Prăpastie între generaţii pe piaţa forţei de muncă

default

Dimensiune font:

| 01-12-2015 13:00

Calităţile şi provocările pe care le ridică angajaţii care fac parte din generaţia Y au fost analizate, la Iaşi, de unul din managerii de top * Ilinca Păun, managing director la Colliers International, a discutat în cadrul Power L@unch despre legăturile între industria IT&C, generaţia Y, spaţiile de birou şi educaţia continuă

Zeci de antreprenori ieşeni, dar şi studenţi şi profesori au luat parte la Power L@unch, un eveniment bianual destinat liderilor de opinie din industria regională de IT&C şi din mediul universitar. La ediţia organizată săptămâna trecută de firma de consultanţă Extind Management speaker a fost Ilinca Păun, managing director la Colliers International.

Radiografia industriei de IT&C din Moldova

„În lumea de business, dacă nu inovezi astăzi, mori“, le-a transmis Ilinca Păun, oamenilor de afaceri ieşeni prezenţi la întâlnire. Aceasta a prezentat schimbările realizate de compania sa mai ales la nivelul identificării nevoilor angajaţilor şi cum poate spaţiul de lucru al acestora să determine o creştere a productivităţii. „În acest moment, pe piaţa forţei de muncă din IT şi a serviciilor conexe, 70% din forţa de muncă aparţine generaţiei Y, cei născuţi între 1980- 1994, oameni care se comportă diferit faţă de cei din generaţia X, care acum au între 35 şi 50 de ani. De aceea, trebuie să ştii cum să abordezi fiecare tip de angajat în parte“, a punctat managing directorul Colliers International România, firmă care oferă servicii de consultanţă pe piaţa de real estate.

Cele mai puternice firme din judeţ

Una din diferenţele majore între cele două tipuri de angajaţi este cea legată de modul în care se raportează la muncă. „Generaţia X resimte nevoia de a munci aproape până la epuizare şi apoi de a alterna perioadele de activitate cu cele de timp liber, este generaţia care inventat work life balance. Generaţia Y vede în muncă noi modalităţi de a învăţa, de a acumula cunoştinţe, de aceea nu face o diferenţiere atât de puternică între tipul liber şi cel petrecut muncind“, a detaliat specialistul.


Spaţii de birouri flexibile
În acest context, cerinţele privind spaţiul de lucru sunt diferite: „generaţia Y are nevoie de spaţiu de lucru flexibil, distractiv, conectat la cele mai noi tehnologii. Oamenii din această generaţia nu sunt atât de legaţi de biroul lor fizic, ci rezonează cu starea pe care ţi-o transmite întregul spaţiu. În acelaşi timp, unui angajat din generaţia X dacă îi iei biroul e ca şi cum i-ai lua întreaga viaţă profesională. Biroul propriu pentru generaţia X este legat de status“.

Motoarele cercetării-dezvoltării în Iaşi EXCLUSIV

Acesta a vorbit şi despre dotările spaţiilor de birouri din care nu trebuie să lipsească pe lângă open-space-ul unde sunt birourile, zona de luat masa, dar şi o zone mai retrase pentru lucru în echipe, în carte poţi evita zgomotul produs de cei de la birouri. Totodată, mobilierul trebuie să fie cât mai mobil pentru a putea fi mutat cu uşurinţă în funcţie de preferinţele angajaţilor. „Spaţiul de lucru amenajat creativ şi inovativ poate fi o modalitate de a atrage şi a menţine angajaţii într-o companie. Cei din generaţia Y sunt foarte atenţi la ce facilităţi le oferă locul în care muncesc“, a transmis Ilinca Păun. Aceasta a mai afirmat că, pe viitor, suprafeţele de spaţii de birouri ar putea să scadă, deoarece tot mai mulţi oameni vor alterna munca de acasă sau din alte locuri cu acces la internet cu cea dintr-o clădire amenajată special.

În prezent, în Iaşi există în jur de142.000 de metri pătraţi de spaţii de birouri şi alţi 10.000 de metri pătraţi în curs de amenajare, potrivit Studiului ITC 2030 Nord-Est. În domeniul IT&C din Iaşi lucrează în jur de 5.200 de angajaţi, în timp ce numărul companiilor din acest sector ajunge la aproape 700. Preţul chiriei variază între 13 şi 15 $/ metru pătrat. Numărul angajaţilor din domeniul tehnologiei informaţiei şi cercetării din cele mai importante oraşe ale Moldovei ar putea ajunge la 33.000 până în 2030.



 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei