Cum pot folosi moldovenii internetul pentru afaceri
Dimensiune font:
Internetul a devenit indispensabil pentru orice activitate desfăşurată astăzi * pentru ca afacerile moldovenilor să aibă succes, aceştia trebuie să ştie că există 4 elemente esenţiale de care să ţină cont * internetul este astăzi cel mai important element de promovare
În lumea afacerilor moderne nu mai poţi ocoli internetul. Dacă acum 15 ani era suficient să ai o pagina web, astăzi acest lucru este prea puţin. Suntem în plină expansiune a afacerilor digitale şi, îndrăznim să spunem, până şi micile afaceri de cartier au de câştigat dacă sunt prezente online. Există patru elemente esenţiale ale unei afaceri pentru care internetul poate fi un instrument important de promovare şi dezvoltare. „România este în top 10 ţări în lume la viteza de internet, dar nu profităm de acest lucru, avem autostrăzi virtuale performante şi trebuie să ne concentrăm pe mediul digital, iar site-urile companiilor sunt foarte importante şi trebuie să existe o poveste pentru a fi ţinute minte”, declara Cristian Ignat, în cadrul unei conferinţe de la Iaşi.
De ce aleg moldovenii să plece dintr-o companie
Aceste elemente de care moldoveni ar trebui să ţină cont când se gândesc la prosperitatea afacerilor lor sunt: clienţii, furnizorii, competitorii şi angajaţii. Dacă faci afaceri pentru consumatori, cu atât mai mult îi vei găsi în mediul online. O arată zeci de studii, statistici, dar peste acestea o dovedeşte realitatea vieţii de zi cu zi în care internetul este nelipsit din orice activitate. Clientul modern află pe internet unde găseşte produse ori servicii, cât costă şi care ofertă e mai potrivită pentru gustul ori pentru buzunarul său, pur şi simplu pentru că e mai rapid şi mai la îndemână să afle informaţii şi să compare. „Oamenii au din ce în ce mai multă încredere în internet şi apelează la Google pentru orice problemă; în funcţie de căutările de pe Google poţi afla de ce au nevoie oamenii, iar pentru o afacere este esenţial să existe în online”, a explicat Cristian Ignat în cadrul unei conferinţe de afaceri ce a avut loc la Iaşi. Prin intermediul internetului consumatorii îşi recomandă unii altora ce să cumpere sau ce să nu cumpere, iar părerea clientului se propagă rapid şi către tot mai multe persoane.
Un alt motiv pentru care este necesar ca afacerea ta să fie prezentă în online este acela că ai putea primi o ofertă bună pentru afacere ta. Tot pe internet poţi stabili o legătură video cu furnizorul tău şi poţi chiar negocia termenii unui contract. Dacă vrei să verifici seriozitatea unui furnizor există servicii care îţi pun la dispoziţie bilanţurile oficiale, rapoarte de bonitate, incidente de plăţi sau poţi afla ce experienţe au avut alţi clienţi cu furnizorul respectiv. În acelaşi mod şi furnizorul poate afla aceleaşi lucruri despre tine, ca posibil client. Dacă ai un istoric bun, un prim pas spre o nouă afacere e deja făcut.
Competitorii şi angajaţii
Dacă rivalii tăi sunt deja prezenţi în mediul online unul din avantaje este că îi poţi urmări mai uşor ca înainte pentru că internetul face afacerile mai transparente. Te poţi abona la newsletter-ele lor ca să vezi ce campanii de marketing derulează pentru clienţii din baza lor de date. Poţi vedea mai uşor ce are concurentul tău şi ţie îţi lipseşte.
Poţi vedea, ca şi la furnizori, cifrele afacerii concurentului tău, cum a mers în ultimii ani, cu ce cheltuieli , ce profit a făcut. De asemenea internetul poate fi folosit şi ca o resursă de recrutare. Oamenii folosesc tot mai mult internetul ca să caute de lucru. Sunt site-uri specializate, grupuri de profesionişti, comunităţi unde poţi căuta persoane interesate în oferte de job-uri. Poţi găsi portofolii, referinţe, recomandări. Multe companii folosesc frecvent internetul pentru recrutarea angajaţilor pentru că, deseori, e mai ieftin şi mai eficient. Georgiana BĂNUC
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau