Beneficiile reformei de pe piaţa muncii

default

Dimensiune font:

| 27-02-2017 13:27

Angajatorii şi cei aflaţi în căutarea unui loc de muncă sunt sprijiniţi prin noile măsuri adoptate de guvernanţi * astfel, potrivit actelor normative, sunt acordate trei tipuri de prime de mobilitate pentru cei care acceptă relocarea, dar şi pentru angajatori * reprezentanţii Agenţiei pentru Ocuparea Forţei de Muncă susţin că măsurile de stimulare a relocării produc deja efecte pozitive

Măsurile de stimulare a pieţei muncii adoptate de Guvernul condus de Dacian Cioloş, în septembrie 2016, încep să dea roade. La finalul anului trecut, guvernanţii au decis modificarea Legii 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă. Potrivit actului normativ, „persoanele care în perioada în care beneficiază de indemnizaţia de şomaj se încadrează într-o altă localitate şi, ca urmare a acestui fapt îşi schimbă domiciliul, primesc o primă de instalare, acordată din bugetul asigurărilor pentru şomaj, egală cu nivelul a şapte salarii de bază minime brute pe ţară garantate în plată în vigoare la data instalării“.

Ce beneficii sunt stabilite prin lege

Concret, în urma modificărilor legislative, statul acordă diverse prime- de activare, de încadrare sau de instalare, dar şi decontarea navetei. Prima de activare este de 500 de lei, neimpozabilă şi se acordă şomerilor înregistraţi care nu beneficiază de indemnizaţia de şomaj, în situaţia în care se angajează cu normă întreagă, pentru o perioadă de cel puţin 3 luni. Prima de activare nu se cumulează cu prima de încadrare şi prima de instalare. Totodată, prima de încadrare se calculează în funcţie de distanţa faţă de domiciliu, fiind 0,5 lei/km, dar nu mai mult de 55 lei pe zi, proporţional cu numărul de zile în care persoana desfăşoară efectiv activitatea la angajatorul la care se face încadrarea în muncă. Prima de încadrare se acordă pentru o perioadă de 12 luni şomerilor înregistraţi la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă, care se angajează într-o localitate situată la o distanţă mai mare de 15 kilometri de cea în care îşi au domiciliul stabil.

Condiţii de acordare

Cel de-al treilea ajutor de stimulare a mobilităţii forţei de muncă, prima de instalare, este cel mai consistent şi se acordă celor care îşi găsesc de muncă într-o localitate aflată la o distanţă mai mare de 50 de kilometri. Concret, o primă de instalare de 12.500 de lei se acordă pentru „persoanele înregistrate ca şomeri la agenţiile de ocupare a forţei de muncă şi care se încadrează în muncă, potrivit legii, într-o altă localitate şi ca urmare a acestui fapt îşi schimbă domiciliul“. O primă de instalare de 15.500 de lei se acordă celor care se mută într-o altă localitate împreună cu familia. „În cazul în care ambii soţi îndeplinesc condiţiile de acordare a primei de instalare, unul va primi 12.500 lei, iar celălalt va primi o primă de instalare în cuantum de 3.500 lei“, se arată în actul normativ aprobat de Guvernul Cioloş. Prima de instalare se acordă în două tranşe, jumătate în momentul instalării, iar cealaltă parte, după primele 12 luni de la angajare. Reprezentanţii Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Iaşi au anunţat că deja se observă un interes pentru cele trei tipuri de prime de mobilitate. Astfel, oficialii AJOFM au menţionat că se remarcă o tendinţă de creştere a numărului de cereri de luare în evidenţă din partea persoanelor neocupate, provenite în special din mediul rural, ca urmare a noilor modificări legislative, începând cu luna ianuarie 2017. „Aceste noi măsuri de stimulare a ocupării încurajează mobilitatea lucrătorilor prin acordarea unor prime, condiţionate însă de înregistrarea la AJOFM“, a spus Gabriela Vasilache, directorul AJOFM Iaşi.

Reforma din piaţa muncii vizează, de asemenea, sprijin pentru angajatori. Astfel, firmele care încadrează în muncă, pe durată nedeterminata, absolvenţi ai unor instituţii de învăţământ primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare absolvent încadrat o suma în cuantum de 900 lei. Cei care angajează absolvenţi din rândul persoanelor cu handicap vor primi lunar un sprijin de 900 de lei pentru o perioadă de 18 luni. Acelaşi sprijin va fi acordat şi pentru încadrarea şomerilor în vârstă de peste 45 de ani, celor de lungă durată sau şomeri care sunt părinţi unici susţinători ai familiilor monoparentale.

Situaţia la nivelul judeţului Iaşi

În jur de 13.500 de persoane erau înregistrate în evidenţele AJOFM, la finalul lunii ianuarie. Practic, rata şomajului a ajuns la 4,64%, în creştere faţă de decembrie 2016.

În ceea ce priveşte categoria de vârstă, cel mai mare număr de şomeri a continuat să fie înregistrat de grupa 40- 49 ani, respectiv 4.110 persoane, urmată de grupa 30-39 de ani (2.578 persoane), cei mai puţini şomeri regăsindu-se în grupa de vârstă 25 - 29 de ani (524 de persoane)“, a punctat directorul AJOFM, Gabriela Vasilache.

Cei fără studii şi cei cu nivel de instruire primar, gimnazial şi profesional au ponderea cea mai mare, respectiv 88%. Doar 8,91% reprezintă şomerii cu nivel de instruire liceal şi postliceal, iar cei cu studii universitare- 3,05%. Pe de altă parte, la finalul anului trecut, în judeţul Iaşi figurau peste 156.600 de salariaţi. Totodată, în luna decembrie 2016, câştigul salarial mediu nominal brut în judeţul Iaşi a fost de 3.024 lei, iar cel mediu net de 2.183 lei. Faţă de media pe ţară, câştigul salarial mediu net din judeţul Iaşi, realizat în luna decembrie 2016, a fost mai mic cu 7,3%. 

 

CAMPANIE EVE 

 

MOLDOVA de 10“ - Un deceniu în jungla europeană

„MOLDOVA de 10“ Eşecul zonelor metropolitane

„MOLDOVA de 10“- Performanţa grupurilor de acţiune locală

„MOLDOVA de 10“ - Apariţia structurilor-pilon din economia regiunii

„MOLDOVA de 10“- Lecţiile Iaşului în 10 ani ca punct pe harta UE FOTO

„MOLDOVA de 10“- Realizările pe bani UE de la polul sărăciei

MOLDOVA de 10- „Aderarea la Uniunea Europeană ne obligă să fim mai buni“

MOLDOVA de 10- „ABC-ul civilizaţiei“ în Suceava din bani europeni

MOLDOVA de 10- „Aderarea la UE ne-a obligat să ne adaptăm la noi realităţi“

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:53

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei