IULIUS continuă dezvoltarea Palas Iaşi, după un concept al renumitului birou de arhitectură Foster + Partners: branduri în premieră regională, experiențe noi de dining și recreere, nou centru de conferințe, parc extins și mai multe evenimente

continuam

Dimensiune font:

| 25-03-2025 12:16

IULIUS continuă dezvoltarea Palas Iaşi, după un concept al renumitului birou de arhitectură Foster + Partners: branduri în premieră regională, experiențe noi de dining și recreere, nou centru de conferințe, parc extins și mai multe evenimente

Iaşi, 25 martie 2025

Compania IULIUS demarează un amplu proiect de reamenajare a ansamblului mixed-use Palas Iași, după un concept realizat de Foster + Partners, ca prim demers implementat în România de celebrul birou mondial de arhitectură. Transformarea Palas Iași, un proiect reper în real-estate-ul autohton, va fi realizată în etape și va include:

* remodelarea spațiilor comerciale existente și extinderea suprafeței totale de retail până la peste 80.000 mp închiriabili;

* regândirea esplanadei din fața Teatrului „Luceafărul", aflat în proximitate, ca spațiu verde și de evenimente;

* noi branduri în premieră regională, din zona fashion, sport, department stores;

* implementarea unor formate flagship stores ale principalelor magazine ancoră;

* noi spații de joacă și centre de entertainment pentru familii;

* mai multe spații pentru evenimente și experiențe diverse;

* o extindere a parcului, cu zone interactive și de relaxare;

* relocarea și modernizarea centrului de evenimente – 4 săli, cu o capacitate totală de 1.00o de persoane;

* locuri suplimentare de parcare în subteran;

* valorificarea conexiunii cu Palatul Culturii, într-un design verde, sustenabil și estetic.

La aproape 13 ani de la inaugurare, ansamblul Palas Iași rămâne un reper în domeniul proiectelor real estate din România: este prima dezvoltare mixed-use de regenerare urbană din țară; cel mai performant centru comercial din afara Capitalei, cu 22,2 milioane de vizite și vânzări în creștere cu 15% în 2024; cel mai mare pol de business din afara Bucureștiului, cu 60 de companii și 14.000 de angajați; destinația regională de timp liber, cu probabil cea mai mare varietate de dining în același loc, parc de 5 hectare și peste 300 de evenimente organizate anual.

Palas este mai mult decât un ansamblu urban – este un motor activ al dezvoltării economice și sociale a Iașului. Compania IULIUS continuă să investească în evoluția acestui proiect, contribuind la transformarea centrului orașului. Reamenajarea Palas Iași este estimată la 80 de milioane de euro, ceea ce va ridica investiția realizată de IULIUS în centrul Iașului la peste 520 de milioane de euro. 

Noua etapă de dezvoltare presupune optimizarea și valorificarea elementelor de unicitate ale ansamblului Palas, inspirate de modul în care comunitatea și vizitatorii se raportează la acest proiect: parcul și spațiile verzi, experiențele pentru toate vârstele, conexiunea cu Palatul Culturii și diversitatea zonei de shopping și dining. Conceptul de reamenajare a ansamblului Palas Iași poartă semnătura celebrului birou de arhitectură Foster + Partners, care a realizat proiecte spectaculoase, sustenabile și durabile pe harta mondială, devenite repere arhitecturale și turistice de referință. Un astfel de reper va fi și proiectul Palas Iași, primul din România pe care Foster + Partners îl desfășoară în totalitate, până la cele mai mici detalii tehnice.

„Masterplanul revitalizează complet inima orașului și îmbunătățește conexiunile către centrul acestuia prin alei pietonale ample, mărginite de copaci. Verdeața și noile spații publice impresionante se împletesc în țesutul orașului, transformând experiența urbană și reîncadrând spectaculosul Palat al Culturii", a declarat Stefan Behling, Head of Studio la Foster + Partners.

„Designul pe care l-am elaborat reconectează armonios ansamblul Palas cu împrejurimile, extinzând, totodată, experiența parcului prin Atrium (zona centrală a clădirii de retail) și pe acoperișuri. Clădirea revitalizată dispune de o piațetă publică interioară-exterioară, care se va deschide spre zona amenajată peisagistic și va crea noi linii de vizibilitate către Palat", a spus Maximilian Zielinski, Senior Partner la Foster + Partners.

„Conservăm componentele istorice în cadrul peisajului și integrăm motive tradiționale românești pentru a celebra orașul Iași și pentru a ne asigura că viziunea reflectă în mod pertinent contextul", a adăugat Daniel Zielinski, Senior Partner la Foster + Partners.

„Ne dorim ca Palas să rămână relevant pentru generațiile viitoare. De aceea, inițiem acest proces de reconfigurare, valorificând cunoștințele și experiența acumulată, având un singur gând în minte: lumea și nevoile ei evoluează — la fel trebuie să facem și noi. Deși ansamblul este deja un succes, nu ne oprim aici. Prin noul concept, ne propunem să continuăm să sprijinim creșterea orașului pe care IULIUS îl numește acasă. Mai mult decât o reamenajare, proiectul pune Iașul pe harta internațională a arhitecturii și urbanismului, devenind primul din România realizat de renumitul birou Foster + Partners. Dar, dincolo de prestigiu, esența acestui proiect este comunitatea. Redesenăm spațiul pentru a-l conecta și mai bine cu orașul, adăugând zone verzi de relaxare, terase primitoare, amfiteatre în aer liber și spații dedicate familiilor. Extindem magazinele existente, aducem noi branduri internaționale și diversificăm oferta de recreere, pentru ca Palas să rămână locul preferat al ieșenilor și al celor care ne vizitează orașul", a spus Raluca MunteanuDirector de Dezvoltare IULIUS.

Dezvoltarea Palas Iași continuă cu: 

  • Noi branduri și concepte de entertainment – optimizarea spațiilor existente și amenajarea de noi zone dedicate shoppingului vor duce suprafața închiriabilă de retail a ansamblului la 80.000 mp. Vor fi extinderi de magazine și noi formate flagship store implementate pentru ancorele principale actuale, inaugurări de locații ale unor retaileri internaționali în premieră regională, spații de joacă pentru copii și centre de distracție pentru toate vârstele, noi concepte de food & beverage. Noutățile în zona de shopping au început deja, cu inaugurarea primei locații din afara Capitalei a brandului italian de lux FURLA și cu cea viitoare a conceptului multibrand JD Sports. În perioada următoare vor fi anunțați noi retaileri, ceruți de publicul din Iași, pe segmentele: fashion, department store, bijuterii, sport, cosmetice şi altele. De asemenea, clienții Palas se vor bucura de o zonă dedicată brandurilor sportive, cu noi intrări și concepte fresh ale celor prezente deja.

 

  • O viziune arhitecturală ce dezvoltă conexiunea ansamblului Palas cu Palatul Culturii – conceptul Foster + Partners se axează pe punerea și mai mult în valoare a clădirii simbol a Iașului. Prin noua amenajare, zona centrală a clădirii de retail, Atriumul, va beneficia de mai multă lumină naturală, de spații de întâlnire și insule cu plante ca zone de relaxare, oferind, în același timp, și din interior o perspectivă mai generoasă și spectaculoasă asupra Palatului Culturii.

 

  • Reamenajarea grădinii Palas – se va implementa un concept cu zone interactive pentru copii, cascade de apă în aer liber, noi trasee de promenadă, o regândire a peisajului pentru și mai mult verde, amenajarea unor spații de relaxare, activând întregul areal al parcului. Zona verde Palas este locul preferat de întâlnire, socializare și relaxare pentru numeroși locuitori și vizitatori, iar noua viziune oferă un plus de natură, interactivitate și îl face și mai atractiv pentru familii.

 

  • Un nou centru de evenimente – demersul presupune relocarea centrului de conferințe Congress Hall într-o locație nou creată, cu patru săli și o capacitate suplimentată de până la 1.000 de persoane, cu mai multe facilități, amenajare modernă și o vedere și mai spectaculoasă spre Palatul Culturii.

 

  • Remodelarea esplanadei din fața Teatrului Luceafărul – va fi creată o axă urbană între Palatul Culturii și Teatrul pentru Copii și Tineret „Luceafărul", esplanada devenind o agoră publică, cu mai multă vegetație, zone de relaxare, terase primitoare, amfiteatru în aer liber și locuri special gândite pentru familii.

 

Demersul presupune și amenajarea unei zone dedicate descoperirilor arheologice făcute în anii `60, reprezentând ziduri de incintă din partea estică a Curţii Domneşti, acoperite atunci cu beton, dar readuse la lumină odată cu dezvoltarea Palas. Valorificarea descoperirilor este un obiectiv mai vechi, pentru care au fost propuse, în ultimii ani, mai multe variante de amenajare, neagreate însă de toate părțile implicate. De această dată, amenajarea va fi una cât mai naturală, ca parte a zonei verzi și posibil de admirat prin trasee pietonale, integrând, astfel, vestigiile în circuitul turistic al orașului, alături de celelalte descoperiri expuse sau prezentate în ansamblul Palas.

 

Noul concept arhitectural va consolida poziția Palas drept destinație de referință la nivel naţional pentru shopping şi entertainment, fiind un hub al comunităţii unde socializarea, evenimentele tematice și experiențele interactive sunt definitorii.

 

Demersul se va realiza etapizat, astfel încât activitatea Palas să se desfășoare în mod obișnuit. Prima etapă începe în luna martie, cu activitățile de pregătire pentru lucrările de cercetare arheologică din zona esplanadei din fața Teatrului pentru Copii și Tineret „Luceafărul", în contextul creării unor spații adiționale de retail, dar și de parcare la nivelurile subterane și reamenajării esplanadei, cu mai multă vegetație și într-un concept cu amfiteatru în aer liber, pentru a facilita evenimentele culturale. Mai multe detalii pe www.palasiasi.ro.

 

***

Despre Foster + Partners

 

Foster + Partners este un studio global de arhitectură, urbanism și proiectare, cu rădăcini profunde în sustenabilitate, fondat acum mai bine de cincizeci de ani, în 1967, de către Norman Foster. De atunci, el și echipa formată în jurul lui au înființat un birou internațional, cu reputație de talie mondială pentru design atent și de pionierat, funcționând ca un studio de sine stătător, caracterizat de diversitate etnică și culturală deopotrivă. Studioul integrează competențele de arhitectură cu cele de inginerie structurală și de mediu, urbanism, design interior și industrial, machetare și producție de film, aeronautică și multe altele, într-un mediu de lucru colegial, asemănător unei universități compacte. Aceste competențe diverse permit abordarea unei game largi de proiecte, în special cele de complexitate și amploare considerabile.

 

Foster+Partners are în portofoliu edificii importante, precum sediul Apple – Apple Park din California, sediul european al agenției de știri Bloomberg Headquarters din Londra (considerată, în 2018, cea mai sustenabilă clădire de birouri), renumita clădire de birouri - 30 St Mary Axe (The Gherkin) din Londra, Great Court de la British Museum Londra, transformarea clădirii Parlamentului german – Reichstag.

 

Despre Palas Iași

 

Inaugurat în mai 2012, Palas Iaşi reprezintă cea mai mare investiţie în real estate din estul ţării, în valoare de peste 320 milioane de euro. Situat lângă Palatul Culturii, Palas este primul proiect de tip mixed-use realizat în România şi include: peste 270 de magazine, şapte clădiri de birouri clasa A (75.600 mp), la care se adaugă Palas Campus, cea mai mare clădire de birouri din România, dezvoltată în proximitate (60.000 mp), un centru de evenimente, hotel de 4*, restaurante și cafenele tematice, parc de 50.000 mp, carusel, patinoar sezonier și alte facilități de timp liber, precum și cea mai mare parcare subterană din România, cu peste 2.500 de locuri. Prin mixul inedit și complex de shopping și entertainment, Palas atrage anual peste 22,1 milioane de vizitatori, inclusiv din Republica Moldova.

 

Compania IULIUS este dezvoltator și operator specializat în ample proiecte mixed-use de regenerare urbană din România, cu o experiență de peste 25 de ani în real estate și cu o prezență în patru mari orașe din țară – Iași, Timișoara, Cluj-Napoca și Suceava. Valorea investiţiilor realizate depăşeşte 1,2 miliarde de euro. Portofoliul este compus din două proiecte mixte (Palas Iaşi şi Iulius Town Timişoara), reţeaua naţională Iulius Mall (Iaşi, Cluj-Napoca, Suceava), două proiecte de proximitate Family Market (Iaşi) și 15 clădiri office în Iași, Timișoara și Cluj-Napoca. Portofoliul include peste 310.000 mp de spaţii de retail, proiectele fiind lidere de piață la nivel regional, cu peste 70 de milioane de vizite anual. Compania are în dezvoltare alte două proiecte mixte majore de reconversie urbană, la Cluj-Napoca şi Constanţa, investiţii estimate la peste 1,3 miliarde de euro.

 

Departament PR       

W: www.palasiasi.ro                                                                           

E: pr@palasiasi.ro

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
DE 28 Iași – Târgu Frumos - Ce amendă primești dacă depășești pe partea dreaptă
25/04/2025 04:01

* in cadrul actiunilor de survolare si supraveghere a traficului rutier, derulate in aceste zile, aproximativ 35 de conducători auto au fost surprinsi in timp ce efectuau depăsiri neregulamentare ale altor au ...

În spitalele ieșene mor zilnic câte 15 pacienți!
25/04/2025 04:00

* anul trecut, cele mai multe decese s-au inregistrat la Spitalul Clinic Judetean de Urgentă „Sf. Spiridon” – 1.273, la Spitalul Clinic de Urgentă „Prof. Dr. Nicolae Oblu” &ndash ...

O treime dintre ieșeni, acționari la bursă, fără să știe!
25/04/2025 03:50

* in Iasi sunt 276.927 de detinători, o treime dintre acestia neavand nici un fel de vesti despre actiunile cu care i-au recompensat statul in anii ’90 * desi mare parte dintre milioanele de romani ...

Peste 12.000 de ieșeni și-au pierdut locul de muncă în acest început de an
25/04/2025 03:00

Criza economică pare să fi ajuns deja la Iasi, judecand doar după numărul contractelor de muncă inregistrate. Conform statisticilor oficiale din acest debut de an - situatie intocmită pe baza datelor exis ...

Lansare de carte, la BCU: „Reședințe boierești și monumente din Iași”, un ghid sentimental al Iașului
25/04/2025 00:53

 * autorul volumului, istoricul Narcis Dorin Ion, mărturiseste in prefata lucrării apărute la Editura Vremea din Bucuresti că, „muntean fiind, dar indrăgostit din tinerete de Iasi, incerc si eu, ...

Iaşul, în centrul luptei europene împotriva cancerului
24/04/2025 20:56

* IRO Iaşi găzduieşte o intalnire strategică in cadrul proiectului CCI4EU * evenimentul se desfăşoară in cadrul unui efort european concertat de aliniere a infrastructurii oncologice din Romania la stand ...

Piața imobiliară - Iașul, lider național la perspectiva de dezvoltare
24/04/2025 20:54

* „Iasul este pe locul 1 la posibilitatea dezvoltare pe următorii 5-10 ani… În 2018-2019 cumpărai cu aproximativ 900 de euro metrul pătrat, iar acum o medie pentru orasul Iasi este de 1.65 ...

Festivalul „Podul de Flori”, la Ungheni
24/04/2025 20:53

Sambătă, 26 aprilie, cu incepere de la ora 12, Piata Independentei din Ungheni devine scena unui eveniment de referintă pentru relatia dintre Romania si Republica Moldova – Festivalul „Podul de F ...

Luna Sculptorilor Români se încheie cu un eveniment de finissage
24/04/2025 20:52

Editia a V-a a Lunii Sculptorilor Romani se incheie cu un eveniment de finissage, care va avea loc vineri, 25 aprilie, la Centrul International de Artă Contemporană din Iasi (Baia Turcească). Cu acest prilej ...

Captură impresionantă de droguri, la Iași!
24/04/2025 20:45

La data de 22 martie 2025, politistii Brigăzii de Combatere a Criminalitătii Organizate Iasi - Serviciul Antidrog,  impreună cu procurorii Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Orga ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei