EXCLUSIV Patroana penală de la Laser Co şi afacerile dubioase cu baronii judeţului
Dimensiune font:
În ultimii zece ani, firma condusă de Letiţia Popa a pus stăpânire pe contractele de promovare ale Consiliului Judeţean Iaşi şi ale instituţiilor subordonate, dar şi ale unor primării din judeţ * Laser Co Iaşi a avut contracte „la indigo” cu cel din „Dosarul Albumul” încheiate cu fosta conducere a Consiliului Judeţean Iaşi şi cu alte primării din zona Moldovei, finanţate inclusiv din fonduri europene * cea mai controversată afacere care a scăpat de ancheta procurorilor a fost cârdăşia dintre Letiţia Popa şi primarul comunei Miroslava, fiind în joc 100.000 euro şi un teren pentru construcţia unui spaţiu de producţie
Contracte de zeci şi sute de mii de euro din bani publici sau europeni au rulat sub ochii patroanei Laser Co Iaşi, Letiţia Popa, încheiate cu diverse instituţii publice, toate trase parcă „la indigo” cu cel care a adus DNA la uşa Consiliului Judeţean Iaşi în „Dosarul Albumul”. Nu este pentru prima dată când preşedintele CJ Iaşi, Cristian Adomniţei, colaborează pe bani publici cu cea care i-a adus procurorii în bătătură. Potrivit unui raport de activitate, Cristian Adomniţei încheia, în luna decembrie 2013, un contract de „Servicii de publicitate şi promovare ale proiectului Ambulatorul de Specialitate al Spitalului de Urgenţă Prof. Dr. N. Oblu Iaşi” cu firma Laser Co Iaşi.
Film cu baroni pătaţi care se cred invincibili
Deşi suma era infimă - 6.880 lei, fără TVA, contractul arăta începutul unei strânse relaţii de afaceri pe bani publici dintre firma Laser Co şi Adomniţei. Contractul presupunea realizarea unui panou temporar pentru şantiere în construcţie, pe perioada execuţiei lucrărilor, o placă permanentă, două anunţuri în presă, o sută de pliante publicitare de prezentare a serviciilor Ambulatoriului Integrat al Spitalului Clinic de Urgenţă Prof. Dr. Nicolae Oblu Iaşi, două conferinţe de presă şi 400 autocolante care trebuiau aplicate pe uşile cabinetelor modernizate şi pe instrumentarul achiziţionat, cu o durată de 21 de luni de la semnarea contractului.
Un contract similar celui din „Dosarul Albumul” a fost încheiat în 2009 între CJ Iaşi şi Laser Co. La acea vreme, preşedintele CJ Iaşi era Constantin Simirad, care îşi dădea semnătura pe un proiect numit „Semnalizarea obiectivelor turistice de interes regional din judeţul Iaşi”, finanţat prin programul PHARE. Acest contract a presupus tipărirea de pliante şi alte obiecte similare celor din „Dosarul Albumul”, având o valoare totală de 410.936 lei, partenerul de promovare fiind Consiliul Raional Leova din Republica Moldova.
100.000 euro pentru filmarea buruienilor de pe câmp
Sute de mii de euro au intrat în conturile Letiţiei Popa din afacerile cu primarii ieşeni. Firma Laser Co a dat marea lovitură în decembrie 2012, când a încasat de la Primăria Miroslava 100.000 de euro pentru realizarea unor materiale de promovare a produselor turistice naturale şi antropice, făcând, printre altele, o prezentare video în care sunt filmate ierburile, florile şi boscheţii care cresc pe câmp.
Valea lui David, Miroslava
După ce s-a văzut cu un nou mandat de primar, Dan Niţă, cel care a plătit din bani publici serviciile Laser Co, a răsplătit-o, în data de 13 ianuarie 2014, pe Letiţia Popa cu un certificat de urbanism pentru construirea unui spaţiu de producţie.
Afacerile dintre cei doi au început însă în 2009, când firma Laser Co a obţinut aprobarea PUZ-ului pentru construirea de spaţii prestări servicii, turism, birouri, depozitare şi producţie nepoluantă pentru deschiderea unui sediu de producţie în extravilanul comunei Miroslava.
Firma administrată de Letiţia Popa nu s-a mulţumit doar cu contractele din judeţ. În 2012, Laser Co a câştigat un contract de „Servicii de creare, postare şi întreţinere portal de promovare a zonei turistice Tg. Neamţ în cadrul proiectului Valea Ozanei - mit şi legendă”, pentru care a încasat 30.000 lei.
În 2011, Laser Co a câştigat o licitaţie de 100.000 de euro în comuna Suceviţa, judeţul Suceava pentru un proiect de „Servicii de marketing - concepere şi execuţie materiale de promovare şi publicitate pentru arealul turistic Suceviţa în cadrul Proiectului Suceviţa – tradiţie şi istorie în turism”. Licitaţia a fost contestată la acea vreme de SC PromoArt SRL, însă fără succes. Contractul prevedea crearea unei sigle şi un logo de proiect, conceperea şi tipărire unui ghid turistic, conceperea şi tipărire hărţii turistice, conceperea şi realizarea roll-up-ului, crearea de pliante de promovare, crearea unui film de prezentare, realizarea a patru bannere electronice şi publicarea lor pe site-uri specializate şi crearea unui pliant şi distribuirea prin intermediul presei naţionale.
Dintre toate contractele, cel care i-a adus prima noapte de închisoare Letiţiei Popa a fost cel pentru promovarea judeţului Iaşi în care au fost reţinuţi pentru 24 de ore preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi şi angajate din direcţiile pentru proiecte după ce au creat un prejudiciu de peste 200.000 lei.
Citeşte şi Un milion de lei pentru 16 panouri din tablă: Prima semnătură a lui Adomniţei sub ochii procurorilor
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau