Zeci de persoane dintr-o comună ieșeană au devenit „părinți profesioniști”

1parinti1

Dimensiune font:

| 17-04-2025 12:29

* 57 de familii dintr-o comună cu doar 2.400 de locuitori îngrijesc peste 100 de copii aflați în dificultate * numărul asistenților maternali este în scădere la Iași, deși tot mai mulți tineri s-au îndreptat către această profesie, în ultimii ani * în 64 din cele 98 de unități administrative-teritoriale ale județului există cel puțin o familie care are grijă de copii părăsiți în maternitate sau spital, abandonați de părinți...

Direcția Generală de Asistență Socială și Protecție a Copilului are în grijă sute de copii aflați în dificultate, cu vârsta cuprinsă între 0 și 16 ani. Sunt copii părăsiți în maternitate sau spital, copii abandonați de părinți ori plasați în grija statului prin decizii judecătorești. Cazuri dificile, dar, din fericire, tot mai puține în ultimii ani.

Mare parte a acestor copii ajung, mai devreme sau mai târziu, în diverse familii, fiind ajutați să se dezvolte și să-și facă un rost în viață.

De asta se ocupă asistenții maternali, un fel de părinți profesioniști, persoane care trec, la rândul lor, printr-o selecție extreme de riguroasă până ajung să poată lua acasă astfel de copii.

La nivelul județului Iași sunt nu mai puțin de 753 astfel de persoane care se ocupă de educația a 1.371 de copii în dificultate, marea majoritate având vârsta între 10 și 13 ani.

În 64 din cele 98 de unități administrative-teritoriale ale județului există cel puțin o familie care are grijă de astfel de copii.

Recordul aparține orașului Hârlău, unde 71 de asistenți maternali îngrijesc 121 de copii. Dar Hârlăul e un oraș cu 10.300 de locuitori, are spital, medici, școli, are multiple posibilități prin care un copil poate răzbate mai ușor în viață, având alături părinți, chiar profesioniști, cum sunt cei care i-au ales.

Mult mai dificilă poate fi misiunea în cazul unor copii care nimeresc în familii din mediul rural. La Moșna, o comună aflată la 52 kilometri de Iași, în sud, aproape de Prut, 57 de familii au luat decizia de a se implica în viața unor astfel de copii, cu probleme, abandonați de părinții naturali, de cele mai multe ori.

105 copii au fost plasați în aceste familii de ani buni, unii ajungând acum la final de adolescență, în pragul majoratului. 33 dintre cei 105 copii aflați în plasament la Moșna au între 14 și 17 ani, iar peste puțin timp vor putea lua decizii pe cont propriu în ceea ce privește viitorul lor.

Minim 21 de ani, maxim 65...

Pentru a putea obține atestatul de asistent maternal, o persoană trebuie să îndeplinească, cumulative, o serie de condiții, printre care cea de a fi absolvit învăţământul liceal, de a avea un comportament în societate şi un profil psihologic adecvat, care să prezinte garanţii morale cu privire la creşterea, îngrijirea şi educarea copiilor, de a prezenta disponibilităţi afective în relaţiile cu copiii, confirmate în urma evaluării psihologice.

Evident, cei interesați trebuie să dețină o locuință care acoperă în mod corespunzător necesităţile de preparare a hranei, de igienă, educaţie şi odihnă ale utilizatorilor săi, inclusiv cele ale copilului/copiilor care urmează a fi primit/primiţi în plasament şi pentru care se poate asigura un spaţiu individualizat de odihnă şi efectuare a temelor, dar mai ales cel puţin unul dintre membrii adulţi ai familiei să realizeze venituri. Și, obligatoriu, asistent maternal nu poate deveni o persoană sub 21 de ani sau una care a depășit vârsta de 65 de ani.

Atestatul de asistent maternal se eliberează pe perioadă nedeterminată şi se avizează la fiecare doi ani pe baza evaluării.

Salarii consistente pentru părinții profesioniști

Evident, una dintre motivațiile cele mai importante în alegerea acestei profesii este cea financiară, un asistent maternal având posibilitatea de a câștiga sume importante de bani.

Asistenții maternali primesc salariu de bază, sporuri și vouchere de vacanță, în timp ce copilul aflat în plasament primește alocația de stat și alocația de plasament. Asistenții maternali primesc un salariu de 3.000 de lei pe lună, indemnizație netă pe perioada în care are copii în grijă. Pentru fiecare copil pe care îl are în grijă mai primește încă 1.400 de lei net.

În total, pentru fiecare copil pe care-l are în grijă (dar nu mai mult de 6, spune legea), un părinte profesionist încasează lunar cel puțin 5.000 de lei.

O sumă importantă, e drept, deși, de cele mai multe ori, ceea ce contează este fericirea copilului, spun cei mai mulți dintre asitenții maternali din Iași, majoritatea tineri, sub 40 de ani.

Carmen DEACONU

 

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:00

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Cafenelele care ne cresc tinerii. Noua socializare în Iași
27/04/2025 17:33

În Iasi, nu se mai cresc copii intre rafturile bibliotecilor sau pe terenurile de sport. Noua generatie isi face majoratul la masa din cafenea, intre un latte cu ovăz si un selfie cu lumina perfectă. Sc ...

Alegeri în România, alegeri în Republica Moldova... Zeci de politicieni s-au grăbit să se pozeze cu utilajele de la noul pod peste Prut
27/04/2025 16:38

Moment istoric la Ungheni, Republica Moldova, acolo unde au inceput lucrările la Podul peste Prut, parte a Autostrăzii A8. Este pentru prima dată in ultimii 60 de ani cand peste Prut va fi construit un pod c ...

Mii de persoane au alergat pentru o faptă bună
27/04/2025 16:37

Semimaratonul reprezintă o provocare fizică intensă, intrarea intr-o comunitate de alergători, dar şi  realizarea unei fapte bune. Pe parcursul celor opt ediţii, la Semimaraton au participat 13.350 p ...

Paștele Blajinilor, puntea vie dintre lumi
27/04/2025 16:33

În fiecare primăvară, la opt zile după Învierea Domnului, romanii sărbătoresc un Paste aparte, adanc inrădăcinat in memoria populară: Pastele Blajinilor. Cunoscut si ca Pastele Mortilor, ace ...

  Iașul educației în alertă. Se reiau concursurile de titularizare
27/04/2025 14:05

Guvernul Romaniei a deblocat oficial concursurile pentru ocuparea posturilor didactice din sistemul de invătămant preuniversitar si universitar de stat, incepand cu data de 30 aprilie 2025. Măsura este regle ...

Amintiri despre... amintiri. Aşa a început fotbalul la Politehnica Iaşi. Scurtă incursiune în istoria clubului
27/04/2025 13:50

  În  urmă cu aproape trei decenii, am ajuns, in urma unei invitaţii, acasă la profesorul Nicolae Popinceanu, pe str.Ibrăileanu. Am petrecut cateva ore in compania distinsului dascăl, care ...

34 de radare vor monitoriza traficul din Iași, zi de zi!
27/04/2025 13:49

Numărul unitătilor care compun sistemul e-Sigur a depăsit, luna aceasta, 700 in intreaga tară, pe drumurile naţionale, ceea ce corespunde, in medie, la 15 asemenea sisteme in fiecare judet! Sistemul este ...

Duminica Tomii, ecoul viu al Învierii în sufletele oamenilor
27/04/2025 13:16

În fiecare an, la opt zile după Învierea Domnului, o sărbătoare mai putin cunoscută, dar cu o frumusete aparte, umple bisericile si inimile credinciosilor: Duminica Tomii. Este momentul in care ...

În spitalele ieșene mor zilnic câte 15 pacienți!
27/04/2025 11:01

* anul trecut, cele mai multe decese s-au inregistrat la Spitalul Clinic Judetean de Urgentă „Sf. Spiridon” – 1.273, la Spitalul Clinic de Urgentă „Prof. Dr. Nicolae Oblu” &ndash ...

GALERIE FOTO -- Primăvara Lalelelor la Iași. Un spectacol de culori care nu se teme de nori
27/04/2025 10:22

Nici norii mohorati de sambătă, nici răcoarea pătrunzătoare de duminică nu i-au tinut departe. Oamenii au venit, in valuri cuminti, să umple aleile Grădinii Botanice din Iasi, căutand parcă nu doar fr ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei