olx.ro şi tocmai.ro: evaziune fiscală sub nasul autorităţilor
Dimensiune font:
Site-urile de anunţuri online încurajează evaziunea fiscală. Clienţii olx.ro sau tocmai.ro – principalii competitori de pe piaţa vânzărilor pe internet nu oferă factură fiscală sau chitanţă cumpărătorilor. Aceştia din urmă nu se pot bucura de dreptul de a-şi schimba produsele în cazul în care acestea sunt neconforme. De aceea, şi administratorii site-urilor şi-au luat măsuri de precauţie. Companiile „nu îşi asumă niciun fel de răspundere pentru conţinutul sau veridicitatea anunţurilor publicate”, după cum se arată într-un mesaj postat pe olx.ro.
Site-urile de anunţuri care s-au bucurat de creşteri constante ale numărului de utilizatori în ultimul an nu fac altceva decât să încurajeze evaziunea fiscală, într-o formă mascată. Cu toate că societăţile care stau în spatele respectivelor site-uri sunt „la zi” cu obligaţiile declarative către stat, nu acelaşi lucru poate fi spus şi despre cei care postează anunţuri prin care vând diverse obiecte.
Sub sintagma „Furnizorul (SC Allegro Online Services Romania SRL, firma ce deţine site-ul olx.ro – n. red.) nu îşi asumă niciun fel de răspundere pentru conţinutul sau veridicitatea Anunţurilor publicate. Furnizorul nu garantează în niciun fel şi nicio măsură pentru calitatea, cantitatea, disponibilitatea sau orice alte aspecte ale produselor descrise în Anunţuri” compania care deţine site-ul de anunţuri olx.ro vrea să elimine orice responsabilitate pe care ar putea-o avea asupra activităţii ce are loc pe site. Atât în cazul respectivului site, cât şi în cel al paginilor „concurente”, tocmai.ro sau okazii.ro utilizatorii care postează anunţuri nu au obligaţia de a deţine o casă de marcat fiscală în care să se înregistreze numărul şi valoarea tranzacţiilor efectuate şi nici nu emit factură fiscală pentru a achita, conform legii, impozitul pe profitul realizat. „Din câte ştiu eu, cei care vând online nu au obligaţia de a deţine o casă de marcat. Dar fiind online, oricine poate vedea rulajul. Este transparent”, spune Maria Ţăran, purtătorul de cuvânt al Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Iaşi.
Evaziune cu paşi mărunţi
O analiză realizată pe portalul juridice.ro arată exact cum ia amploare acest fenomen:„Magazinele pe Facebook sunt foarte la modă, este o piaţă deschisă, iar cu cât ai mai mulţi oameni care au apăsat butonul Like al paginii, cu atât ai mai multe şanse ca oamenii să îţi acceseze produsele. Să luam ca exemplu un produs hand-made, papionul. Acesta se face acasă, foarte uşor, iar cu ceva experienţă îl poţi crea şi foarte frumos. Se constituie pagina Facebook destinată papioanelor, se sponsorizează cu nişte bani pentru a strânge un număr de fani, iar apoi când pagina ajunge la peste 30.000 de fani, se consideră că ar fi deja una de succes. Se postează produsele, iar cumpărătorii le pot achiziţiona trimiţând un mesaj paginii sau sunând la un număr de telefon. Vânzătorul trimite coletul prin poştă sau se întâlneşte direct cu cumpărătorul şi astfel se produce mişcarea. Practic, această pagină devine un brand online foarte cunoscut cu investiţii minore. De obicei, preţul unui astfel de papion hand-made trece de 30 de lei. Ştiu, pare o încercare nevinovată, dar o astfel de pagină bine promovată poate vinde peste 20 de papioane zilnic, fără factură, fără o anumită evidenţă. Cu cât se promovează mai bine, cu atât cresc şi vânzările”, detaliază Alexandru Vlaston pe pagina juridice.ro.
Desigur, businessul cu papioane este doar un exemplu ilustrativ, pe site-urile de anunţuri online fiind sute de cazuri de persoane care vând de la articole vestimentare, produse de make-up la biciclete sau articole de uz casnic.
Pierderi pentru „greii vânzărilor online”
Firmele care gestionează activitatea principalelor două site-uri de anunţuri din România, tocmai.ro şi olx.ro (fostul mercador.ro) au raportat pentru anul 2013 pierderi colosale, datorii pe măsură şi capitaluri proprii negative, în pofida numărului tot mai mare de clienţi. Astfel, site-ul olx.ro (mercador.ro pe toată perioada anului 2013) este gestionat de firma Allegro Online Services Romania SRL, societate care a trecut în 2013 prin câteva transformări. În primul rând, la începutul anului 2013, societatea, care în momentul respectiv se numea Aukro Romania SRL, a fuzionat prin absorbţie cu firma Visual Soft SRL, aceasta din urmă având calitatea de societate absorbită. În august 2013, asociaţii Aukro au decis schimbarea denumirii firmei în Allegro Online Services Romania SRL. Nu în ultimul rând, mercador.ro, unul din site-urile de anunţuri gestionate de firmă, a devenit olx.ro anul trecut.
În contextul tuturor acestor schimbări, firma a raportat pentru anul 2013 o cifră de afaceri de 5.360.016 lei, în creştere substanţială faţă de anul 2012, când la acest capitol se consemna valoarea de 235.970 de lei. În schimb, au crescut şi pierderile, de la 7.244.800 de lei în 2012, la 20.398.119 lei în 2013. La finalul anului trecut, Allegro Online Services Romania SRL avea datorii totale de 51.205.470 de lei şi capitaluri proprii negative de -42.834.596 de lei.
tocmai.ro: cifră de afaceri de 2,8 milioane cu 4 angajaţi!
Piaţa românească de anunţuri gratuite este controlată în acest moment de site-urile tocmai.ro şi olx.ro. După ce o bună perioadă tocmai.ro se detaşa în lider, traficul înregistrat de acest site începe să fie ameninţat de concurentul olx.ro. Astfel, conform trafic.ro, site-ul tocmai.ro a contabilizat în mai 2013 un număr total de 3.664.420 de vizitatori unici, 14.105.726 de vizite şi 282.420.546 de afişări. Deocamdată, tocmai.ro mai are un uşor avans în ceea ce priveşte numărul de vizitatori unici şi de afişări, la numărul vizitelor conducerea fiind preluată de olx.ro. Site-ul tocmai.ro este gestionat de firma Sibmedia Interacive SRL, societate care a raportat pentru anul 2013 valori în creştere comparativ cu 2012 pentru principalele elemente ale bilanţului. Astfel, cifra de afaceri a crescut de la 1.049.786 de lei în 2012, la 2.833.422 de lei în 2013, pierderile s-au majorat substanţial, de la 9.206.607 lei în 2012, la 25.364.546 de lei în 2013, datoriile au crescut şi ele, de la 6.115.602 lei în 2012 la 20.262.464 de lei în 2013, Sibmedia Interacive SRL încheind anul 2013 cu capitaluri proprii negative de -16.151.677 de lei. Şi toate acestea cu doar patru angajaţi!
Societatea Allegro Online Services Romania SRL este cunoscută în special ca fiind deţinătoarea site-urilor de anunţuri autovit.ro şi olx.ro.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau