Legea privind salarizarea bugetarilor a fost modificata prin OUG: Salariul brut creste cu 25% de la 1 ianuarie

default

Dimensiune font:

| 07-12-2017 10:42

 Guvernul a aprobat in sedinta miercuri un proiect de Ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice. Pentru a evita diminuarea drepturilor salariale ca urmare a noilor masuri de transfer a contributiilor din sarcina angajatorului in sarcina angajatului, Guvernul a aprobat acordarea, incepand cu 1 ianuarie 2018, a unei majorari salariale de 28,5% fata de nivelul acordat pentru luna decembrie 2017, pentru personalul platit din fonduri publice care beneficiaza de scutire de impozit pe venit la 31 decembrie 2017, potrivit Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare. Celelalte categorii de personal vor beneficia de o majorare salariala de 25% incepand cu 1 ianuarie 2018 fata de nivelul acordat pentru luna decembrie 2017.

Potrivit unui comunicat al Guvernului, documentul are in vedere si stimularea personalului care gestioneaza fonduri comunitare, prin stabilirea majorarii salariale de pana la 35%, fata de maxim 25% cat prevede legea in prezent. Aceasta majorare se va acorda in baza criteriilor stabilite prin regulament-cadru elaborat de MDRAPFE si aprobat prin hotarare a Guvernului.

In ceea ce priveste indemnizatia de hrana, aceasta se va acorda lunar, intr-un cuantum reprezentand a 12-a parte din doua salarii de baza minime brute pe tara garantate in plata.

Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului au fost corectate si unele salarii de baza in vederea respectarii corelatiilor intre functii.

Personalul din sistemul sanitar care a beneficiat in anul 2017 de tichete de masa va beneficia de acordarea indemnizatiei de hrana pe tot parcursul anului 2018, iar aceasta indemnizatie va fi exceptata in anul 2018 la stabilirea limitei de sporuri de 30%. 

In ceea ce priveste acordarea sporurilor, documentul aprobat de Guvern stabileste prorogarea pana la 1 martie 2018 a prevederilor care conditioneaza incadrarea sporurilor in limita de 30% pentru personalul din sistemul sanitar. Incepand cu data de 1 martie 2018, pentru personalul din sistemul sanitar si de asistenta sociala, cuantumul sporurilor pentru conditii de munca se va determina conform Regulamentului-cadru de acordare a sporurilor, elaborat de Ministerul Sanatatii pana la data de 1 martie 2018, fara a depasi limita de 30%.

Tot din luna martie 2018, pentru personalul din sistemul sanitar, determinarea drepturilor salariale aferente activitatii prestate in linia de garda, a sporului pentru activitatea prestata in ture, a sporului acordat pentru munca prestata in zilele de sambata si duminica si de sarbatorile legale si a sporului pentru munca prestata in timpul noptii se va face conform prevederilor legale aplicabile pentru luna ianuarie 2018.

Ordonanta de urgenta adoptata de Guvern vizeaza si clarificarea salarizarii garzilor obligatorii efectuate de medici in afara programului normal de lucru de la functia de baza pana la limita a 48 de ore pe saptamana.

In ceea ce priveste domeniul educatiei, noul act normativ reglementeaza modalitatea de aplicare a sistemului de plata cu ora sau prin cumul pentru personalul didactic de predare, de conducere, indrumare si control, prin ordin al ministrului Educatiei Nationale.

Pentru personalul nou-incadrat, pentru personalul numit/incadrat si pentru personalul promovat s-a creat posibilitatea identificarii unei functii similare in plata la nivelul institutiilor subordonate, in situatia in care aceasta nu exista in cadrul aceleiasi institutii/autoritati publice, in vederea eliminarii dificultatilor existente in prezent la stabilirea modalitatii de salarizare.

Completarile Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice au fost facute si pentru sprijinirea implementarii proiectelor finantate din fonduri europene nerambursabile. In acest sens s-a stabilit:

  • eliminarea conditiei de eligibilitate a cheltuielilor de personal de a fi rambursate din fonduri europene, astfel incat vor primi majorarea salariala toate persoanele nominalizate in echipe de proiecte finantate din fonduri europene nerambursabile;
  • personalul angajat in afara organigramei pentru implementarea proiectelor finantate din fonduri europene nerambursabile, va fi platit conform conditiilor din ghidul solicitantului;
  • conditiile de infiintare a posturilor in afara organigramei responsabile cu implementarea proiectelor, cat si procedura de recrutare si selectie a persoanelor, precum si criteriile pe baza carora se stabileste procentul de majorare salariala se realizeaza pe baza unui regulament-cadru elaborat de Ministerul Dezvoltarii Regionale, Administratiei Publice si Fondurilor Europene  (MDRAPFE) care se aproba prin hotarare a Guvernului;
  • Clarificarea acordarii majorarii de 25% atat pentru presedintii, cat si pentru vicepresedintii consiliilor judetene, respectiv pentru primarii si viceprimarii unitatilor administrativ-teritoriale care implementeaza proiecte finantate din fonduri europene nerambursabile.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:06

BANCUL ZILEI

04:53

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei