Reducerile de Black Friday au fost reclamate la OPC
Dimensiune font:
Promoţiile de Black Friday, aşteptate cu sufletul la gură de cumpărători, au ajuns subiect de plângere la OPC * cele mai multe sesizări înregistrare reclamă perioada de timp în care era preluată comanda * până la finalizarea comenzii mulţi clienţi aveau surpriza să găsească stocurile epuizate
Reducerile de Black Friday au ajuns şi în acest an subiect de reclamaţii la OPC, cumpărătorii, în special cei care au ales să profite de promoţii online, plângându-se că produsele erau epuizate până ajungeau să finalizeze o comandă, că reducerile erau înşelătoare sau că nu puteau plăti în rate. Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Iaşi a început deja să primească primele plângeri legate de reducerile efectuate în perioada Black Friday. Majoritatea reclamaţiilor vizează cumpărăturile efectuate în mediul online.
Aceste plângeri par a fi doar începutul, deoarece promoţiile de Black Friday vor continua toată săptămâna, iar comenzile online făcute deja urmează să fie livrate. Totodată, reprezentanţii instituţiei ieşene au menţionat că în special cei care cumpără online fac reclamaţii, perioada de timp în care li se preia comanda fiind foarte mare. De asemenea, în cazul acestor cumpărători apar frecvent neconformităţi între ceea oamenii comandă şi ceea ce primesc. „Sesizările înregistrate în perioada reducerilor de Black Friday vizează de cele mai multe ori perioada de timp în care este preluată comanda. Au existat persoane care au reclamat că au aşteptat chiar şi trei ore să le fie procesată o comanda”, a declarat Alexandru Hordilă, comisar şef în cadrul OPC Iaşi. De menţionat este faptul că persoanele care preferă cumpărăturile în mediul virtual sunt mai atente la oferte, urmăresc mai temeinic preţurile înainte şi după operarea reducerilor, astfel că sesizează mai uşor neconcordanţele.
Câţi şomeri are în realitate Iaşul
Care sunt drepturile cumpărătorilor
OPC îi sfătuieşte pe cei care cumpără online să verifice, înainte de încheierea contractului, dacă pe site comerciantul informează corect şi complet privind: datele sale de identificare (denumirea, adresa poştală şi electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăţilor comerciale şi cel de înregistrare fiscală etc), caracteristicile esenţiale ale produsului, preţul cu toate taxele incluse, cheltuielile de livrare, dacă este cazul, modalităţile de plată şi de livrare, perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului, durata minimă a contractului (în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs) şi modul de exercitare a dreptului de denunţare unilaterală a contractului.
Consumatorii mai sunt sfătuiţi să contacteze comerciantul prin telefon pentru a cere informaţii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condiţiilor de livrare, putând avea astfel indicii privind seriozitatea vânzătorului. Privind dreptul de denunţare a contractului, consumatorul trebuie să ştie că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are 14 zile pentru a-l returna, fără a invoca vreun motiv. În cazul returnării produsului, consumatorul îşi poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului.
OPC mai informează că vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, promoţionale etc) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicare a preţurilor. Astfel, orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice. Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă. Preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus. Georgiana BĂNUC
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau