Puterea reţelelor sociale în business

default

Dimensiune font:

| 27-01-2016 06:57

Aproape trei sferturi din companiile româneşti folosesc reţelele sociale * principalele obiective sunt promovarea, vânzarea sau recrutarea * aproape tote consideră că prezenţa în mediul virtual reprezintă un avantaj competitiv

Potrivit unui studiu al Ernst&Young România, aproximativ trei sferturi dintre companiile din România utilizează reţelele sociale pentru promovare, vânzare sau recrutare, 91% considerând că utilizarea acestora le oferă un avantaj competitiv faţă de companiile care nu le folosesc.

În 2015, 74% dintre respondenţi au declarat că utilizează reţelele de socializare pentru promovarea companiei şi plănuiesc să le utilizeze în continuare. 21% dintre respondenţi au afirmat că utilizarea reţelelor de socializare face parte din strategia de comunicare a companiei, în creştere cu două procente faţă de 2014, conform studiului EY România, Social media şi mediul de afaceri românesc 2015.


Studiul, ajuns la cea de-a treia ediţie, analizează răspunsurile a 270 de reprezentanţi ai unor companii din diverse industrii din România cu privire la modul în care acestea abordează marketing-ul prin intermediul reţelelor de socializare şi impactul pe care acest tip de marketing îl are în prezent în activitatea lor.

Radiografia industriei de IT&C din Moldova

Cea mai utilizată platformă şi anul acesta în România rămâne Facebook cu 92% din răspunsuri, comparativ cu 93% la nivel global, urmată de LinkedIn cu 75% (71% la nivel global) şi de YouTube cu 37% (55% la nivel global). În România se remarcă creşteri semnificative ale utilizării LinkedIn (+14% faţă de 2014), YouTube (+8% faţă de 2014) şi Twitter (+8% faţă de 2014).

„Ne dorim să punem la dispoziţia directorilor de marketing, dar şi a executivilor de top, un set relevant de informaţii, care să le faciliteze înţelegerea modului în care companiile din diverse industrii din România evoluează de la an la an în folosirea reţelelor de socializare, atât pentru partea de comunicare corporate, cât şi pentru construirea relaţiei cu clienţii şi pentru generarea de vânzări“, a declarat directorul de marketing al EY România, Elena Badea.

Motoarele cercetării-dezvoltării în Iaşi EXCLUSIV
 


Cel mai mare procent de respondenţi (23%) foloseşte reţelele de socializare pentru activităţi de promovare, pe care le utilizează de doi-trei ani. 20% dintre respondenţi declară că au început utilizarea reţelelor sociale recent, în ultimii doi ani. Peste jumătate dintre companii (58%) alocă până la cinci ore săptămânal pentru comunicarea pe reţelele sociale, în timp ce 20% alocă între şase şi zece ore săptămânal - procente asemănătoare cu cele înregistrate în 2014. Frecvenţa de utilizare a reţelelor de socializare a scăzut semnificativ. În 2015, doar 36% din respondenţi au declarat că utilizează social media zilnic, cu 5% mai puţin decât în 2014 şi 13% mai puţin faţă de 2013. Cresc însă procentele celor care utilizează social media o dată la două-trei zile, de la 15% în 2013 şi 23% în 2014, la 28% în 2015. De asemenea creşte frecvenţa utilizării săptămânale a comunicării prin social media, de la 22% la 23%. Cei care utilizează social media o dată la câteva luni au scăzut de la 9% în 2014 la numai 3% în 2015.


Departamentul de marketing îşi menţine locul în topul departamentelor care se ocupă de reţelele de socializare cu 46% în 2015, în scădere de la 51% cu un an înainte. Totuşi, 28% dintre respondenţi susţin că nu au un departament în cadrul firmei care se ocupă de comunicarea prin reţelele de socializare. La polul opus, există şi firme în care de această activitate se ocupă un departament special dedicat comunicării prin reţelele sociale (12%).


Tot mai multe firme (în creştere de la 64% în 2014 la 75% în 2015) spun că îşi administrează singure campaniile pe reţelele de socializare şi tot mai puţini apelează la servicii externe (în scădere de la 14% în 2014 la 6% în 2015). Totuşi, 46% dintre companii spun că externalizează partea de design şi dezvoltare, 23% externalizează partea de creare de conţinut, iar câte 16% externalizează cercetarea de piaţă şi relaţiile publice (PR). Partea de strategie este externalizată de numai 10% dintre companii, în timp ce actualizarea statusurilor este ţinută in house de 90% din firme.

Provocările investitorilor străini din Moldova

Creşterea notorietăţii şi expunerii în piaţă rămân cele mai importante beneficii ale utilizării reţelelor sociale. 53% dintre respondenţi vorbesc despre generarea de oportunităţi de vânzare şi 37% afirmă că utilizarea mediilor sociale a produs o creştere efectivă în venituri (+3% faţă de 2014).

Instituţiile financiar-bancare semnalează şi utilizarea reţelelor sociale pentru îmbunătăţirea brandului de bun angajator (56%). Pe de altă parte 75% dintre respondenţii din turism şi 70% dintre respondenţii din comerţ utilizează reţelele sociale pentru fidelizarea clienţilor.


Utilizarea reţelelor sociale pentru recrutarea de personal se menţine la cote ridicate, topul fiind condus de industria financiar-bancară, cu 56% dintre respondenţi.
 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:26

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei