Autobuzele şi tramvaiele RATP au fost scoase la vânzare! EXCLUSIV
Dimensiune font:
Lichidatorul judiciar al RATP Iaşi a organizat ieri o licitaţie pentru vânzarea patrimoniului regiei. Evaluat iniţial la 7 milioane lei, acesta a fost apreciat ca având o valoare de piaţă de 4,74 milioane lei. Singura societate dispusă să cumpere bunurile RATP este... Compania de Transport Public Iaşi!
Deşi supravieţuirea RATP ar fi fost varianta optimă pentru ca toţi cei aflaţi pe lista creditorilor regiei să-şi recupereze cât mai mult din sumele datorate de RATP, magistraţii au oficializat, pe 29 martie 2016, falimentul regiei. Atunci, instanţa a dat curs contestaţia formulată de ANAF în ceea ce priveşte admiterea planului de reorganizare al debitoarei RATP, pentru ca, pe 15 septembrie, să respingă apelurile formulate de juriştii RATP. Cum activitatea de transport public din oraş a fost preluată de Compania de Transport Public, RATP a intrat în lichidare, în perioada scursă de la pronunţarea falimentului fiind inventariate bunurile regiei şi căutate soluţii pentru recuperarea creanţelor. Dacă, într-o primă fază, s-a decis ca anumite bunuri ale RATP să fie închiriate către noua societate de transport, aici fiind cazul autobuzelor MAZ, firma Capital Insol, lichidatorul judiciar al RATP, a anunţat pe 11 aprilie 2017 scoaterea la vânzare a tuturor bunurilor mobile din patrimoniul regiei. Pe 21 şi 28 aprilie a.c. au avut loc două astfel de licitaţii, la care însă nu s-a prezentat nimeni, pentru ca ieri, la cea de-a treia tentativă de înstrăinare a unor bunuri, să apară o oferă din partea CTP. „Am depus o ofertă către RATP pe care Adunarea Creditorilor o va analiza în perioada următoare”, spun şefii CTP.
ANAF a refuzat recuperarea unei treimi din creanţă
Reorganizarea RATP urma să se facă în nouă direcţii, pornind de la transformarea regiei în societate comercială pe acţiuni, cu asociat unic Municipiul Iaşi, continuând cu conversia creanţei pe care Municipiul Iaşi o are asupra Regiei Autonome de Transport Public S.A. Iaşi, la valoarea înscrisă în tabelul de creanţe (69 milioane lei) şi terminând cu cesiunea către ANAF a creanţei RATP faţă de Municipiul Iaşi. Cu alte cuvinte, Primăria Iaşi se obliga să achite datoria RATP către ANAF, municipalitatea ieşeană având de primit bani, la rândul ei, de la RATP. „În mod evident nu au fost mulţumiţi de valoare şi de aceea au contestat planul de reorganizare”, au spus juriştii RATP. Datoria RATP către ANAF trece de 162 milioane lei, alte 82 milioane lei fiind datorii către terţi.
Ce se vinde?
Printre bunurile de care dispune RATP în acest moment se află cele 50 de MAZ-uri cumpărate în 2005 din Belarus, un autocar MAZ, nouă tramvaie de tip GT8 şi alte trei de tip GT4, zece autobuze MAN şi un microbuz Peugeot. Tramvaiele au fost estimate la sume cuprinse între 13.000 şi 55.000 lei (în total fiind vorba de 511.000 lei) , în vreme ce autobuzele MAZ au fost evaluate la 563.000 lei. Preţurile de vânzare sunt, însă, altele. Astfel, la tramvaie licitaţia porneşte de la 383.000 lei, la MAZ-uri, de la 422.000 lei, la MAN-uri de la 852.000 lei. Cu tot cu mijloacele fixe şi alte obiecte de inventar, RATP scoate la vânzare bunuri a căror valoare de piaţă ar fi de 4,74 milioane lei, pentru care, însă, nu acceptă mai puţin de 3,56 milioane lei. Tudor DAMASCHIN
* * *
Totalul pasivului RATP conform tabelului definitiv de creanţe este de 244.053.653,09 lei. Cele mai mari datorii ale RATP sunt către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală - 162.617.559,00 lei şi Primăria Iaşi - 69.604.337,19 lei. Lista creditorilor RATP cuprinde atât persoane fizice, cât şi societăţi de stat sau private. Este vorba, printre alţii, de ANRSC, AADR, ANCOM, SC La Fântână, SC Ito Industries, Quark Impex, Unistil, Societate Asigurare Reasigurare Astra SA, Caranda Baterii SRL, Tinmar, E.ON Energie, Pedromar, Wurth, Salubris, Ines Group, ApaVital, RCS RDS, Comat SA, Dalkia Termo Iaşi, Romradiatoare, Mihai Giubernea şi Ioan Grasu.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau