Camelia Gavrilă, împotriva manualului unic
Dimensiune font:
După ce a trecut de la catedră la tribuna Parlamentului, Camelia Gavrilă s-a preocupat în primele şase luni de modificarea legislaţiei privind reconfigurarea examenului naţional şi urgentarea introducerii unui examen de bacalaureat diferenţiat, dar şi de măsuri care privesc supravegherea îndeaproape a elevilor prin intermediul consilierii şcolare şi de carieră. Deputatul PSD adoptă o poziţie fermă şi în privinţa introducerii manualului unic, precizând că se împotriveşte „înserierii” elevilor
Ajunsă în Camera Deputaţilor pe listele PSD Iaşi, Camelia Gavrilă a rămas la prima sa dragoste, activitatea didactică, devenind un pedagog al Parlamentului, prin concentrarea activităţilor de legiferare în domeniul educaţional. Deputatul militează pentru reconfigurarea examenelor naţionale în contextul unei noi legi a Educaţiei şi pentru urgentarea unui examen de Bacalaureat diferenţiat. Măsurile de prevenţie a abandonului şcolar au fost aduse, de asemenea, în prim-planul deputaţilor şi ai membrilor Comisiei de învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport, social-democrata pornind de la ideea că acest fenomen îngrijorător poate fi stopat printr-o consiliere permanentă a elevului. „Cu problema abandonului şcolar ne confruntăm pe întreaga perioadă a procesului educaţional, din cauza faptului că în şcoala normală lipsesc consilierii, la facultate studenţii se duc spre zone în care nu se regăsesc. În aceste condiţii, pentru mine, ca politician şi cadru didactic, este o prioritate implementarea susţinută a unor măsuri de consiliere de carieră şi oferirea suportului psihologic şi educaţional de care au nevoie elevii în procesul de formare”, a declarat ieri Camelia Gavrilă, şefa Comisiei de învăţământ din Camera Deputaţilor.
Un deputat incomod
În vâltoarea tensiunilor iscate odată cu iniţiativa Executivului de a introduce un manual unic, fosta şefă a Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Iaşi se declară un opozant vehement al uniformizării actului educaţional, precizând că profesorii trebuie să-şi aleagă materialele de pe care lucrează în funcţie de capacităţile colectivului. „Eu nu agreez ideea de manual unic, deoarece am văzut clase atât de diferite, nu doar între o şcoală de capăt de judeţ şi o şcoală foarte bună dintr-un oraş mai mare, ci şi în interiorul aceleiaşi şcoli, unde sunt colective extrem de performant,e care au nevoie de un manual cu foarte multe posibilităţi de explorare a universului ştiinţific, după cum pot fi colective la care trebuie să mergi pe un nivel mediu (de informaţie şi material didactic - n.r.). Nu voi susţine niciodată ideea de manual unic, pentru că fiinţa umană are nevoie de o abordare individualizată. Dacă sunt însă în discuţie chestiuni de preţuri, putem discuta”, susţine cu vehemenţă deputatul Camelia Gavrilă, reliefând totuşi că se impune o rigoare în ceea ce priveşte procedurile de licitaţii pentru materialul didactic folosit în actul educaţional. Mai mult, acesta consideră potrivită existenţa a trei-patru manuale dintre care profesorul să poată alege, două „foarte încărcate şi foarte elaborate” şi două „pentru colective de nivel mediu”. „Am urât înserierea, am urât uniforma, am urât matricola şi de aceea este nevoie să le dăm elevilor libertate de gând, de manifestare, de expresie!”, conchide deputatul de Iaşi.
Potrivit unui bilanţ pe primele şase luni de mandat, Camelia Gavrilă a punctat 35 de proiecte de lege şi propuneri legislative dezbătute în Comisia de învăţământ din Camera Deputaţilor, for pe care îl conduce, dintre care una a fost şi promulgată. De la tribună le-a vorbit colegilor de 45 de ori şi a iniţiat 45 de interpelări la adresa Executivului.
Reamintim că epopeea manualului unic a pornit de la şeful Executivului, Mihai Tudose, şi de la ministrul Educaţie, Liviu Pop. „Parcă am luat-o razna complet. Ceea ce doresc e să avem manualul tip, fixat. Am auzit ca suntem împotriva culturii dacă manualele se tipăresc la o singură editură, eventual a statului. (...) Le declarăm de importanţă naţională strategică, că sunt cărţile de pe care învaţă copiii noştri şi le facem la Monitorul Oficial, ca sa închidem subiectul”, declara Mihai Tudose, pe tema manualelor făcute „la stat”. Anca BURNICHE
* * *
„Am urât uniforma, am urât matricola şi este nevoie să le dăm elevilor libertate de expresie” - Camelia Gavrilă, deputat PSD de Iaşi
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau