Peste 2.550 de contestaţii primite de CNSC

default

Dimensiune font:

| 25-02-2016 07:59

Valoarea contractelor anulate de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor depăşeşte 575 milioane de euro * cele mai multe nemulţumiri au vizat rezultatele procedurilor de achiziţie * un sfert din plângeri au fost adresate

Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a anulat anul trecut proceduri de atribuire aferente achiziţiilor publice în valoare de 575,5 milioane euro şi a admis contestaţii formulate de firme în cuantum total de 3,3 miliarde euro. Practic, anul trecut, instituţia a primit 2.559 contestaţii formulate de companii în cadrul procedurilor de atribuire a contractului de achiziţie publică, din care 429 (16,76%) au vizat documentaţia de atribuire, iar 2.130 (83,24%) au fost îndreptate împotriva rezultatului procedurii, se arată într-un comunicat al instituţiei. Totodată, 662 (25,87%) dintre contestaţii au fost pentru proceduri de atribuire a contractelor de achiziţie publică finanţate din fonduri europene, iar 1.897 (74,13%) proceduri finanţate din fonduri publice interne.

Radiografia industriei de IT&C din Moldova


Contestaţiile depuse anul trecut de companii au vizat proceduri de atribuire având ca obiect execuţia de lucrări - 888 (34,7%), furnizarea de produse - 816 (31,89%) şi prestarea de servicii - 855 (33,41%). Din totalul deciziilor emise de Consiliu, acesta a admis contestaţiile în 893 (34,77%) din cazuri şi a respins 1.675 (65,23%) de contestaţii.


Instituţia a pronunţat decizii pentru proceduri de atribuire cu valoare totală estimată de 29,04 miliarde lei (6,53 miliarde euro), din care au fost admise proceduri de atribuire în cuantum de 14,65 miliarde lei (3,3 miliarde euro), în timp ce valoarea totală estimată a procedurilor în care Consiliul a emis decizii de respingere a contestaţiilor a fost de 14,39 miliarde lei (3,23 miliarde euro). „Deşi numărul contestaţiilor formulate anul trecut la CNSC a atins nivelul minim de la înfiinţarea instituţiei, totuşi numărul neregulilor constatate în piaţa achiziţiilor publice a fost semnificativ“, au transmis oficialii CNSC.


„Banii publici trebuie folosiţi transparent“
Din totalul deciziilor emise anul trecut de CNSC, 537 (20,91%) au fost atacate cu plângere la Curţile de Apel competente în a cărei rază se află sediul autorităţii contractante. Dintre acestea, doar 42 au fost casate/ modificate în tot de instanţe (1,64% din totalul deciziilor emise) şi doar 32 au fost modificate în parte (1,25%), astfel că 2.494 de decizii (97,12% din totalul deciziilor emise) au rămas definitive şi irevocabile.


„Soluţionarea contestaţiilor nu este un domeniu comod. De-a lungul timpului CNSC a fost sub tir de nenumărate ori, este şi în prezent, iar cu ceva ani în urmă se încerca periodic să fim desfiinţaţi. Astăzi toată lumea s-a convins că este mai bine să remediem lucrurile decât să construim mai multe penitenciare în România. România a ajuns la un punct de cotitură în care inclusiv penitenciarele sunt pline. Trebuie să acceptăm că banii publici trebuie folosiţi transparent şi eficient pentru comunitate. Ei sunt destinaţi comunităţii. Din comunitate fac parte atât plătitorii de taxe şi impozite, cât şi guvernanţii“, a afirmat Silviu Popa, şeful CNSC.

Motoarele cercetării-dezvoltării în Iaşi EXCLUSIV

Acesta a atras atenţia asupra faptului că autorităţile trebuie să investească în pregătirea experţilor în achiziţii publice, proces care durează foarte mult. „E foarte greu să ai experţi în achiziţii publice, pentru că durează foarte mult să-i formezi. Autorităţile publice trebuie să investească în pregătirea acestora. De ce? Pentru că ai nevoie de o pregătire diversă. Astăzi, de exemplu, vrei să faci o reparaţie capitală la un spital, dar mâine trebuie să achiziţionezi elemente pentru curăţenie sau echipamente medicale. Poimâine trebuie să ridici o şcoală sau să construieşti o grădiniţă şi nu este la îndemâna oricui să facă aceste lucruri. Este un efort pe care fiecare stat membru şi-l asumă şi rezultatele se văd. Sunt state membre care au avut o absorbţie a fondurilor europene foarte mare, însă, nu ar trebui să neglijăm nici fondurile naţionale. Nu cred că ar trebui să discriminăm fondurile europene cu fondurile naţionale, pentru că sunt banii pe care un stat îi are la dispoziţie“, a spus Popa.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei