Provocările investitorilor străini din Moldova

default

Dimensiune font:

| 26-01-2016 13:30

Peste jumătate din firmele cu capital străin reclamă schimbarea frecventă a legislaţiei şi lipsa de sprijin din partea statului * cei mai mulţi investitori străini preferă să externalizeze servicii de asistenţă fiscală, salarizare şi resurse umane * potrivit unui raport al BNR, Regiunea de Nord-Est se află pe ultimele locuri în topul investiţiilor străine directe

Investitorii străini se confruntă cu trei provocări majore, potrivit unui studiu realizat de TMF Group România. Aproape jumătate din companiile care aleg piaţa românească reclamă schimbarea frecventă a legislaţiei (54%), obţinerea unui sprijin adecvat din partea statului (51%) şi implementarea exigenţelor legislative (49%).

Pe lângă aceste provocări majore, investitorii străini susţin că se mai confruntă şi cu dificultatea adaptării politicilor corporative la exigenţele legislaţiei locale (41%), găsirea unor angajaţi competenţi şi implementarea proceselor standardizate în funcţie de diverse jurisdicţii (36%) şi transpunerea rapoartelor financiare locale şi a rapoartelor specifice într-un mod accesibil managementului (26%). Cu toate acestea, majoritatea firmelor fac faţă acestor provocări deoarece beneficiază de o creştere accelerată a economiei naţionale şi de un dinamism al pieţei, care înseamnă şi numeroase oportunităţi pentru business.

Motoarele cercetării-dezvoltării în Iaşi EXCLUSIV


Raportat la nivel naţional, Regiunea de Nord-Est se află pe ultimul loc în ceea ce priveşte valoarea investiţiilor străine directe. Potrivit datelor Băncii Naţionale a României (BNR), în 2014, în cele şase judeţe ale regiunii erau concentrate doar 2,7% din valoarea investiţiilor, valoarea fiind de peste 1,6 miliarde de 1,6 miliarde de euro.


Cele mai multe, aproape 60% fiind în Bucureşti-Ilfov, iar aproape 10% în Regiunea Centru. Şi la nivelul investiţiilor în întreprinderi de tip greenfield, Regiunea de Nord-Est era pe penultimul loc, cu un procent de 3,2%, în timp ce codaşă era Oltenia, cu un procent de 1,8%. 

Supravieţuitorii mediului de business din Moldova

În ce priveşte îmbunătăţirile faţă de anul trecut, companiile străine active în România apreciază uşurinţa cu care găsesc sedii şi furnizori adecvaţi (29%), respectarea legislaţiei muncii şi salarizarea angajaţilor pe baza mecanismului pieţei (26%). Cât despre mediul de afaceri autohton, firmele străine au o percepţie negativă referitor la nivelul taxelor şi la legislaţie (62%), la colaborarea cu autorităţile (38%) şi la găsirea forţei de muncă  (33%). De altfel, aspectul care s-a înrăutăţit cel mai intens faţă de anul trecut este găsirea forţei de muncă bine pregătite, 33% dintre respondenţi afirmând că se confruntă cu dificultăţi în această privinţă.

Radiografia industriei de IT&C din Moldova


În ciuda acestor obstacole, studiul arată că aproximativ 85% din respondenţi şi-au crescut veniturile. 31% dintre manageri au raportat o creştere de între 5% şi 10%, 26%, o creştere de până la 5%, iar 14%, creşteri între 10 şi 15% şi de peste 20%. Mai mult, companiile străine prezente pe piaţa din România au o părere bună despre protecţia angajatului (36%), competitivitatea mediului de business (28%), forţa de muncă (21%) şi despre protecţia pe care cadrul legal i-o asigură angajatorului (15%).

Am tras linie în epopeea fondurilor europene

„În 2015 am observat o creştere a activităţii de outsourcing a companiilor străine prezente în România. Managerii acestora apreciază competitivitatea de pe piaţa autohtonă şi estimează că nivelul acesteia se va ridica, mai ales în contextul creşterii economice. Tocmai de aceea preferă să lase contabilitatea, resursele umane şi salarizarea pe mâna unor profesionişti şi aleg să aloce mai mult timp şi efort activităţilor lor de bază, cruciale pentru evoluţia oricărei companii”, explică Camelia Niţă, managing director TMF Group România. Companiile străine aflate consideră că prin externalizarea contabilităţii, resurselor umane şi salarizării având mai mult timp pentru a se concentra asupra activităţilor lor de bază (64%), reducând numărul amenzilor (31%) şi bucurându-se de confortul indus de diminuarea dificultăţilor administrative (22%).
 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei