Hala Centrală, gaură de 45 de milioane de lei EXCLUSIV

default

Dimensiune font:

| 16-12-2014 12:15

 

Administratorul special al Halei Centrale a depus planul de reorganizare pentru compania ieşeană. In document sunt prezentate datoriile pe care afacerea lui Dănuţ Prisecariu le are. Acestea se ridică la nu mai puţin de 45,2 milioane de lei. In cazul vânzării tuturor activelor aparţinând companiei creditorii nu şi-ar putea recupera în întregime banii. Planul de reorganizare se întinde pe o perioadă de trei ani, cu posibilitatea de prelungire cu încă 12 luni.

 

 

Agonia unuia dintre cele mai vechi centre comerciale din Iaşi va mai continua încă trei ani. La începutul anului viitor va fi supus aprobării creditorilor planul de reorganizare al Halei Centrale. Acesta se va întinde pe o perioadă de trei ani, cu posibilitate de prelungire cu încă unul şi prevede o serie de măsuri financiare şi de marketing.

Activele Halei Centrale au avut o evoluţie oscilantă în ultimii ani. Astfel, conform planului de reorganizare, în 2012 elementele de activ înregistrau valoarea de 246.135 de lei, în 2013 erau de 35,4 milioane de lei, iar la data de 31 octombrie anul acesta ajunseseră la 32,6 milioane de lei. „Paralel cu evoluţia elementelor de activ s-a modificat şi cuantumul datoriilor societăţii, determinând modificarea activului net contabil. Aşadar, pentru activul net contabil s-a obţinut în anul 2012 o valoare pozitivă, iar în restul perioadei a înregistrat valori negative. În concluzie, valoarea activului net contabil negativă obţinută la sfârşitul perioadei analizate indică, teoretic, imposibilitatea societăţii de a-şi acoperi datoriile pe seama activelor deţinute”, se arată în planul de reorganizare al Halei Centrale. În plus, nici disponibilităţile băneşti ale companiei nu ofereau posibilitatea achitării datoriilor.

Astfel, datoriile totale ale companiei lui Dănuţ Prisecariu se ridică la nu mai puţin de 45,23 milioane de lei! Creditele bancare pe termen lung sunt cele care au cea mai mare pondere în respectiva sumă. Acestea totalizează 36,6 milioane de lei. Alte datorii însemnate sunt dobânzile la credite, în sumă de 3,6 milioane de lei şi obligaţiile neachitate către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale şi bugetul local care se ridică la peste 3 milioane de lei. Cea mai mică datorie este cea salarială, de „numai” 22.946 de lei.

 

Creditorii pierd în cazul falimentului

În cazul falimentului şi a vânzării forţate a activelor societăţii, cei care au de recuperat bani de la Hala Centrală nu şi-ar primi în totalitate banii pe care îi au de recuperat. Astfel, valoarea de lichidare a companiei ar fi de 32,5 milioane de lei. „Totalul distribuirilor ce urmează a se efectua prin programul de plăţi propus prin prezentul plan este în cuantum de 14,3 milioane de lei şi ulterior se va rescadenţa datoria rămasă către Piraeus Bank România, respectiv diferenţa de 30,03 milioane de lei – total 44,4 milioane de lei, valoare mult superioară sumelor achitate în ipoteza falimentului. În plus, trebuie să ţinem cont de faptul că valoarea de 32,5 milioane de lei obtenabilă în caz de faliment este o valoare estimată pentru situaţia lichidării tuturor bunurilor din patrimoniu, fără însă a ţine cont de costurile de administrare a lichidării şi perioada de realizare a acestor tranzacţii, factorul timp putând influenţa în mod semnificativ procesul de plată a creanţelor”, se mai argumentează în planul de reorganizare. Astfel, conform rapoartelor de evaluare citate în cadrul documentului, printre bunurile care s-ar putea vinde pentru a acoperi o parte dintre datoriile societăţii se numără şi sediul televiziunii TeleM din Dealul Copoului deţinută de omul de afaceri Dănuţ Prisecariu.

 

Strategia de reorganizare

Concret, pentru reorganizarea companiei ieşene administratorul special propune o serie de măsuri şi strategii comerciale, de marketing, management şi financiar contabile. Printre acestea se numără atragerea clienţilor pe criterii de solvabilitate şi luarea de măsuri asiguratorii de încasare a creanţelor, monitorizarea comportamentului financiar al clienţilor cu care societatea lucrează în prezent sau luarea de măsuri pentru recuperarea creanţelor scadente şi neîncasate, apelând la instanţele de judecată. De asemenea, prin acest plan se are în vedere şi asigurarea unei creşteri mai susţinute şi a unui flux pozitiv de lichidităţi prin implementarea de acţiuni pe termen mediu şi lung şi monitorizarea rezultatelor, analiza marjelor de profit şi a sistemului de preţuri, menţinerea sub control a pragului de profitabilitate, urmărirea realizării tuturor activităţilor şi proiectelor propuse pentru perioada următoare, controlul asupra cheltuielilor efectuate şi recuperarea creanţelor dar şi lichidarea parţială a patrimoniului prin vânzarea elementelor care nu afectează activitatea societăţii. În plus, pentru recâştigarea şi menţinerea vadului comercial compania va desfăşura campanii promoţionale în funcţie de sezon, oferind premii atractive publicului. Totodată, este necesară şi derularea unei campanii de relansare a centrului comercial.  

 

Administratorul special al Halei Centrale, Aurora Fălcuţă, va primi lunar, timp de trei ani, suma de 5.000 de lei ca onorariu, la aceasta adăugându-se un onorariu de succes de 1,5% din sumele distribuite în cazul în care creditorii garantaţi vor adjudeca bunurile, 4% din sumele distribuite rezultate din vânzarea bunurilor şi 8% din toate sumele suplimentar recuperate şi distribuite creditorilor, rezultate din urma anulării de contracte, recuperări de creanţe sau lichidări de bunuri.

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei