Tinerii din generaţia Y solicită program flexibil
Dimensiune font:
Tinerii Millennials sau generaţia Y solicită la interviul de angajare, în anumite domenii, un program de lucru flexibil, reiese din informaţiile publicate de o companie de HR * pentru aceştia, noţiunea de pontaj sau program fix poate reprezenta un fel de constrângere şi implicit le poate afecta rezultatele
Millenials sau generaţia Y sunt tinerii activi pe piaţa muncii, născuţi între 1980 şi mijlocul anilor 90. Cei mai „bătrâni“ Millenials au aşadar, doar 36 de ani. Sintagma generaţia Y vine, după unii, de la firul de la căştile pe care le poartă în urechi. Alţii îi numesc Millenials pentru că sunt tinerii ajunşi la maturitate în noul mileniu. Americanii le mai spun nativi digitali sau generaţia net pentru a scoate în evidenţă că aceşti tineri au crescut într-o lume în care computerul personal sau laptopul este o normalitate, la fel ca jocurile video sau internetul. Vechii creatori şi transmiţători de valori precum biserica, armata sau familia au decăzut în faţa internetului şi a reţelelor sociale. Generaţia Y îşi doreşte ca afacerile să se axeze mai mult pe oameni, produse şi scop.
Mai puţin pe profit. Tot mai mulţi tineri sunt ghidaţi de valori puternice atunci când vine vorba de alegerea angajatorilor, dar şi de sarcinile pe care sunt dispuşi să le accepte. „Tinerii din generaţia Millennials, născuţi în perioada 1980-2000, sunt destul de greu de abordat de către angajatori, în condiţiile în care salariul nu este cel mai important şi, de departe, nici singurul aspect pe care aceştia îl iau în considerare în alegerea unui loc de muncă. Generaţia Millennials sau generaţia Y se diferenţiază de generaţia X (părinţii lor) în ceea ce priveşte decizia de a accepta un job”, se arată în comunicatul companiei Smartree. Potrivit companiei, tinerii Millennials au dorinţa de a promova cât mai repede, neavând răbdarea necesară parcurgerii tuturor etapelor de evoluţie profesională. În acelaşi timp, îşi manifestă dorinţa de a dezvolta abilităţi de lideri şi sunt cu un pas în faţă comparativ cu generaţia anterioară, datorită familiarităţii Internetului şi a canalelor de socializare online, cu care practic au crescut. „Accesul la mediul online le permite să fie mult mai informaţi despre companiile din piaţă, să fie mai comunicativi şi creativi decât generaţiile anterioare. În plus, cei mai mulţi dintre ei sunt deschişi la noi provocări şi îşi asumă fără rezerve implicarea în proiecte pentru care încă nu sunt pregătiţi profesional”, declară Raluca Peneş, HR Coordinator, Smartree.
Pun accent pe timpul liber
Conform celor de la Smartree, tinerii Millennials au o viziune complexă asupra vieţii în general şi a carierei în particular. „Pe de o parte, pentru ei ideea de echilibru ocupă un loc de cinste, timpul liber şi posibilitatea de a practica hobby-urile fiind foarte importante. Pe de altă parte, îşi doresc să lucreze în companii cu a căror cultură şi valori să se poată identifica, pentru a simţi că efortul lor are un sens. De aceea, companiile angajatoare trebuie să aibă în vedere mai multe aspecte în strategia lor de recrutare. Pachetul salarial şi cel de beneficii trebuie să fie unul destul de motivant şi complex. În afară de salariu, tinerii îşi doresc multe alte beneficii, precum asigurare medicală, abonament la o sală de sport, zile libere, carduri de reducere. Ei întreabă chiar în cadrul primului interviu de recrutare care sunt beneficiile asigurate de compania respectivă”, menţionează comunicatul Smartree. Georgiana BĂNUC
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau