Politica „de stradă” dinaintea campaniei
Dimensiune font:
Precampania este fructificată de partide din plin, acestea împânzind oraşele regiunii de Nord-Est cu panouri şi corturi de promovare. Spre deosebire de materialele electorale din anii trecuţi, formaţiunile politice se axează pe mesaj politic şi pe siglă, lăsându-i în plan secund pe şefii de la centru, cei care de-a lungul timpului au fost „locomotivele” de promovare electorală
Apropierea alegerilor parlamentare este resimţită din plin de români, atât din punct de vedere vizual, dacă e să privim spre panourile şi afişele electorale care au împânzit ţara, cât şi din perspectiva interesului pe care îl arată politicienii faţă de popor, desigur, în prag de scrutin.
Sloganuri identice, doctrine diametral opuse
Ironia sorţii face ca la alegerile parlamentare din acest an atât PSD, cât şi PNL să-i îndemne pe români să „îndrăznească să creadă în România”. Deosebirea dintre social-democraţi şi penelişti este dată de faptul că, din afişele dreptei, ne zâmbeşte galeş Dacian Cioloş, cel care până mai ieri umbla „deghizat” în tehnocrat şi declara pe unde apuca faptul că el nu face politică şi nu se asociază cu partide. Timpul, sau poate impulsivitatea liberalilor de a-l pune pe afiş, l-au făcut pe tehnocrat să-şi dea arama pe faţă şi să-şi recunoască afinităţile de dreapta. Acest lucru ne duce automat cu gândul la vorbele lui Klaus Iohannis, preşedinte venit la cârma ţării pe filieră liberală, care vorbea despre un premier al său şi care, la scurt timp, îl propune pe Dacian Cioloş în fruntea Executivului. Cu astfel de „coincidenţe” întâmplate la nivel înalt, românii s-au trezit că PNL le cerea votul de încredere la parlamentarele din iarnă propunându-l pe tehnocrat pentru încă patru ani în cârma Executivului. „În momentul în care noi am asociat imaginea domnului Cioloş cu partidul, acesta îşi dăduse un acord tacit”, ne-a declarat Teofil Bălteanu, managerul echipei de campanie a PNL, precizând că filiala îşi va promova candidaţii şi prin alte materiale electorale.
Diferit de anii trecuţi, pesediştii nu mai promovează „feţe” pe afişe, ci merg pe varianta unei campanii demarate de la nivel naţional cu mesajul simplu „Îndrăzneşte să crezi în România”. „Dat fiind că vorbim despre alegeri generale, mergem pe un mesaj unitar, urmând ca în perioada campaniei să ne promovăm candidaţii individual”, a punctat Bogdan Balanişcu, şef de campanie în tabăra stângii.
Şi pemepiştii mizează pe promovare vizuală, punând accent tot pe sigla partidului, nu pe indivizi în parte. „Campania noastră va fi pe comunicarea om cu om, dar am mers şi pe varianta semnalizării în imagini, deşi timpul a dovedit că nu aceasta este cheia câştigării alegerilor, ci promovarea proiectelor”, a punctat Petru Movilă, reprezentantul PMP.
Citeşte şi Nicolae Bănicioiu: „Într-un dezastru nu există abordări ideale!” EXCLUSIV
Tăriceanu, „redus” la tăcere
Deşi în acest an electoratul nu mai este agasat cu atâtea panouri, votanţii din regiunea de Nord-Est par ajunşi la saturaţie în ceea ce priveşte politica şi au trecut la distrugerea panourilor. La Bacău de exemplu, afişul cu liderul ALDE, Călin Popescu Tăriceanu, a trecut printr-o amplă „operaţie estetică”, acesta fiind vandalizat.
Incidentul nu este singular, însă acest comportament nu este pus de politicieni pe seama lehamitei resimţite de electorat, ci se dă vina pe răutatea contracandidaţilor.
Grupaj realizat de Anca BURNICHE
* * *
11 noiembrie - 10 decembrie,
acesta este perioada în care se va desfăşura campania electorală pentru turul de scrutin în urma căruia va fi stabilit noul Parlament.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau