Cum găsim echilibrul între carieră şi viaţa personală
Dimensiune font:
Cu siguranţă aţi auzit de multe ori că jobul afectează viaţa personală şi cunoaşteţi persoane al cărui echilibru a fost dat peste cap din cauza carierei * fie că eşti om de afaceri sau un angajat model, cu performanţe recunoscute, sacrificiile vin mereu din domeniul personal * şi atunci, cum putem fi fericiţi?
Rupem timp de la familie, timp de la noi, muncim peste măsură, iar la final, când tragem linie, constatăm că oricât de mult am câştigat material, avem şi momente de nefericire. Şi totuşi, se poate obţine un echilibru dacă ne propunem şi suntem atenţi. „Când vorbim despre starea de bine şi domeniul profesional (afaceri, carieră, profesie), ne gândim la câteva lucruri diferite. Unul este cum găsim şi păstrăm un echilibru între domeniul profesional şi celelalte domenii ale vieţii noastre”, a explicat Irina Şubredu, consilier în carieră.
Citeşte şi Cum renunţăm la autosabotaj
Cu alte cuvinte, cum facem ca partea profesională să nu înghită tot, lăsându-ne epuizaţi şi incapabili să ne bucurăm de timpul cu familia sau de hobby-urile şi pasiunile noastre pentru că, printre altele, în acest echilibru stă fericirea. Al doilea lucru este legat de cum reuşim să folosim punctele noastre tari (trăsăturile pozitive de caracter) în activitatea profesională. „Ideea fiind că dacă le folosim mai des, ne creştem starea de bine. Un al treilea lucru este legat de căutarea şi găsirea unui sens mai înalt în ceea ce facem pe plan profesional. A avea un scop şi un sens ne dă sentimentul că viaţa noastră merită trăită, iar o viaţă trăită cu sens pare chiar mai importantă decât o viaţă fericită”, a adăugat Irina Şubredu.
Învaţă să fii fericit!
Până aici, totul are legătură cu preocupările oamenilor pentru a-şi creşte starea de bine. Dar există deja organizaţii care se preocupă de starea de bine a angajaţilor şi colaboratorilor lor, implementând idei şi programe care să ajute în acest sens. „Există lucruri simple pe care le putem face pentru starea noastră de bine: să căutăm motive zilnice de recunoştinţă, să facem lucruri pentru ceilalţi, să ne implicăm în activităţi care ne pasionează, care ne provoacă şi în care uităm de noi, exersându-ne abilităţile, să avem grijă de relaţiile semnificative din viaţa noastră”, a sugerat consilierul în carieră. La final, vă propunem şi un exerciţiu simplu – în fiecare seară alegeţi zece lucruri pentru care sunteţi recunoscători (sănătate, familie, bunăstare etc) şi propuneţi zece acţiuni pe care le veţi duce cu bine la final a doua zi (să încheiaţi un contract bun, să daţi randament la un proiect, să vă plimbaţi cu familia etc). Faceţi acest exerciţiu timp se şase luni de zile, iar la final analizaţi-vă starea de spirit. Cu siguranţă va fi mult mai bună!
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau