Topul serviciilor reclamate de ieşeni
Dimensiune font:
Sute de clienţi ajung să depună plângeri la Comisariatul pentru protecţia Consumatorului * cele mai multe reclamaţii vizează serviciile bancare, de telefonie fixă şi mobilă sau de internet * nu toate plângerile sunt întemeiate
Numeroşi ieşeni depun plângeri la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) pentru a-şi arăta indignarea şi nemulţumirea faţă de serviciile pe care le primesc. Ieşenii şi nu numai, cumpără din ce în ce mai mult şi mai divers, astfel că nu de puţine ori în calitatea lor de consumatori aceştia întâmpină tot mai multe probleme şi devin tot mai interesaţi de aflarea drepturilor de care beneficiază ca şi consumatori.
Cei mai mulţi dintre ei sunt interesaţi de cum ar putea să returneze un produs care nu îi mulţumeşte pe deplin, de felul în care ar putea primi un produs nou dacă cel cumpărat este defect şi cum ar putea beneficia exact de serviciile pe care le-au plătit. În prima parte a anului 2015 cele mai multe plângeri înregistrate la Protecţia Consumatorilor au avut ca obiect modul în care au primit servicii şi printre cei mai des reclamaţi se regăsesc furnizorii de energie electrică, telefonie fixă, telefonie mobilă, internet.
„Cele mai multe plângeri s-au înregistrat pe segmentul prestărilor de servicii în general pe segmentul furnizării de energie electrică, telefonie fixă, telefonie mobilă, de asemenea, au fost înregistrate plângeri numeroase şi împotriva furnizorilor de internet”, a declarat Irina Bulgariu, comisar şef în cadrul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Iaşi.
Motive aberante ale ieşenilor de a refuza munca
Mulţi ieşeni care recurg la astfel de plângeri îşi exprimă nemulţumirea şi faţă de serviciile bancare. Reclamaţiile clienţilor vizează în principal comisioanele de retragere şi lichidare a depozitelor, restructurarea şi refinanţarea creditelor, majorarea unor dobânzi, comisioanele percepute pentru rambursarea anticipată, blocarea nejustificată a cardurilor, nerecunoaşterea unor operaţiuni efectuate sau majorarea nejustificată a dobânzilor.
O parte dintre ieşenii care ajung să depună o plângeri la Protecţia Consumatorilor sunt în general nemulţumiţi de modul de facturare însă nu de puţine ori în urma verificărilor efectuate de comisari se demonstrează că reclamaţiile sunt nefondate. „Obiectul celor mai multe plângeri este factura, nemulţumirile legate de modul de facturare şi de felul în care au fost taxaţi pentru serviciile furnizate, însă asta nu înseamnă că plângerile sunt şi întemeiate. De multe ori, în momentul cercetării, se constată ca au fost remediate probleme în timpul prevăzut în contract, iar noi nu avem pentru ce interveni”, a mai declarat Irina Bulgariu.
În cazul în care se dovedeşte că reclamanţii au dreptate, comisarii recurg la aplicarea de măsuri şi sancţiuni pentru remedierea problemelor apărute. „În momentul în care primim plângerile noi cercetăm reclamaţia, iar dacă se constată că este reală şi problemele chiar există se aplică măsuri şi sancţiuni conform legii. Măsurile constau în termene limită pentru remedierea problemelor pe când sancţiunile constau în amenzi”, a precizat comisarul şef al CJPC. Georgiana BĂNUC
Potrivit unei statistici a Uniunii Europene, primite şi de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), consumatorii din România se numără printre cei mai puţin informaţi în legătură cu produsele pe care le cumpără şi cu drepturile pe care le au în momentul în care doresc să înainteze o plângere.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau