Cutremur la Pediatrie - „Pierderile substanţiale de bani” de la Spitalul de copii au fost stopate

72749018_1134917513515307_3224435431772782592_n

Dimensiune font:

| 29-10-2019 00:00

 

 

* preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Maricel Popa, consideră că toate problemele de la Spitalul „Sf.Maria” au drept cauză un management defectuos şi iresponsabil din partea fostului manager * „A fost prea multă vreme ascuns gunoiul sub preş... S-a recuperat o pierdere foarte mare de bani. Sumele erau substanţiale. Bani au fost şi sunt în spital, dar trebuie gestionaţi cu bună-credinţă”, spune şeful CJ

După trei luni de mandat, managerul Spitalului Clinic de Urgenţă pentru Copii „Sfânta Maria” Iaşi, Mihai Corneliu, şi-a prezentat ieri bilanţul activităţii. Au fost evidenţiate principalele reuşite ale perioadei, dar şi problemele întâmpinate.
Deşi o ştie to
ată lumea că spitalele au fost şi sunt subfinanţate, preşedintele CJ Iaşi, Maricel Popa, are o altă viziune. El spune că bani au fost şi sunt în spital, fapt confirmat în timpul celor trei luni de când unitatea medicală are un nou manager. Mai mult, se pare că în cele trei luni s-au recuperat nu doar pierderile, dar unitatea medicală a început să treacă de la minus pe plus.

Reamintim faptul că managerul Spitalului Clinic de Urgenţă pentru Copii Sf. Maria, Radu Terinte, a fost înlocuit în luna iulie din funcţie. Mandatul lui Terinte la conducerea spitalului a expirat, iar Consiliul Judeţean a numit un manager interimar pentru o perioadă de şase luni, în persoana economistului Mihai Corneliu. „S-a recuperat o pierdere foarte mare de bani. Sumele erau substanţiale. În luna iunie 2018, spitalul avea venituri de minus 593.000 de lei, în iulie 2019, de când a început domnul manager activitatea, venitul a fost de plus 300.000 de lei. În septembrie 2018 era o pierdere de 700.000 de lei, acum cei de la Sf. Maria au un venit de aproape 400.000 de lei. În trei luni de zile e o diferenţă de 1 milion de lei, bani care pot fi folosiţi pentru achiziţia de medicamente şi echipamente necesare spitalului. Bani au fost în spital, sunt în spital, dar trebuie gestionaţi cu bună-credinţă”, spune preşedintele CJ Iaşi, cel care i-a prelungit lui Mihai Corneliu mandatul pentru încă 3 luni.

Nu de aceeaşi părere este şi fostul manager al unităţii medicale, Radu Terinte. „Spitalul lucrează pe decontări de la Casa de Sănătate. Ele nu s-au mai modificat ca valoare din anul 2013. Spitalul încasa 1.600 de lei pe caz. În situaţia în care preţurile au explodat, era normal să se ajungă în nişte datorii. În ianuarie-februarie eu am făcut memorii la doamna ministru al Sănătăţii, la doamna premier, la preşedintele Casei Naţionale de Sănătate, în care le explicam că spitalele de pediatrie nu au voie să facă venituri proprii, iar în condiţiile creşterii preţurilor şi veniturilor de la nivelul 2013 nu au cum să achite facturile. În urma demersurilor făcute, în iunie am primit o aprobare de creştere a acestor decontări pentru Spitalul Sf Maria din Iaşi, singurul spital din judeţ care a primit aşa ceva. Decontările au crescut la peste 1.800 de lei pe caz. Noul contract cu Casa de Sănătate a fost semnat pe noul tarif, de 1840 de lei. La o medie de 2.000 de cazuri pe lună iese un plus”, a spus fostul manager al Spitalului de Copii „Sf. Maria”.

Cheltuielile salariale reprezentau 97 % din totalul de cheltuieli ale spitalului

În opinia noului manager Mihai Corneliu, în cele trei luni de când administrează unitatea medicală au apărut rezultate foarte bune, care se datorează atât colectivului, cât şi măsurilor pe care le-a luat. Unele au fost şi vor fi în continuare nepopulare. De exemplu, cheltuielile cu sporurile pentru zilele de weekend erau, în iunie, de 62.000 lei, iar în momentul de faţă le-am redus la 52.000 de lei. Cheltuielile salariale reprezentau 97 la sută din totalul de cheltuieli ale spitalului. Pentru ca spitalul să fie pe excedent, să avem o rezervă de bani pentru investiţii, reparaţii, trebuie să existe un excedent lunar. O altă măsură nepopulară vizează şi sporurile din blocul operator. În luna iunie erau cheltuieli cu sporurile de 50.000 de lei, pe care le-am redus semnificativ, la numai 20.000 de lei. Eu plătesc aşa cum prevede legea, timpul efectiv lucrat în sala de operaţii. Vreau să dau toate drepturile legale, am monitorizat activitatea în mai multe sectoare, scopul principal fiind acela de a reduce anumite cheltuieli, astfel încât spitalul să înregistreze un excedent. Mulţi au înţeles că, pentru ca acest spital să meargă mai departe, trebuie să fim o echipă”, a spus Mihai Corneliu.

În completarea sa a venit Maricel Popa, care a afirmat că nu a fost afectat actul medical, în contextul în care nu au fost reduceri de personal, ci doar de sporuri.

Acesta consideră că toate problemele de la spital au drept cauză un management defectuos şi iresponsabil din partea fostului manager, Radu Terinte. Pentru a-şi argumenta afirmaţia, şeful administraţiei judeţene a dat şi un exemplu. La etajul trei al spitalului ferestrele au fost înlocuite chiar cu o lună înainte ca unitatea medicală să intre în reparaţie capitală, lucrările urmând a fi făcute cu bani europeni. „A fost o investiţie în luna aprilie, pentru a schimba toată tâmplăria la etajul 3, în contextul în care Radu Terinte ştia că în luna mai se va semna contractul de 27 milioane de euro. Toate acele geamuri care s-au montat în luna aprilie se vor scoate şi se pune aceeaşi tâmplarie, identică peste tot. Au fost bani aruncaţi pe fereastră. Noi am sesizat Corpul de Control al Consiliului Judeţean să vină să analizeze situaţia”, a spus Maricel Popa.

Pe de altă parte, medicul Radu Terinte susţine că au fost schimbate ferestrele la două sau trei rezerve, unde sunt saloanele pentru arşi. „Aveau o tâmplărie din anii 70 şi era atât de degradată încât ploua prin ea, nu se închidea, nu se deschidea. Ştiu că tâmplăria era din lemn. În saloanele pentru arşi trebuie să fie o izolaţie perfectă. Ce trebuia să fac? Să aştept încă un an până la finalizarea lucrărilor, timp în care ploua peste bolnavii arşi? Nu am schimbat la tot etajul trei, pentru că nu am avut bani. Lucrările s-au făcut din fonduri proprii. Consiliul Judeţean nu a mai alocat Spitalului Sf. Maria aproape nimic din vara lui 2016 ”, a precizat Radu Terinte.

Medicii, în vizorul şefului CJ

Totodată, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi a menţionat că există unele documente care arată că s-au făcut lucrări şi schimbări ale instalaţiilor sanitare, însă intervenţiile nu pot fi identificate. „Am aflat că acum 4 ani s-a schimbat şi instalaţia sanitară, dar acum nu găseşte nimeni ţevile noi. Vor analiza aceste aspecte cei de la Corpul de Control. Probabil că vor mai trebui să vină să analizeze şi alte contracte. Doresc să îl felicit pe noul manager pentru curajul de a nu da înapoi, deşi a primit ameninţări şi a stricat, probabil, câteva cooperative. A fost prea multă vreme ascuns gunoiul sub preş”, a adăugat Popa.

Fostul manager se apără şi spune că totul se regăseşte în documente. „Noi nu am lucrat niciodată coloane. Ele au fost schimbate cu mult înainte de a veni eu la conducerea spitalului. Instalaţii sanitare precum toalete, chiuvete sunt cumpărate mereu pentru că se degradează. Sunt copii, sunt aparţinători, se produc avarii, se fac reparaţii tot timpul”, a spus Radu Terinte.
Nemulţumirile şefului administraţiei judeţene nu se limitează doar la fostul manager. O serie de nemulţumiri îi vizează şi pe unii medici care îşi desfăşoară activitatea în spital.
„Nu admit să se desfăşoare activităţi private în cadrul spitalului. Respect foarte mult doctorii, respect pe toată lumea, dar dacă au şi o altă activitate trebuie să o desfăşoare în afara programului de lucru, nu în cadrul spitalului, ci la cabinetele private. Nu trebuie să avem cabinete private în interiorul spitalului. Aici nu sunt de acord, indiferent pe cine voi supăra”, a punctat Maricel Popa, preşedintele CJ Iaşi. Ulterior, el a spus că aflat de aceste practici din presă sau de la părinţii nemulţumiţi.

Spitalul de Copii, care asigură asistenţă medicală pediatrică de înaltă specialitate pentru municipiul şi judeţul Iaşi, precum şi pentru cele 7 judeţe ale Moldovei, va fi refăcut print-un proiect de peste 121,4 milioane de lei.

Acolo unde se impune, conform proiectului, se fac modificări la compartimentarea spaţiului, astfel încât, la final, încăperile să fie conform normelor în vigoare şi să ofere condiţii propice desfăşurării activităţii medicale. Contribuţia Consiliului Judeţean (CJ) este de 33.250.668,77 lei cu TVA (7,2 milioane de euro).

Florentina SANDU, Laura RADU

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:36

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
FOTO-VIDEO: Reportaj la
02/08/2022 14:54

Într-un colţ de rai, pe ţinuturile Bucovinei, este situat varful Dadu. Pentru a ajunge la el, am ajuns pană in Iacobeni, iar de acolo am virat la dreapta pană la Carlibaba. Într-o zi de iulie, ...

Liberalii, ținta atacurilor unui deputat PSD
18/12/2019 10:54

    Deputatul social-democrat Răzvan Rotaru are o sumă de reprosuri pentru liberalii din Botosani care in urmă cu un an au votat impotriva bugetului de stat, iar acum se laudă cu alocările fina ...

Marea grijă a şoferului beat: să nu-i agite poliţistul petul cu bere
25/11/2019 18:53

 O nouă culme a impertinenţei manifestată de un conducător auto depistat la volan sub influenţă bahică a fost atinsă cu ocazia turului doi al alegerilor prezidenţiale. I.C., in varstă de 28 de an ...

„ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede”, la BNR Iaşi
22/11/2019 00:00

  * Sucursala Regională Iaşi şi Muzeul Băncii Naţionale a Romaniei au inaugurat, ieri, expoziţia „ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede” * proiectul este iniţiat in parteneria ...

Mecanica, marele pariu al învăţământului profesional ieşean
21/11/2019 00:00

  * domeniile cu cele mai mari solicitări din partea operatorilor economici pentru includerea in planul de şcolarizare 2019-2020 au fost cele de mecanică - 910 locuri * totodată, s-au format 5 noi cla ...

Puterea şi opoziţia din CJ se pun la aceeaşi masă, pentru a soluţiona soarta a 46 de proiecte
19/11/2019 00:00

  Consilierii judeţeni se vor intruni din nou maine, avand in dezbatere 46 de proiecte de hotărare. Printre acestea se află şi proiectul privind solicitarea de trecere din administrarea Consiliului Lo ...

Începe Postul Crăciunului
15/11/2019 11:11

      După Lăsatul Secului, petrecut ieri, in seara de Sfantul Filip, astăzi incepe Postul Crăciunului, una dintre cele patru mari perioade de ajunare randuite de Biserica Ortodoxă. Post ...

Un tânăr din Iași, beat și fără permis, nu a oprit la semnalul politistilor. Oamenii legii l-au urmarit 1km
10/11/2019 12:51

În jurul orei 01.00, in timp ce patrulau in zona Horlesti, politistii din Letcani au observat o masină cu un comportament destul de suspect in trafic. Oamenii legii au facut semn de oprire autoturismulu ...

Poliţiştii din Popricani, cei mai iscusiţi vânători de şoferi băuţi
09/11/2019 20:04

Datele statistice arată fără dubiu faptul că poliţiştii din Popricani sunt foarte dibaci in depistarea şi prinderea şoferilor ce conduc sub influenţa alcoolului. Numai in primele 10 luni din 2019, pe r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei