Ecouri din piaţa imobiliară în faţa noilor biruri

default

Dimensiune font:

| 01-10-2015 12:15

Conform prevederilor din noul Cod Fiscal taxele şi impozitele vor creşte de anul viitor chiar şi cu 500% în cazul proprietăţilor abandonate * vizaţi de majorări sunt şi cei care deţin spaţii comerciale, care ar putea achita impozite de 20 de ori mai mari * agenţii imobiliari consideră că toate aceste noi prevederi fiscale se vor simţi în preţurile practicate în piaţă 

 Persoanele care au în proprietate un teren pe care nu au construit nimic sau o casă de care au uitat să îngrijească vor trebui să se pregătească pentru taxe mai mari din 2016. Potrivit noului Cod Fiscal, autorităţile locale vor decide în ce măsură vor majora taxele aplicate proprietarilor de imobile. „La noi mereu s-au mărit impozitele, exista şi înainte o directiva de la bugetul de stat care permitea primăriilor să mărească impozitele, iar la noi mereu au ales să le majoreze, au existat alte judeţe în care impozitele au rămas nemodificate de ani de zile”, declară Tudor Stoica, un agent imobiliar ieşean.

Potrivit prevederilor noului Cod Fiscal, sistemul de impozitare a proprietăţilor imobiliare se va schimba radical. Cele mai nefaste efecte ale acestor schimbări vor fi suportate de către persoanele fizice care deţin în proprietate clădiri nerezidenţiale, folosite în scop economic, de tipul spaţiilor comerciale sau clădirilor de birouri. Modul de folosinţă al clădirii - rezidenţială sau nerezidenţială – va fi principalul criteriu în funcţie de care se vor stabili taxele locale. Reprezentanţii municipalităţii ieşene susţin că deocamdată nu s-a luat nicio decizie cu privire la majorarea taxelor şi impozitelor percepute proprietarilor începând cu 2016. „Decizia de majorare a impozitelor va fi luată de plenul Consiliului Local, iar deocamdată nu s-a luat în calcul nimic de acest gen. Decizia finală va fi luată în plen, executivul primăriei neluând încă nicio decizie de majorare a niciunei taxe. O analiză a bugetului de taxe şi impozite din ultimii ani arată că nu au avut loc majorări în ceea ce priveşte taxele şi impozitele”, a declarat Sebastian Buraga, purtător de cuvânt al primăriei Iaşi.

Cât de greu îşi găsesc studenţii chirie în Iaşi


Taxe chiar şi de 20 de ori mai mari
În prezent, Codul fiscal nu face distincţia clară referitoare la destinaţia clădirii însă instituie formulele de calcul ce depind de statutul proprietarului: persoană fizică sau juridică. Aşadar, persoanele fizice care, în acest moment, plătesc aceleaşi impozite, indiferent de scopul în care este utilizat imobilul, vor plăti mai mult, din 2016. Specialiştii din domeniul imobiliar apreciază că majorarea de taxe se va reflecta şi în preţul final al produsului imobiliar. „Din momentul în care s-au aplicat taxe acestea s-au resimţit şi în preţul apartamentelor, dezvoltatorii consideră majorarea taxelor ca un cost de producţie mai mare care automat se va resimţi şi în preţul final”, este de părere Dragoş Tudose, agent imobiliar în cadrul agenţiei Stil Imobil din Iaşi. Pe de altă parte există însă şi agenţi imobiliari mai optimişti care consideră că relaţia cerere – ofertă este mai importantă decât majorarea de taxe. „Piaţa chiriilor este influenţată de cerere şi ofertă, nu cred că au o legătură directă, de exemplu dacă piaţa chiriilor scade, dacă nu mai sunt clienţi proprietarii sunt nevoiţi să lase din preţ chiar dacă ei plătesc un impozit mai mare pentru imobil”, a explicat Tudor Stoica. Pentru spaţiile comerciale sau clădirile de birouri, se vor plăti taxe exact ca în cazul firmelor. Se estimează că taxa va fi cel puţin dublă, iar în cazul extrem aceasta ar putea ajunge chiar şi de 20 de ori mai mare. Pe de altă parte, noul Cod fiscal elimină taxele majorate pentru deţinerea mai multor proprietăţi. Georgiana BĂNUC

 

Cele mai importante modificări din noul Cod Fiscal la capitolul taxe şi impozite locale:
1. eliminarea taxei hoteliere;
2. consiliile locale pot hotărî acordarea unor scutiri sau reduceri ale impozitelor;
3. eliminarea prevederilor conform cărora persoanele fizice care au în proprietate două sau mai multe clădiri datorează un impozit pe clădiri majorat;
4. clasificarea clădirilor în rezidenţiale, nerezidenţiale şi cu destinaţie mixtă;
5. în cazul clădirilor rezidenţiale deţinute atât de persoane fizice, cât şi de persoane juridice, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote cuprinse între 0,08%-0,2%, asupra valorii impozabile a clădirii;
6. în cazul clădirilor nerezidenţiale deţinute atât de persoane fizice, cât şi de persoane juridice, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote cuprinse între 0,2-1,3% asupra valorii clădirii;
7. în cazul clădirilor cu destinaţie mixtă aflate în proprietatea persoanelor fizice, impozitul se calculează prin însumarea impozitului calculat pentru suprafaţă folosită în scop rezidenţial cu impozitul determinat pentru suprafaţă folosită în scop nerezidenţial;
8. în cazul persoanelor fizice, dacă la adresa clădirii cu destinaţie mixtă este înregistrat un domiciliu fiscal la care nu se desfăşoară nicio activitate economică, impozitul se calculează conform regulilor aplicabile clădirilor rezidenţiale;
9. în cazul mijloacelor de transport hibride, impozitul se reduce cu minimum 50%, conform hotărârii consiliului local;
10. consiliile locale pot hotărâri să acorde scutirea sau reducerea impozitului pe mijloacele de transport agricole utilizate efectiv în domeniul agricol;
11. autorităţile publice locale pot majora impozitele locale cu până la 50% fată de nivelurile maxime stabilite în Codul fiscal, faţă de 20% cât preciza legislaţia anterioară;
12. pentru terenul agricol nelucrat timp de 2 ani consecutiv, consiliul local poate majora impozitul pe teren cu pana la 500% începând cu al treilea an;
13. Consiliul local poate majora impozitul pe clădiri şi impozitul pe teren cu până la 500% pentru clădirile şi terenurile, neîngrijite, situate în intravilan, criteriile de încadrare urmând a fi adoptate prin hotărâre a Consiliilor Locale;
14. începând cu 1 ianuarie 2017, în cazul oricărui impozit sau oricărei taxe locale, sumele respective se indexează anual cu rata inflaţiei, până la data de 30 aprilie şi nu o dată la 3 ani cum se proceda anterior.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei