Start la banii europeni pentru agricultură

default

Dimensiune font:

| 26-03-2015 05:00

Ministerul Agriculturii a lansat, ieri, cele mai aşteptate măsuri de investiţii din noul Program Naţional de Dezvoltare Rurală 2014-2020 * startul a fost dat fără a exista aprobarea oficială din partea Comisiei Europene, ci doar acordul de principiu * fermierii vor putea atrage 9,5 miliarde de euro, în următoarea perioadă

Cele mai aşteptate măsuri din noul Program Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR) 2014- 2020 au fost lansate ieri. ,,Deschidem azi (miercuri — n.r.) PNDR 2014-2020 chiar dacă avem doar două măsuri. Cred că sunt cele mai aşteptate măsuri de fermieri în aceste zile chiar dacă nu avem aprobarea oficială a PNDR 2014—2020, lansăm aceste măsuri pe răspunderea noastră pentru că se simte nevoia de investiţii în ţară şi răspunde aşteptărilor fermierilor“, a spus ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Daniel Constantin. Acesta a precizat că există deja acordul de principiu de la CE pentru lansarea acestor două măsuri, iar pentru celelalte ,,vom avea scrisoare de conformitate la jumătatea lunii aprilie“.


În ceea ce priveşte PNDR 2007-2013, şeful MADR a menţionat că programul a fost un succes, gradul de absorbţie fiind de 83%. ,,Cred că o să avem un prim program al României care se apropie de un grad de absorbţie de sută la sută. Este un efort uriaş la care ne-am angajat împreună cu beneficiarii să îl realizăm până la sfârşitul lui 2015“, a spus ministrul.



PNDR 2014—2020 are alocată o sumă de 8,1 miliarde de euro la care se adaugă cofinanţarea naţională de 1,3 miliarde de euro, ceea ce înseamnă că 9,5 miliarde de euro care vor fi puse la dispoziţia fermierilor în perioada următoare.


Potrivit oficialului MADR, prima măsură lansată miercuri se referă la investiţiile în ferme cu o alocare totală de 1,2 miliarde de euro pe 7 ani. „Măsura de azi are o sesiune deschisă până la sfârşitul lunii octombrie cu o alocare de 206 milioane de euro, care acoperă jumătate din anul 2014 şi tot anul 2015. A doua măsură — instalarea tinerilor fermieri — are o alocare de 445 milioane de euro, mai mare faţă de cele 329 milioane de euro din perioada 2007—2013 când am avut contracte cu 13.446 de fermieri care au început activitatea agricolă în mediul rural“, a adăugat şeful MADR.


În afara celor două măsuri importante din PNDR, miercuri se mai deschide şi o măsură care vizează strategiile de dezvoltare locală. „Lansăm şi o măsură pentru Axa Leader, una micuţă de numai 2,4 milioane de euro dar extrem de importantă pentru a începe strategiile de dezvoltare locală“, a mai spus Daniel Constantin.


Potenţialii beneficiari ai măsurilor lansate miercuri vor avea la dispoziţie fonduri europene nerambursabile de 205,7 milioane de euro pentru modernizarea exploataţiilor agricole prin submăsura 4.1 şi de 111,2 milioane de euro pentru instalarea tinerilor fermieri prin submăsura 6.1, primele două submăsuri din PNDR 2020 deschise pentru depunerea cererilor de finanţare. Aceste prime sesiuni anuale pentru depunerea de proiecte sunt continue până la data de 30 octombrie 2015 sau până la epuizarea fondurilor alocate în acest an pentru fiecare submăsură în parte. Sesiunile continue aferente anului 2015 se pot opri înainte de termenul limită dacă valoarea totală solicitată prin cererile de finanţare a proiectelor atinge nivelul alocării respectivei sesiuni.



Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR) primeşte exclusiv online cererile de finanţare pentru submăsura referitoare la investiţii în exploataţii agricole, iar pentru submăsura care vizează sprijin pentru instalarea tinerilor fermieri depunerea cererilor de finanţare se va realiza în format tipărit sau online. „Lansarea primelor măsuri de finanţare din PNDR 2020 vine cu o serie de elemente şi soluţii inovative care vor asigura o gestionare eficientă şi transparentă a fondurilor europene şi, totodată, va facilita accesul la finanţare. Această facilitare este asigurată prin scurtarea perioadelor de evaluare şi selecţie a proiectelor şi prin aplicarea de simplificări procedurale şi mecanisme utile potenţialilor beneficiari - depunere online, bază de date cu preţuri de referinţă, procedură de achiziţii private on-line etc.“, arată AFIR.



Pentru a prioritiza finanţarea proiectelor în funcţie de calitatea acestora, se va aplica un prag de punctaj, care va fi diminuat în fiecare lună pe parcursul sesiunii anuale continue cu câte 10 puncte, până la atingerea unui prag minim acceptat pentru respectiva sesiune.


Pragul de calitate aplicat în prima sesiune pentru cele două submăsuri este de 85 de puncte, iar pragul minim este de 30 de puncte. Fiecare potenţial beneficiar îşi va face singur evaluarea propriului proiect pentru a stabili câte puncte are, în funcţie de criteriile de selecţie publicate în Ghidul Solicitantului. În funcţie de autoevaluarea realizată, solicitantul va depune proiectul în luna în care se va încadra din punct de vedere al punctajului estimat.

Astfel, dacă un proiect a fost autoevaluat cu 75 de puncte, solicitantul îl va putea depune încă din prima lună a sesiunii când pragul de calitate este de 85 de puncte, dar va fi evaluat începând cu a doua lună când pragul de calitate va fi de 75 de puncte. În cazul în care se constată că solicitantul şi-a estimat punctajul cu mai mult de 20% faţă de punctajul stabilit de AFIR, proiectul respectiv va fi mutat la finalul clasamentului şi va fi finanţat doar dacă rămân sume disponibile după selectarea celorlalte proiecte.

Un alt element de noutate îl constituie emiterea de rapoarte de selecţie lunare, fiind astfel scurtat timpul de analiză al proiectelor.

Termenul estimat pentru evaluarea proiectelor este de 37 de zile lucrătoare de la sfârşitul lunii în care au fost depuse respectivele proiecte. Acest termen se poate majora cu 10 zile lucrătoare dacă sunt în evaluare proiecte pe două sau mai multe sub-măsuri.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:53

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei