Un nou capitol din epopeea Autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş
Dimensiune font:
Oficialii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale au anunţat noi termene pentru licitaţiile de revizuire a documentaţiei la tronsonul rutier care ar urma să unească Moldova de Transilvania. Deşi selecţiile trebuiau să aibă loc în această vară, ele au fost amânate în mai multe rânduri, iar noua dată anunţată de companie vizează mijlocul lunii septembrie.
Refacerea documentaţiei tehnice pentru autostrada Iaşi-Târgu Mureş se dovedeşte un proces cu mult mai anevoios decât şi-au închipuit oficialii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Drumul care ar trebui să asigure legătura între Moldova şi Transilvania a fost împărţit în trei tronsoane şi scos la licitaţie în tot atâtea contracte. Ofertele pentru revizuirea documentaţiei tehnice trebuiau deschise în această vară, însă licitaţiile au fost amânate de mai multe ori din cauza contestaţiilor, iar noul termen este 16 septembrie.
Bugete de zeci de milioane de lei
Iniţial, la finele lunii mai au fost anunţate trei licitaţii cu bugete considerabile pentru refacerea documentaţiilor la Autostrada Iaşi-Târgu Mureş, împărţită în trei tronsoane. Astfel, pentru „Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Târgu Neamţ (Paşcani)-Iaşi-Ungheni“ s-au estimat costuri între 26,1 şi 30,9 milioane de lei, fără TVA. Contractul de „Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Ditrău- Târgu Neamţ“ este estimat la 43,6 milioane de lei, fără TVA. Pentru contractul „Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Târgu Mureş- Ditrău“ bugetul este estimat între 33,2 şi 39,3 milioane de lei. Practic, pentru revizuirea întregii documentaţii la Autostrada Iaşi- Târgu Mureş, împărţită în trei tronsoane, se pun la bătaie bugete care în total pot depăşi 113 milioane de lei, asta în condiţiile în care CNADNR a mai cheltuit alte milioane de euro cu studii de fezabilitate pentru aceeaşi rută. În urmă cu câţiva ani au fost realizate studiile pentru tronsoanele Târgu-Mureş- Ditrău - 91.6 km - SC SEARCH Corporation SRL; Ditrău - Târgu Neamţ - 118.1 km - SC IPTANA SA; Tronson Târgu Neamţ -Ungheni - 100.6 km - SC INOCSA. În urma acestor documentaţii au reieşit costuri de execuţie considerate exorbitante. Practic, s-au estimat cheltuieli de aproximativ 30 de milioane de euro pentru fiecare kilometru de drum din cei peste 300 incluşi în proiect.
Bacăul, nod rutier al Moldovei
CNADNR a mai anunţat pentru această vară licitaţii pentru studii de fezabilitate la tronsoane de autostradă care ar asigura legătura între Moldova şi sudul ţării - Siret- Paşcani (100 km), Paşcani- Bacău (95 km), Bacău-Braşov (170 km), Bacău- Focşani (120 km). Cele mai scumpe documentaţii sunt cele pentru tronsoanele de la Bacău spre Braşov şi spre Focşani. Studiile de fezabilitate pentru Bacău-Braşov au valori estimate între 44,5 şi 53,1 milioane de lei, fără TVA, iar Bacău-Focşani între 29,6 şi 34,9 milioane de lei, fără TVA. Pentru studiile la Bacău-Paşcani sunt estimate costuri între 24,1 şi 28,5 milioane de lei, fără TVA, iar pentru Paşcani-Siret între 24,5 şi 29,1 milioane de lei, fără TVA. Practic, valorile totale pentru studiile de fezabilitate la tronsoanele care tranzitează Moldova pot depăşi 32 de milioane de euro, iar Bacăul va deveni nod rutier pentru acest tronson.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau