evaluare (lei fără T.V.A.) – Valoare de pornire licitație (70% din val. evaluare) (lei fără T.V.A.) 1 – Fabrică cherestea functionala (2001) Sc. 4.388,60 mp, cu Echipament prelucrare lemn si mijloace transport, amplasata pe teren intravilan st. 30.379,81 mp in oraș Comănești, str. Combinatului, nr. 9, jud. Bacău (zona periferica, vis-a-vis a serele Comanesti si de cartierul Vernesti). Fabrica este compusa din: Cladire administrativa, P cu Sc. 141mp; hala gater P cu Sc. 595mp; ateliere P+1E partial si Sc. 376mp; depozit cherestea P si Sc. 660mp; soproane de uscare si aburire P si Sc. 2.155,60mp, capacitate de 100mc/celula (marca Baschild); locuinta P+1E, sc. 90mp; hala banzic P si Sc. 252mp; sera cu centrala termica cu Sc. 119mp. Fabrica este dotata cu echipament prelucrare lemn (functional) si mijloace de transport, dispune de utilitati (energie electrica, apa) si este pretabila pentru activitati industriale specifice prelucrarii lemnului. Proprietatea are deschidere frontala la str.Combinatului (cca. 100m). (CF nr. 60399, nr. cad. 763) si dispune de plaforma betonată (11.010,90 mp) – 2.633.005,60 Lei – 1.843.103,92 Lei 22 – Fabrică cherestea Sc. 2.933,81mp cu Echipamente si Utilaje pentru fabricare lemn situate pe teren intravilan st. 85.488,635 mp în sat Agăș, com. Agăș, jud. Bacău (zona ocupata de constructii rezidentiale si terenuri virane). Fabrica este compusa din: hala productie cu Sc. 2.296,89 mp avand in dotare echipamente (platforme uscatoare 6 buc; uscator; camera uscare; instalatie aer comprimat; instalatie exhaustare; post trafo; pupitru comanda uscator; actionare electrica; instalatie electrica hg); magazie Sc. 152,56 mp; 2 soproane cu Sc 393 Fabrica este dotata cu stocuri mărfuri și materii prime, echipamente și utilaje pentru prelucrarea lemnului și a metalelor, dispune de utilitati (energie electrica, apa, canalizare) si este pretabila pentru activitati industriale specifice prelucrarii lemnului. Proprietatea are deschidere frontala la DN 12A (cca. 500m) si drum satesc pe doua laturi. (CF nr. 60112/, cu nr.cad. 39). – 1.965.769,40 Lei – 1.376.038,58 Lei Poate participa la licitatie orice persoana fizica sau juridica care depune pana la data de 23.11.2017, ora 16.00, la sediul lichidatorului judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L. din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi, documentele prevazute in Regulamentul de vanzare si caietul de sarcini. Relatii suplimentare se pot obtine la telefoanele: 0232/243864, 0757545545
PUBLICAȚIE DE VÂNZARE S.C. INTERFARM BOTOSANI S.R.L. Iasi prin lichidator judiciar ACORD SPRL, Dosar nr. 2950/89/2014 Tribunalul Vaslui/Judecător Sindic ANUNŢĂ Organizarea şedinţei de licitație publică de vânzare, cu strigare, la data de 08.12.2017, ora 12.0, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iasi, str. Decebal 22A, bl.Z8, sc.A, et.1, ap.8, jud. Iaşi, pentru patrimoniul debitoarei S.C. INTERFARM BOTOSANI S.R.L. - in faliment, in bancruptcy, en faillite, CUI 2585521, cu numar de inregistrare la Registrul Comerţului J37/251/2011, cu sediul in municipiul Vaslui, Str. Ing. Badea Romeo, nr.1A, Parter, jud. Vaslui constând în: a. Construcţie situată în Botosani, Str. Viilor, Nr.77, Ap.1, jud. Botosani întabulată în Cartea Funciara nr.50058-C1-U13 la preţul de strigare la şedinţa de licitaţie publică de 339.829 lei, valoare fără TVA. b. Constructie situată în Municipiul Botosani, Str. Vârnav, Nr.17, Parter, jud. Botosani întabulată în Cartea Funciara nr. 50058-C1-U15 si Extindere si Terasa, Municipiul Botosani, Str. Vârnav, Nr.22, Parter, jud. Botosani întabulată în Cartea Funciara nr. 5558 la preţul de strigare la şedinţa de licitaţie publică de 332.904 lei, valoare fără TVA. c. Construcţie situată în Botosani, Piata Centrala, Platoul A, Obiectiv U18, jud. Botosani întabulată în Cartea Funciara nr.4819/N la preţul de strigare la şedinţa de licitaţie publică de 516.793 lei, valoare fără TVA. d. Construcţie situată în Botosani, Str. Prieteniei, Nr.4, Bloc V4, Sc. C, Et.II, Ap.13, jud. Botosani întabulată în Cartea Funciara nr50386-C1-U20 la preţul de strigare la şedinţa de licitaţie publică de 67.151 lei, valoare fără TVA. e. Proprietate imobiliara constând în Teren intravilan in suprafaţă de 3.048 mp si construcţii situat în mun. Botoşani, Str. Dobosari, Nr.21 la preţul de strigare la şedinţa de licitaţie publică de 1.374.357 lei, valoare fără TVA. In caz de neadjudecare, urmatoarele şedinţe de licitații publice de vânzare, cu strigare, se vor desfăşura în fiecare zi de vineri la ora 1200, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iasi, str. Decebal 22A, bl.Z8, sc.A, et.1, ap.8, jud. Iaşi. Condițiile de participare la şedinţa de licitație publică de vânzare cu strigare și condițiile de adjudecatare se regăsesc în caietul de sarcini care poate fi procurat de la sediul lichidatorului judiciar, contravaloarea acestuia fiind de 1.000 lei pentru fiecare proprietate imobiliară pentru care se participă la licitaţie. Bunurile imobile anterior menţionate formează obiectul Dosarului nr.1219/193/2016 înregistrat pe rolul Judecatoriei Botosani având ca obiect Actiune in revendicare. Poate participa la şedinţa de licitatie publică de vânzare cu strigare orice persoana care isi manifesta, intentia de cumparare si care pana in preziua şedinţei de licitatie ora 1200, depune o cautiune reprezentand 10% din prețul de pornire al şedinţei de licitație pentru bunul imobil pentru care participa si face dovada achizitionarii caietului de sarcini. Înscrierile se pot face si cu scrisoare de participare la şedinţa de licitație, precum si cu toate documentele menționate în caietul de sarcini, până în preziua şedinţei de licitație, ora 1200. Nedepunerea tuturor documentelor la sediul lichidatorului judiciar în termenul menționat anterior conduce la pierderea dreptului de a participa la licitație. Toate persoanele interesate în achiziționarea bunurilor imobile care fac obiectul şedinţei de licitație publică de vânzare cu strigare sunt invitate să se înscrie la licitație. Orice persoana care emite pretentii asupra bunurilor imobile care fac obiectul şedinţei de licitație publică de vânzare cu strigare, este rugata sa-si manifeste pozitia cu 5 zile inainte de data şedinţei de licitație publică de vânzare cu strigare, aducand la cunostinta lichidatorului judiciar orice pretentie. Informatii suplimentare se pot obtine de la lichidatorul judiciar la telefon 0742207571. Lichidator judiciar ACORD S.P.R.L. Asociat coordonator Nitescu Dan Nistor
Asociația Grupul de Acțiune Locală Regiunea Rediu-Prăjeni anunță lansarea în perioada 18 decembrie 2017 – 31 ianuarie 2018 a apelului de selecție nr. 1 pentru depunerea Cererilor de Finanțare pentru M
15/12/2017 10:41

 Asociatia GAL Regiunea Rediu-Prăjeni Soseaua Copoului, nr. 42, sat Breazu, comuna Rediu, judetul Iasi, tel/fax: 0232/227622 mail: galrediuprajeni@yahoo.ro, site: www.gal-rediu-prajeni.ro Proiect finantat ...

Încă o bancă DISPARE din România. Preţul INCREDIBIL cerut la vânzare
15/12/2017 07:50

Intesa Sanpaolo a finalizat formalităţile privind transferul anumitor active şi pasive de la fosta sucursală din Romania a Veneto Banca, inclusiv reţeaua de 19 unităţi, către nou-infiinţata Intesa Sanp ...

SUPER OFERTA PENSIUNE  DE VANZARE-INCHIRIERE
15/12/2017 07:24

  Ap 2/3 camere cu dotări şi finisaje de top, rate direct la dezvoltator incepand cu 25000 euro.