AFIN IFN SA, proiect de investiții sociale participativ, se pregătește de înregistrare

Comunicat de Presa

Dimensiune font:

| 01-03-2022 10:18

Primul IFN cu capital privat  dedicat exclusiv operatorilor economici cu impact social din România a mobilizat aproape integral capitalul necesar înregistrării. 112 persoane - fizice și juridice - au decis deja să intre în acționariatul AFIN IFN SA. În luna martie  inițiatorii AFIN vor organiza două întâlniri cu potențiali investitori sociali din Iași (2 martie) și București (10 martie).

Inițiatorul AFIN IFN SA este  un consorțiul format în principal din Fundația „Alături de Voi” România și FEBEA – Federația Europeană a Băncilor Etice și Alternative. AFIN va  acorda credite operatorilor economici cu impact social din România.

„Ne face o mare bucurie să vedem că deja peste 100 de persoane au ales să devină acționari fondatori AFIN IFN SA. Vorbim în primul rând de persoane cu ADN social, care vor constitui fundația acestei instituții. AFIN IFN SA este un model nou în România, construit pe ideea unei investiții sociale participative, care va asigura o strategie de lucru orientată către economia socială, pentru antreprenori sociali. Noi ca antreprenori sociali, care am dezvoltat una din cele mai mari întreprinderi sociale de inserție UtilDeco, autorizată și ca unitate protejată, știm cât de necesar e să ai un astfel de instrument în piață pentru inovare, digitalizare și creșterea competitivității economice”, explică Angela Achiței, președintele Fundației „Alături de Voi” România și membru fondator AFIN IFN SA.

Întâlniri cu investitorii sociali la Iași și București

Luna martie va fi dedicată întâlnirilor cu investitorii sociali. Prima întâlnire în format fizic va avea loc la Iași, pe data de 2 martie, iar următoarea va fi la București, pe data de 10 martie. Scopul principal al întâlnirilor este atragerea de noi investitori pentru AFIN IFN SA. La întâlniri se vor prezenta întreprinderi sociale, modelul de afaceri al acestora, nevoile specifice de finanțare și modul în care AFIN va deservi această piață.. „ Economia socială reprezintă răspunsul potrivit la problemele sociale din România.  AFIN este agentul unei schimbări semnificative în România și Europa. Invităm investitori care doresc să stimuleze sectorul întreprinderilor sociale din România să ni se alăture”, explică Ancuța Vameșu, expert economie socială & Președinte RISE - Rețeaua română a întreprinderilor sociale de inserție și membru fondator AFIN IFN SA. Persoanele care sunt interesate să participe la aceste întâlniri trebuie să completeze formularele de înregistrare accesibile pe site-ul afin.org.ro.

Credite pentru întreprinderi cu impact social din România

AFIN IFN SA  răspunde unei nevoi stringente existente în piață: aceea de a asigura accesul la finanțare pentru operatorii economici cu impact social din România. AFIN va oferi soluțiile financiare alternative organizațiilor din aria economiei sociale, prin instrumente de creditare flexibile și accesibile (credite pentru capital de lucru, credite pentru investiții, credite punte pentru cofinantare fonduri europene etc).

„În afara unor produse de creditare inovative și adaptate, AFIN IFN SA își va baza modelul operațional pe trei piloni. Originarea aplicațiilor de credit se va realiza cu voluntari recrutați din rândul personalului cu experiență relevantă în creditare, care să acopere teritoriul țării. Digitalizarea procesului de creditare va fi end to end, iar o platformă de crowdfunding va funcționa pentru cofinanțare și risk sharing. Nu în ultimul rând, prin intermediul Social Finance Association, se va asigura suport pentru operatorii economico-sociali pentru a avea un comportament de creditare performant și sustinerea acestora pentru o dezvoltare sustenabilă pentru ca, mai apoi, în timp, să devină eligibili în sistemul bancar tradițional”, explică Bogdan Merfea, social banking promotor și membru fondator AFIN IFN SA.

AFIN IFN SA  vine cu o nouă abordare a politicii de finanțare, adaptată specificului economiei sociale. Instituția va face analiza de bonitate ținând cont atât de viabilitatea economică și financiară a proiectului, cât și de indicatori de impact sociali și de mediu, specifici operatorilor din acest sector.

Cum poți deveni acționar AFIN?

Participarea la înființarea AFIN IFN SA se face în acest moment prin transmiterea unei scrisori de angajament. Tichetul minim pentru a deveni acționar în cadrul AFIN IFN SA este de 1.500 lei. Etapa depunerii de capital social se va încheia în luna martie 2022.

Deschiderea cererilor pentru creditare se va face în luna mai 2022, în cadrul Conferinței Europene de Economie Socială organizată de către ADV România. Primele credite vor putea fi acordate începând cu luna iulie 2022. Se estimează acordarea a cel puțin 25 credite în primul an de activitate, ajungând la 170 credite noi acordate în al cincilea an.

Persoanele interesate să afle mai multe despre cum pot deveni acționare AFIN IFN SA, care sunt condițiile și documentele necesare, pot accesa direct pagina afin.org.ro.

 

CONTACT
email: comunicare@afin.org.ro
wesite: www.afin.org.ro

phone: 0232 275 568

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:55

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Poți câștiga 7.000 de lei net fără studii superioare! Unde se fac angajări
21/04/2025 13:35

  Chiar dacă traversăm o perioadă marcată de restrictii economice, meseriile bine stăpanite continuă să fie apreciate si răsplătite pe măsură, chiar si in contextul economiei de piată. De exem ...

Vacanță după vacanță! Românii mai au 4 zile libere la început de mai
21/04/2025 12:45

Bucurie prelungită pentru angajatii din Romania! Imediat după sărbătorile pascale, urmează o nouă pauză binemeritată: minivacanta de 1 Mai. Conform unei hotărari adoptate de Guvern, ziua de vineri, 2 m ...

 Ministerul Muncii lansează concurs de proiecte pentru tineret și studenți, cu un buget de 3 milioane de lei
21/04/2025 09:45

Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului si Solidaritătii Sociale a lansat Concursul National de Proiecte pentru Tineret si Studenti, editia 2025, o initiativă menită să sprijine implicarea activă a tineri ...

Euro, în lumina reflectoarelor după regresul dolarului. Atenția acordată aurului s-a dovedit inspirată
21/04/2025 06:01

Pietele valutare actuale indică un fenomen interesant si inconjurat de incertitudini pentru investitori si pentru economisti, euro fiind pus in lumina reflectoarelor, in comparatie cu dolarul, care a pierdut t ...

Românii ar mai putea avea încă o zi liberă. Este vorba despre 4 februarie, Ziua Mondială de Luptă Împotriva Cancerului
20/04/2025 19:52

Parlamentarii S.O.S. Romania au depus la Parlament un proiect de lege prin care propun ca Ziua Mondială de Luptă Împotriva Cancerului - 4 februarie - să fie inclusă in lista sărbătorilor legale nelu ...

Românii vor avea interzis la cireșe
20/04/2025 18:10

Înghetul de săptămana trecută a afectat major livezile agricultorilor chiar si in proportie de 100%. Astfel pe piată vor fi mai putine fructe locale in lunile mai si iunie si mai multe importuri la pr ...

România, aproape 100% verde. Producția de energie regenerabilă a acoperit aproape tot consumul intern
20/04/2025 11:45

 Joi, in jurul pranzului, Romania a atins un moment rar si impresionant: aproape toată energia consumată la nivel national a fost produsă din surse regenerabile. Potrivit unei analize Profit.ro, energia ...

Producția de vin din România, în scădere în ultimii ani. Care sunt motivele și pe ce loc se plasează țara noastră în clasamentul mondial
20/04/2025 11:39

 Productia de vin din Romania a inregistrat o scădere de 20%, anul trecut, in special din cauza secetei, vita de vie fiind o plantă sensibilă la temperaturi, insă tendinta este una globală. În a ...

Motivul pentru care românii fug din Spania. Ce i-a speriat atât de tare și ce spun autoritățile?
19/04/2025 21:34

  Motivul pentru care romanii fug din Spania. Ce i-a speriat atat de tare si ce spun autoritătile? Aproape 10.000 de romani au plecat din orasele spaniole in primele trei luni ale anului, arată cele ...

LOTO: Rezultatele Tragerilor Speciale ale Sărbătorilor Pascale
19/04/2025 19:21

  Numere extrase sambătă, 19 aprilie Loto 6/49:  8, 17, 35, 40, 42, 14 Loto 6/49 suplimentară: 3, 33, 6, 23, 28, 35 Loto 5/40: 20, 15, 1, 34, 36, 6 Loto 5/40 suplimentară: 14, 28, 31, 19, 1 ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei